לא מעט עיתונאי רכב נוטים לא לחבב במיוחד את הרכבים של טויוטה בטענה שהם פשוטים ומשעממים עד אימה לנהיגה, אבל עם כל הכבוד לדעתם המלומדת של הקולגות, עם הצלחה קשה להתווכח ועם 9.98 מיליון מכוניות שנמכרו ברחבי העולם ב-2013 שמעניקות לחברה היפנית את הבכורה בעולם הרכב פעם נוספת, כנראה שבטויוטה בהחלט יודעים לייצר מכוניות ולהתאים אותן לדרישות ולרצונות של הרבה מאוד אנשים.

עוד פרסומות מוזרות של טויוטה ב-mako רכב

צפו: חלב שנשפך לכל עבר וביקיני בפרסומת לטויוטה 
קנה טויוטה GT86 ואשתך תשנא אותך 
טויוטה אוריס החדשה והטרנסג'נדר הישראלי  

כחברה שהפכה את היעילות האפרורית הלא מרגשת לדגל, היה ניתן לשער שהפרסומות שאנשי השיווק שלה מאשרים לשידור יהיו יבשושיות ויטיבו לתאר באופן סכמטי וטכני את היתרונות של רכבי המותג, אבל דווקא כאן מסתבר שבטויוטה משחררים את הרסן ומשתוללים עם סרטונים שקשה להאמין מי בדיוק הגה אותם ועל מה הוא היה כשהוא חשב לפרסם בדרך זאת דווקא את הדגמים הכי אפרוריים ולא מרגשים של עולם הרכב.

אין תמונה
לגדל צמחים בעזרת ה-USB

קחו למשל את הפרסומת הזו להיילקס, טנדר העבודה הקשוח של המותג, שבמקום להציג את יכולות השרידות המופלאות שלו בכל מצב (בדומה לסרטון המדהים ש"טופ גיר" עשו עליו) שולח כמה חנונים יפנים מעונבים וחנוטים בחליפות על סיפונו ללב הג'ונגל. בדרך, לצלילי שיר שמזכיר את גנגאם סטייל של PSY, היפנים מנענעים את גופם ברכב עד שאחד מהם צריך (ככל הנראה) להתפנות בדחיפות. המעונבים יוצאים מהרכב באמצע היער ואז מפתיעה אותם גורילה מאיימת. בתחילה הם מפחדים אבל אז הם עושים את תנועות ה-"Wakudoki" והגורילה מתחילה לחקות אותם. בהמשך מגיע טרזן ועוד כל אנשי הג'ונגל שרוקדים באחווה עם העירוניים ובסוף מניסים אותם מהיער.

בואו נודה בזה - מיניוואן הוא לא בדיוק הדבר הכי קולי בסביבה וסביר להניח שיהיה לכם קשה לחשוב על רכב שפחות מתאים לקליפים של "Rap Gangsta" מאשר טויוטה סיינה שאיכשהו הרבה יותר מסתדר לנו עם קהל חרדי או כרכב הסעות של "סוקר מאם" באיזה פרבר אמריקאי.
עם זאת, על אף שדי ברור שאף קול אמיתי לא באמת יראה את פניו מאחורי ההגה של רכב כזה, בטויוטה סברו שאפשר לגרום ללא מעט יורמים להרגיש שהם מה זה מגניבים ובהפוך על הפוך יצרו למיניוואן, סליחה ל-Swagger Wagon ("סטיישן השוויץ", בתרגום חופשי), קמפיין סופר קולי עם קליפ בכיכובו של טרבור סמית' ג'וניור המוכר יותר לרוב האנשים כבאסטה ריימס.

אבל זה כלום לעומת הפרסומת המשונה לקורולה (מהדור הקודם) שטויוטה הפיקה לפני מספר שנים. הרעיון של אנשי השיווק היה להדגיש את העובדה שגם ברכב הכי בנאלי ואפרורי, בטויוטה השקיעו וחשבו על תפעול ידידותי למשתמש ועל קשר האישי עם הנהג.

אין תמונה
לגדל צמחים בעזרת ה-USB


המסר מבורך, ללא ספק, אך הביצוע - איך נאמר זאת בעדינות? מעט קריפי ובפרסומת כל אחד מחלקי הרכב בהם הנהג עושה שימוש הוחלף על ידי יצורים אנושיים, בן אם מדובר במושב ובחגורות הבטיחות, הרמקולים, כריות האוויר, המגבים, מחזיק הכוסות, הפנסים עוקבי הפניה ואפילו חיישני הרוורס. שנאמר, בהחלט מטריד.