הקרב המיתולוגי בין דוד לגוליית נוכח גם בדילמות יומיומיות בעידן המודרני.
בפן המוטורי, השאלה מה טוב יותר - פחות משקל או יותר סוסים במנוע, מלווה את עולם עיתונות הרכב שנים רבות ולמרות שלכאורה אין מקום להשוואה ישירה, השאלה הזאת נותרת ללא מענה אמיתי וחד משמעי.
בערוץ הרכב של מאקו ערכנו קרב דוד וגוליית מוטורי בין שברולט סילברדו וסמארט בראבוס וכעת גם הקולגות שלנו מעבר לים במגזיני הרכב הבריטיים AUTOCAR ו-EVO ביצעו השוואה דומה.
השאלה המרכזית היא האם בהמת שטח כבדה ומגושמת הנושקת לשני טון אך בעלת מנוע עוצמתי מסוגלת להשתוות למכונית ספורט ספרטנית וקלת משקל במסלול המרוצים, שאלה שהתשובה עליה לא ברורה בזמנים בהם רכבי שטח כמו ב.מ.וו X5 M, מרצדס ML63 AMG ואחרים מציעים ביצועים שעל הנייר יכולים לבייש מכוניות ספורט רבות.
ב-AUTOCAR בחרו להציב מולה את הבאוולר EXR, גרסת הכביש של רכב המירוץ המככב בראלי דקאר ומצויד במנוע תרומת יגואר, V8 בנפח 5.0 ליטר עם מגדש על המפיק 550 כ"ס ומאפשר לבהמה הכבדה במשקל 1,750 ק"ג להאיץ מעמידה למאה קמ"ש תוך 4.2 שניות.
ב-EVO, לעומת זאת, בחרו להיות "נורמטיביים" יותר ולבחור בגוליית מוטורי בייצור סדרתי (הבאוולר מיוצר בסדנה בכפר קטן בדרבשייר, בריטניה) - פורשה קאיין טורבו S שעם מנוע V8 טווין טורבו המפיק 550 כ"ס מספיקים ל-4.5 שניות במאיץ למאה קמ"ש בדרך ל-283 קמ"ש מרביים. בפניות של מסלול המירוצים עדיין יצטרך הקאיין להתמודד עם 2,215 ק"ג של משקל עצמי.
מי ניצח? צפו ותגלו.
באוולר מול קייטרהם בגרסת "דוד וגוליית" של AUTOCAR
ב-EVO הציבו את הקייטרהם 7 סופר-ספורט מול פורשה קאיין
>> עכבר האספלט מול עכבר העיר: איפה יותר כיף לנהוג, בכביש או בשטח?