אין תמונה
סוף צפוי מראש
אנשים ובמיוחד גברים רואים את החיים כסוג של תחרות מתמדת שצריך בה כל העת להשוות גדלים, לראות מי יותר חזק וכמובן מי יותר מהיר. אם פעם היו משווים תכונות אנושיות, בעידן המודרני נראה שאת השוואת נתוני הגוף החליפו דברים אחרים כשאחד הבולטים שביניהם הן המכוניות.

בינינו, זה לא ממש דבר חשוב לדעת מי מאיץ מהר יותר בקו ישר אבל מסתבר שהנושא הזה מטריד לא מעט אנשים מסביב לגלובוס וכשיש כזאת מועקה מטרידה יש רבים שמרגישים חובה לפתור אותה.
עם זאת, מכיוון שלמרבית האנשים, גם במדינות בהן יש תרבות מוטורית מפותחת, אין מסלול מרוצים נגיש בו ניתן לבחון את הנושא יש לא מעטים שבוחרים להפוך כבישים ציבוריים למסלולי מרוצים מאולתרים.

תופעת מרוצי הרחוב הלא חוקיים היא לא חדשה וקיימת ככל הנראה בערך מאז שיוצרה המכונית השנייה בשלהי המאה ה-19 אבל אין ספק שבשנים האחרונות, גם בעקבות סדרת סרטי "מהיר ועצבני", היא זכתה לתהודה ולפופולריות עולה.

יש מרוצי רחוב פיראטיים שמנוהלים ומאורגנים בצורה אחראית בכבישים נטושים שלא מובילים לשום מקום תוך הקפדה על בטיחות מרבית של הצופים וחסימת דרכי גישה ויש מרוצי רחוב שפשוט מתקיימים על כבישים ציבוריים כשתנועה רגילה נוסעת סביב.


טוב לא יצא מזה

הסרטון הזה, שהועלה לרשת לפני מספר ימים, מביא תיעוד של מרוץ מסוכן שכזה שהיה אמור להתקיים בשעת לילה על הכביש המהיר באזור טמפה שבפלורידה.
שתי מכוניות מסוג הונדה סיוויק האצ'בק משופרות משנות התשעים חיממו מנועים וחיכו להזנקה למאוץ על ידי צעיר שעמד ביניהן.

יתכן שהתחרות נקבעה לשעת לילה מאוחרת ויתכן כי מדובר בכביש צדדי יחסית אבל מעל לכל היה זה עדיין כביש ציבורי פתוח.

נהג רכב שטח מתוצרת ניסאן שנסע לתומו בדרך לא ציפה לראות בלילה חשוך באמצע הכביש שתי מכוניות עומדות לחלוטין במרכז נתיבי הנסיעה וממתינות לאות הזינוק.

עד שנהג הניסאן הבין מה בדיוק קורה זה כבר היה מאוחר מדי והניסאן התנגשה בעוצמה אדירה במהירות של 110-120 קמ"ש בהונדה שעמדה בנתיב הימני. מעוצמת המכה רכב השטח התהפך מספר פעמים ואילו חלקה האחורי של ההונדה התכווץ עד למושבים הקדמיים. מדובר בסרטון לא ערוך שצולם על ידי צופה שעמד בצד הדרך וכולל את ההתנגשות העוצמתית ואת הדקות הראשונות שלאחר מכן.

באורח נס, למרות העוצמה האדירה, התאונה הזו הסתיימה בנזק למכוניות בלבד. סעו בזהירות.

>> צפו: דריפטינג ללא מנוע