לרשת האינטרנט, כידוע, יש חיים משלה ובתקופה זו לפעמים גם סרטון משפחתי קטן יכול להפוך ללהיט ויראלי הגורר שלל דיונים וסרטוני תגובה.
הסיפור שלנו מתחיל כשטום מקלאוד, תושב פיניקס במדינת אריזונה בן 33, נזכר בפרסומת של לקסוס משנת 1989: באותה פרסומת משרד הפרסום רצה להדגיש את האיזון המושלם של דגם ה-LS ובחר להדגים זאת בעזרת מספר קומות של כוסות יין שהוצבו אחת על השנייה בצורת פירמידה על מכסה המנוע של המכונית. לאחר שהכוסות הוצבו במקומן התניעו את המכונית ולחצו על דוושת התאוצה עד לסוף ולמרות שהמנוע טיפס לסיבובי מנוע גבוהים המכונית שמרה על איזון מוחלט והכוסות לא זזו ממקומן.
יותר מעשרים שנה לאחר שהפרסומת הזו של לקסוס הותירה במקלאוד הילד רושם עז, מצבו הכלכלי של אפשר לו לרכוש מכונית דנדשה מודל 2011 של מותג היוקרה לקסוס.
מקלאוד החליט שהוא חייב לבחון האם הוא יכול לשחזר עם הלקסוס LS החדשה שלו את סרטון הפרסומת של לקסוס וכוסות היין משנת 1989.
מקלאוד התחיל בקטן והניסיון הראשון שכלל פירמידה של שתי קומות עבר בצורה מרשימה ללא בעיות. מעודד מהתוצאות הוא עבר לפירמידה בת שלוש קומות. לאחר שהוא ובנו הצליחו לייצב את הכוסות על מכסה המנוע מקלאוד נכנס למכוניתו והחל ללחוץ על דוושת הגז ולהעלות את סיבובי המנוע. בתחילה הכל התקדם יפה אך לקראת 3000 סל"ד הפירמידה קרסה וכוסות היין התפזרו לכל עבר בקול רעש גדול והרבה לכלוך.
ניתן להניח שהלקסוס הנוכחית איכותית ומאוזנת מזו שכיכבה בסרטון לפני מעל לעשרים שנה בו הוצגה פירמידה של לא פחות מחמש קומות ולכן הגיע מקלאוד למסקנה שהפרסומת עליה גדל לא אמיתית ויתכן שמנוע המכונית לא עבד באמת בעוצמה שכזאת או שהכוסות הודבקו אחת לשנייה
מקלאוד העלה את הניסוי הקטן שלו המתייחס לפרסומת נשכחת מלפני כמעט דור לאתר יו-טיוב ושכח מזה, אך בעידן הויראלי קשה לדעת לאן דברים מתגלגלים. הסרטון הפך ללהיט ברשת ומכאן היה זה די צפוי שלא יעבור זמן רב עד שיגיעו סרטוני תגובה. ואכן, פחות משבועיים אחרי שמקלאוד העלה את הסרטון, לקסוס הרימה את הכפפה והעלתה סרטון בערוץ הרשמי שלה המשחזר בהצלחה יתרה, עם לקסוס חדשה וזהה לזו של מקלאוד, את הפרסומת מלפני יותר מעשרים שנה. בנוסף, כדי להוכיח שגם הסרטון המקורי היה אמיתי לחלוטין, הביאו אנשי לקסוס מכונית זהה לזו מהפרסומת, מודל 1990, והצליחו להוכיח, למרות שמדובר במכונית עתיקה למדי, שגם עם ותק של 20 שנה על הכביש הלקסוס עדיין מאוזנת ברמה המאפשרת לפירמידה של כוסות יין להשאר עליה יציבה לחלוטין.
בלקסוס לא שכחו להודות למקלאוד על הניסוי הביתי, למרות שנכשל, משום שהוא הזכיר להם את הפרסומת הותיקה והביא אותם להפיק ולפרסם גרסה חדשה מודל 2011.
הפרסומת המקורית מ1989
הניסיון הכושל של הבחור מאריזונה
סרטון התגובה של לקסוס