פרארי 458 ספיידר
האם תהיה זו הפרארי שתסיים ראשונה ?
יותר מ-1,500,000 דולר לפני מיסים, למעלה מ-5,000 סוסים ו-11.2 שניות שנדרשו כדי להכריע את קרב הענקים בין 11 יצירות פאר על גלגלים – כך נראה מרוץ הדראג השנתי שארגן מגזין הרכב האמריקאי Motor Trend.

על מסלול המראה ארוך ורחב התייצבו להן בשורה ארוכה, זו ליד זו, פרארי 458 איטליה, מרצדס SLSAMG, לקסוס LFA, קורבט Z06, פורשה 911 GT3 RS, פורד מוסטנג בוס 302, פורשה קיימן, ב.מ.וו 1- M קופה, לוטוס אבורה S, אודי  R8-GT וניסאן GT-R.

במציאות המוטורית של ישראל יש להניח שכל חולה הגה אמיתי היה מתרגש לפגוש כל אחת מהמתמודדות בנפרד אבל גם במונחים של מדינות עם תרבות מוטורית מפותחת כמו ארצות הברית מפגש משותף שכזה של מכונות נהיגה מדהימות העומדות זאת לצד זו על קו הזינוק הוא לא עניין של מה בכך.

המטרה, כאמור, מרוץ דראג או במילים אחרות - לחצות ראשונים את קו הסיום במרחק רבע מייל (400 מטרים).
הדרך הנכונה באמת להכריע מי היא המתמודדת המהירה ביותר הוא להזניק כל אחת בנפרד במסלול פנוי עם אותו נהג למרוץ מול השעון, אבל כשיש מסלול כל כך רחב המאפשר להזניק את אחת עשרה המכוניות הללו ביחד תודו שהייתם מוכנים לוותר על המדידה המדעית ושאתם מעדיפים לראות את התוצאה בפוטו פיניש בעצמכם, תוך כדי שמיעת הצליל הערב והמיוחד של עדרי הסוסים הנדחפים אל הקצה.

אין תמונה
או אולי קורבט?

ואכן, זה בדיוק מה שאנשי Motor Trend בחרו לעשות ובסרטון שלפניכם זה בדיוק מה שתראו. האמינו לנו, זה אפילו יותר טוב ממה שדמיינתם.

כבר לפני הזינוק די ברור שיש כמה מועמדות נחותות באופן יחסי כמו ב.מ.וו M1, לוטוס אבורה, פורשה קיימן ופורד מוסטנג שלא באמת יוכלו לנצח את חבורת הצמרת אבל עדיין על המקום הראשון נותרו לא מעט מועמדות עם מספיק סיבות לסיים ראשונה.

אז מי חצתה ראשונה את קו הסיום? האם זו הפרארי 458 שנבחרה על ידי רבים כמכונית הנהיגה הטובה בעולם? האם זו הלקסוס LFA עמוסת הטכנולוגיה שעברה מסעות כיול ארוכים במסלול נורבורגרינג המפורסם? או אולי זו האודי R8 שנהנית ממכלולי שלדה של למבורגיני בשילוב טכנולוגית קצה גרמנית? ומה דעתכם, אולי בעצם זו ה-SLSAMG על דלתות השחף והטכנולוגיה הקיצונית שלה? לא חברים, כולכם טועים. מי שזכתה במרוץ הדראג היתה הניסאן GT-R.


לא להחמיץ - 11 מכונות נהיגה במאוץ משותף

הGT-R-אולי נראית בהתחלה כלא יותר מעוד מכונית קופה יפנית שעברה טיפול אגרסיבי בסדנת שיפורי רחוב בסגנון "מהיר ועצבני - טוקיו דריפט" אבל בניגוד לרושם הראשוני יש לה בהחלט הרבה מה להציע עם תג המחיר של כ-80 אלף דולרים שזה אמנם בכלל לא מעט כסף במונחים של מחירי המכוניות באמריקה אבל גם פחות ממחצית ממחיר המתחרות.
הלב של המכונית הוא מערכת הנעה מדויקת הכוללת מנוע וי 6 בנפח 3.8 ליטרים המשלב צמד מגדשים ומפיק 530 כ"ס, תיבת הילוכים כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה.

ניסאן GT-R
לא פרארי, פורשה, מרצדס או קורבט את המקום הראשון קטפה ניסאן

 אגב תחרות הדראג המדהימה הנראית בסרטון הייתה חלק ממבחן רחב היקף שהתפרסם בגיליון החדש של Motor Trend למציאת מכונית הנהיגה של השנה. במבחן זה, למרות ניצחונה של ה-GT-R במרוץ במאוץ בקו ישר ועל אף שהקורבט הקיפה את מסלול לגונה סקה בקליפורניה בזמן המהיר ביותר, הכתירו הבוחנים את הפרארי 458 כמכונית הנהיגה האולטימטיבית.

 

מרוץ דראג פרארי וניסאן
יותר מדי חלומות רטובים בתמונה אחת

>> צפו: פרארי מול אופנוע