אין תמונה
ישנם מקומות בהם חימום ברכב הוא הכרחי

אחזקה של מכונית ישנה היא לא עניין של מה בכך ולא פעם תקלות קטנות יחסית מעוררות סוגיות לא פשוטות כשתיקון של רדיאטור נוזל, קרבורטור מזייף או אלטרנטור עייף דורש לעיתים הוצאה גבוהה מערכה של המכונית כולה ובהתאם לכך במקרים רבים מכוניות במצב תקין למדי מושבתות ויורדות מהכביש.

אך יש כאלה שמתקשים לוותר על האהבה הישנה או שפשוט אין להם כסף למכונית חדישה יותר ומחליטים להסתדר עם התקלה.
לא מעטים ינסו לוותר על המערכת שהתקלקלה ולהסתדר בלעדיה, הרי בינינו מי באמת צריך מזגן, חימום, אורות, צופר, רדיאטור, גיר או מנוע. אחרים יחרקו שיניים, ישקיעו בתיקון כמו שצריך עם חלפים מקוריים ויתפללו ששום דבר אחר לא יתקלקל בקרוב, וכמו תמיד יהיו גם מי שיחשבו על איזו קומבינה כדי לפתור את הבעיה.

אין תמונה
ישנם מקומות בהם חימום ברכב הוא הכרחי

מערכת החימום בכלי הרכב עובדת בעזרת סירקולציה דרך רדיאטור יעודי בתא הנוסעים בו עוברים המים שמשמשים לצינון המנוע לפני חזרתם לרדיאטור הקירור בקדמת הרכב.

לא פעם במכוניות ישנות מערכת המים סובלת מקורוזיה ונזילות ואחד הצעדים הנפוצים כדי לצמצם בעיות הוא מעקף של כניסת המים לרכב.

במדינות חמות יחסית כמו ישראל לא קשה במיוחד להסתדר בלי חימום בתא הנוסעים ותמיד אפשר מקסימום ללבוש עוד סוודר, אבל במדינות קרות הסובלות מחורף עם הרבה ימים של טמפרטורות מתחת לאפס חימום ברכב הוא לא מותרות ופינוק אלא כורח המציאות.


חמים ונעים

גם בוולוו 240 סטיישן בת ה-22 שנים של השווייצרי פסקל פרוקופ מערכת החימום המקורית מזמן שבקה ובמשך זמן רב פרוקופ נאלץ לסבול ולנסוע במכונית הקפואה עד שיום ראה בשוק פשפשים מקומי אח עצים קטן במחיר מציאה שהעלה מיד במוחו הברקה לקומבינה חמה במיוחד.
פרוקופ רכש את אח העצים, הוציא מהוולוו את מושב הנוסע, הבריג במקומו את האח שקנה ובגג עשה חור עגול קטן לארובה. אמנם ניתן להניח כי אפשר היה למצוא דרכים קצת יותר קונבנציונליות כדי לדאוג לחימום תא הנוסעים של הוולוו הישנה אבל אין ספק שבדרכו המיוחדת פרוקופ בהחלט פתר לחלוטין את הבעיה.

>> המכונית שנוסעת על עץ במקום דלק