לשתיהן יש הגה, דוושות, ארבעה גלגלים, הנעה אחורית ומנוע בחזית, אבל האמת היא שמעבר לכך קשה ממש למצוא הרבה קווי דמיון בין ניסאן SX200 סילביה משופרת בקיצוניות משנות התשעים שהוסבה למכונת דריפטינג לבין ספינת הדגל העדכנית והמפוארת של מרצדס – ה-S קלאס החדשה.
במבט מבחוץ ההבדלים בהחלט קיצוניים ובעוד הניסאן מציגה חזות מתפרצת במחוזות "מהיר ועצבני" עם כנף אחורית עצומת מימדים, יציאת מפלט מטורפת, חישוקים בירוק זרחני ושלל מדבקות ולוגואים של ספונסרים, המרצדס, אפילו בגרסת ה S63 AMG היא ההפך המוחלט ועל אף שאי אפשר לטעות שמדובר במכונית מאוד יקרה כשבאפור מטאלי כהה היא שומרת על מראה מאוד מאופק וחזות "סליפרית" לחלוטין.
ההבדלים הופכים אף בולטים יותר כשבוחנים את תאי הנוסעים שלהן:
בסילביה אין דיפוני פנים כלל, חלונות עולים ויורדים או למעשה כל מה שאפשר להחשיב כאבזר נוחות והקוקפיט שלה מכיל רק צמד מושבי באקט, חגורות מרוצים ירוקות, כלוב התהפכות, חוטים חשופים ומתגי הפעלה פשטניים.
לעומת זאת במרצדס, כיאה לספינת דגל שמשנעת שועי עולם, יש אווירה של מחלקה ראשונה עם תא נוסעים מרופד ומדופן למשעי הכולל הרבה עור איכותי, עץ ואלומיניום תעופתי ומצויד בכל אבזר נוחות שאפשר לחשוב עליו ואין סוף מערכות נוחות ובטיחות פורצות דרך.
דמיון קל ראשון נרשם ביחידות ההנעה ומעבר לעובדה ששתיהן מגיעות בתצורה הבסיסית של מנוע קדמי המניע את הגלגלים האחוריים, ניתן לציין שצמד המכוניות חזקות להחריד ומצוידות בעדר של מעל 500 סוסים.
עם זאת כל אחת מטפחת את הסוסים שלה בדרך שונה ובעוד שבניסאן השוקלת רק 990 ק"ג מדובר במנוע 2 ליטרים עם 4 צילינדרים שכוון לביצועים קיצונים, צויד בטורבו ענק, חובב סל"ד בשמיים ומפיק 520 כ"ס ומומנט של 49 קג"מ המועברים לגלגלים האחוריים דרך גיר ידני ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכני, במרצדס השוקלת קרוב ל-2 טון מדובר במנוע וי 8 בנפח 5.5 ליטרים המפיק בעזרת צמד מגדשי טורבו 585 כ"ס ו-92 קג"מ (!!!) שאת הדרך שלהם לגלגלים המניעים הם עושים דרך תיבה אוטומטית ממוחשבת.
יש להניח שגם אחרי הסקירה הקצרה הזו רוב האנשים לא ממש מצאו במה לעזאזל אפשר להשוות בין השתיים. אך אם אתם Petrol Heads קשים בוודאי חלף במוחכם צר האופקים הרעיון החוליגני/פנטזיה לשלוח את השתיים לדו קרב דריפטינג מטורף.
ובכן... במגזין הרכב הבריטי "אוטו אקספרס" כנראה הקשיבו לכם וזה בדיוק מה שהם עשו בצורה משכנעת בסרטון שלפניכם.
אמנם אין ספק שהסילביה שנבנתה במיוחד כדי לנסוע כמה שיותר זמן על הצד הצליחה להפגין דריפטים קיצוניים ומעושנים יותר אבל מי שהפתיעה היא דווקא מכונית הפאר הענקית שהפגינה, למרות ייעודה הכל כך שונה, יכולות ענטוז מרשימות ביותר וישבן סורר.