אמנות הדריפטינג תמיד ריתקה אותנו ואחרי שנים בהן אנשים לא ממש הבינו על מה אנחנו מדברים, נראה גם שבשנים האחרונות פתאום כולם הפכו למעריצים של שריפת צמיגים וישבנים סוררים.
בעוד שהדריפטרים המנוסים שבינינו מתגאים בכך שהצליחו לעשות כיכר שלמה על הצד, מסתבר שבעולם יש אנשים קצת מיומנים יותר וכך למשל בשנה שעברה נקבע שיא גינס חדש לדריפט הארוך ביותר שנמשך לאורך - אל תנסו אפילו להמר אתם אפילו לא קרובים... - 82.5 קילומטרים(!) בהם ב.מ.וו M5, בה נהג מדריך הנהיגה יוהאן שוורץ, נסעה על הצד במסלול מעגלי בארצות הברית שהיקפו עמד על כ-255 מטרים.
עוד ב-mako רכב
השיא הקודם: 80 קילומטרים בדריפט ב-M5
צפו: 70 מכוניות במחול משותף
מבחן דרכים: טויוטה GT-86 מול סובארו BRZ
מכיוון שתירוצים יש בשפע והרצפה העקומה היא תמיד האשמה היו מי שציינו שזה לא ממש חוכמה כי המשטח בו נקבע השיא היה רטוב (אמנם פחות קולני ומעושן אבל לא יותר קל באמת לשליטה) וכי עם כל הכבוד לב.מ.וו האמורה היו 560 כ"ס, משמע היא מצוידת בהמון עתודות כוח המאפשרות לשמר דריפט ארוך, דבר שאי אפשר לעשות עם מכוניות כמו מאזדה מיאטה או טויוטה GT-86 האהובות בקרב דריפטרים חובבים וסובלות מעוצמת מנוע מוגבלת.
אז זהו שלא, זו לא הרצפה וגם לא המכונית אלא אתם, וזאת עובדה. לפני מספר ימים הרלד מולר הגרמני התיישב מאחורי ההגה של טויוטה GT-86 כמעט סטנדרטית לחלוטין עם 200 כ"ס בסך הכל ויצא, במסלול מעגלי שהיקפו 235 מטרים בטורקיה, לדריפט שנמשך ללא הפסקה שעתיים ועשרים וחמש דקות במהלכן הקיף את המסלול 612 פעמים, דבר שאפשר לו לקבוע שיא גינס חדש עם יותר מ-144 קילומטרים בהם נסע על הצד!
השיא אמנם זכה לאישור ואף מופיע באתר הרשמי של גינס אך אנו חייבים להודות שלדעתנו הוא מעט בעייתי ובעוד שבשיא של שוורץ ב-M5 מלפני שנה ובשיא שקדם לו של מאורן קאלו במרצדס C63AMG היה מדובר בדריפט אחד ארוך שנמשך ללא הפסקה, כאן בכל מספר הקפות מולר החליק למפרץ מסוים שנקבע מראש במסלול המעגלי ושינה את כיוון הדריפט.
אמנם אפשר להבין את ההיגיון שבהחלטה זו שבאה על מנת לאפשר שחיקה אחידה של כל הצמיגים הנדרשת כדי להעביר כל כך הרבה זמן על הצד, אבל לפחות לדעתנו מדובר בביצוע שחסר את העוקץ של השיאים הקודמים.