אם אתם סובלים מהפרעה מוטורית מתקדמת, סביר להניח שגם כשאתם לא ברכב אתם לא באמת מפסיקים לחשוב על מכוניות. אפשר לנסות להילחם בזה ולשכנע את עצמכם שבסך הכל מדובר בקופסא מפח על גלגלים ואפשר גם לתת דרור לתשוקה שלכם ולהצטייד בשלל אביזרים וגאדג'טים שיאפשרו לכם, גם כשאתם לא אוחזים בהגה, לזכור את מושא אהבתכם.
אתם חולי רכב ויש לכם הרבה כסף מיותר? קבלו 3 דוגמאות מצוינות איך לבזבז אותו.
מעבר ליצירה הנדסית מורכבת, אין ספק שמנועי V12 הם גם סוג של יצירת אמנות מרהיבה שמניעה כמה מכלי הרכב הנחשקים על פני כדור הארץ שכנראה מעולם לא נזכה להפוך לבעליהם. אבל גם אם אין לכם כסף לפרארי, ללמבורגיני או לאסטון מרטין, מסתבר שיש דרך זמינה יותר ומעוררת לא פחות להשיג מנת V-12 גדושה בכל בוקר – קבלו את מכונת קפה אספרסו Veloce Serie Titanio V-12 שנראית בדיוק כמו מנוע וי 12 אמיתי.
אמנם, עם תג מחיר של כ-55 אלף שקלים, בהחלט אפשר למצוא כמה מכונות אספרסו זולות יותר בשוק שישאירו לכם גם מספיק עודף למכונית משומשת במצב טוב, אבל אין ספק שאם יש לכם את הכסף מדובר באחד מהאבזרים היפים ביותר שאפשר לקשט איתם את המטבח. מכונת הקפה הייחודית מורכבת מ-90 רכיבים העשויים מסגסוגות יקרות שונות, מרותכים בריתוך ארגון מיוחד ועברו הברקה בתהליך ליטוש עם אבני זירקוניה.
תהליך הייצור מורכב לפחות כמו בניה של מנוע אמיתי ומתחת למעטפת היפה יש גם מרכיבים איכותיים המבטיחים קפה ברמה הגבוהה ביותר אותו ניתן למזוג לכוסות נירוסטה מתאימות ויוצאות דופן בצורת בוכנות המגיעות עם המכונה.
אגב, מי שאין לו מספיק מקום על משטח העבודה במטבח למכונה גדולה שכזו בוודאי ישמח לשמוע שהיצרנית מציעה גם גרסאות V10 ואפילו V8.
השם בוגאטי הוא ללא ספק סמל סטטוס קיצוני גם ביחס למותגי על אקזוטיים כמו פרארי ולמבורגיני ועם תג מחיר של 2.6 מיליון דולר (לדגם הסופר ספורט) נראה שגם בעבור מיליונרים כבדים לא מדובר בהוצאה של מה בכך. עם זאת, מסתבר שקונצרן פולקסווגן, בעל הבית של בוגאטי, מפסיד ממון רב על כל ויירון שנמכרת, ככל הנראה בגלל עלויות הפיתוח העצומות והמחירים הגבוהים של הקומפוננטים השונים ויש האומרים כי הרווח היחידי של בוגאטי מגיע ממכירת פרטי ממורביליה ממותגים ויקרים.
קחו למשל את אבזם החגורה שבתמונות שלפניכם. לא, לא מדובר באבזם שנועד להדק את חגורת הבטיחות בויירון, אלא בכזה המחובר לרצועת עור ואמור להחזיק את המכנסיים שלכם ונמכר - אתם יושבים? - בעבור כ-300 אלף ש'.
מדובר באבזם חגורה מכני העושה שימוש בטכניקה מעולם השעונים עם מנגנון מורכב הכולל יותר ממאה רכיבים שונים המאפשרים לאבזם לחבוק את חגורת העור בצורה הדוקה ומושלמת בכל נקודה מבלי שיהיה צורך לעשות חורים ברצועה.
בשלב זה יוצרו 44 יחידות של האבזם היוקרתי והלקוחות שלא סובלים מצורך דחוף להדק את החגורה (תרתי משמע) יוכלו לבחור בין גימור זהב, פלדת אל חלד או טיטניום.
אמנם לכל אחד יש היום בסמארטפון שעון מדויק מאין כמותו, אבל עדיין יש מי שרואים בשעון יד אביזר חובה שיש מקום להשקיע בו ממון רב. חובבי השעונים והמכוניות מביניכם בוודאי ישמחו לשמוע על
סדרת שעוני Ingenieur מביתIWC שנולדה מתוך שיתוף פעולה בין יצרנית השעונים לקבוצת הפורמולה 1 של מרצדס AMG Petronas.
את ההשראה לסדרת השעונים החדשה מהנדסי ומעצבי IWC שאבו מעולם הפורמולה 1 והשעונים כוללים שימוש בחומרי גלם כמו סיבי פחמן וטיטניום.
עם זאת, בחברה מציינים שסדרת השעונים החדשה שאבה השראה לא רק מהספורט המוטורי בשיאו הטכנולוגי החדשני של המילניום השלישי, אלא גם משורשיו ההיסטוריים ונבחרת ה-Silver Arrow הבלתי מנוצחת של מרצדס מראשית המאה העשרים.
בשלב ראשון הסדרה תכלול שני שעונים: IWC Ingenieur Constant -Force Tourbillon, בעל גוף שעון קרמי משולב פלטינה ודגם עם גוף שעון עשוי מטיטניום Aluminide, לוח שנה מתמשך, תצוגת תאריך דיגיטלית ומערכת המדמה את פעולת מערכת ה-KERS ממכוניות פורמולה 1 עם כפתור ההאצה ההיברידית העושה שימוש בעיקרון שחזור האנרגיה.
אם אתם חייבים שעון כזה בוודאי תשמחו לדעת שאפשר לרכוש אותו בארץ בסניף רשת כרונוטיים בכיכר המדינה. המחירים בכל מקרה בהחלט לא שווים לכל נפש ונעים בין 100 אלף שקלים ליותר מ-2 מיליון שקלים.