אז מה טוב יותר, אופנוע או מכונית? על אף שנראה שהוויכוח הזה המתנהל מאז שחר העידן המוטורי לעולם לא יסתיים ולמרות שרוב החובבים של כל אחד מהז'אנרים המוטוריים הסכימו מזמן שלא להסכים, איכשהו תמיד יש את אלה שמתעקשים ממש להמציא כל מיני אתגרים מוטוריים בהם ניתן לעמת מכוניות ואופנועים.
כן, גם כאן נראה שכבר עשו הכל וגם אם חשבתם שעליתם על רעיון לתחרות חדשה שעוד אף אחד לא הגה, ניתן לשער שחיפוש קצר ברשת ובמיוחד באתרי הצפיה יניב לא מעט תוצאות לבדיוק אותו סוג של עימות.
האמת, את מי זה מעניין שכבר עשו את זה קודם וממש כמו שאף פעם לא נמאס לשמוע שיר עם מלודיה מופלאה, לאכול מנה מדהימה או לעשות סקס טוב, כך גם תמיד נחמד לראות סרטונים חדשים של אתגרי נהיגה הזויים בין מכוניות לאופנועים.
והיום בסאגה הבלתי מסתיימת "אופנוע מול מכונית" - תחרות דריפטינג.
עוד ב-mako רכב
צפו: דריפטינג בלי ידיים ורגליים
צפו: המשטרה נגד אופנועני הדריפטינג - הסיקוול
צפו: סרטון הדריפטינג ששם את ישראל על המפה
כן, אותו סגנון מוטורי מרהיב של שליטה בהחלקות ארוכות, פוטוגניות ורצוי מעלות עשן. מאחורי ההגה של הניסאן סקאיליין GTR אנו פוגשים את הארי קוסונן, ואילו על אופנוע סוזוקי עירום, משופר ומוגדש טורבו רוכב ג'ונה וטאנן.
בעוד שבקו ישר, כמו גם ברוב מסלולי המרוצים, אופנועי ספורט, אפילו סדרתיים, נהנים מיחס הספק/משקל טוב בהרבה משל כל מכונית אפילו אקזוטית וכתוצאה מכך מביצועים טובים בהרבה, בכל הנוגע לנסיעה על הצד לא בטוח שלאופנוע יש יתרון מול מכונית מאחר שבעוד שברכב הנהג צריך להתמודד רק עם זוויות ההחלקה רוכב האופנוע צריך לתת כל העת המון תשומת לב לשלל תופעות עם סימוכין פיזיקליים ברורים, מהחלקה מוגזמת שתגרום לזנב דג ועד לנפילה כואבת.
אז מי ניצח, הרוכב האמיץ או כוכב הדריפטינג?
פנו שתיים וחצי דקות מזמנכם כדי לראות שלפעמים התוצאה הרבה פחות מעניינת מהדרך.
צפו: אופנוע מול מכונית, קרב הדריפטינג
"נעם וינד"