יונדאי (צילום: נעם עופרן)
מה עושים עם זה?|צילום: נעם עופרן
לקראת סוף שנות השמונים של המאה הקודמת, עם עליית הדומיננטיות של סובארו ולאחר מכן של מיצובישי בארץ, עם ישראל החל להתיישר לסטנדרט "הנכון" – מכונית משפחתית עם בגאז', מנוע 1,600 סמ"ק וגיר אוטומטי. למרות שמאז חלפו לא מעט שנים והישראלים למדו לאהוב את התיבות האוטומטיות, בשנים האחרונות נוחתות כאן יותר ויותר מכוניות עם גיר ידני והרוב המוחלט של המבקשים להוציא רשיון נהיגה עדיין לומד לנהוג במכוניות ידניות. 

בארה"ב, בניגוד לישראל, כמעט כל תלמידי הנהיגה לומדים לנהוג במכונית אוטומטית וכשהם מקבלים רשיון הם ממשיכים לנהוג בכזו.
לכן, אין זה מפתיע שפחות מ-7% מהמכוניות הנמכרות בארץ הדוד סם הן בעלות גיר ידני וכי רוב הנהגים שם פשוט לא יודע מה זאת הדוושה השלישית הזאת משמאל ואיך בכלל בוחשים בידית ההילוכים. 

עובדה זאת עמדה לרועץ לכנופיה של שלושה גנבי רכב מהעיר ספרינגפילד שבמסצ'וסטס בשבוע שעבר. 

השלושה התנפלו על שליח של אחת מהמסעדות בעיר בעת שעצר כדי למסור הזמנה.
באיומי סכין הם שדדו ממנו את משלוח המזון ואת מפתחות המכונית ונכנסו לתוכה במהירות – אבל אז התחוור להם שהמכונית אינה אוטומטית ושאף אחד מהם לא יודע לנהוג על גיר ידני. 

לדברי השליח שהיה עד למתרחש, אחרי ויכוח קצר ביניהם הבינו השלושה שעם מכונית הם לא יצאו מהשוד הזה ומיהרו לברוח במורד הרחוב כשהשלל היחיד בידיהם הוא ארוחה קרה. 

>> ראש בראש: גיר ידני מול אוטומטי

יונדאי (צילום: נעם עופרן)
אצלנו בארץ הרוב המוחלט לומד לנהוג במכוניות ידניות|צילום: נעם עופרן