אין תמונה
מטורף! יותר מהמרחק בין תל אביב לירושלים על הצד
הפופולריות הגואה של דריפטינג מסביב לעולם מביאה עמה, לבד מעוד ועוד מעריצים, צמיגים שמחזירים נשמתם לבורא בדרך ספקטקולרית ותחרויות מעושנות מסביב לעולם ואף בישראל, גם רצון של כל מני אנשים לסחוף את הישבן של הרכב ולהכנס לספר השיאים של גינס. בעבר דיווחנו לכם על מחולות מוטרים קבוצתיים בהשתתפות 30 ובשלב מאוחר יותר אף 70 מכוניות שכשכשו בזנבן במשותף וגם על בריטי אחד שנכנס לספר השיאים של גינס לאחר שביצע את סחיפת הזנב הארוכה בהיסטוריה שנמשכה לא פחות מ-2.3 קילומטרים.

השיא מ-2011, שבוצע על ידי מאורו קאלו במסלול מעגלי במרכז הכשרת הנהגים של מרצדס על סיפונה של מרצדס C63 AMG המצוידת במנוע המפיק 485 כ"ס, בהחלט נראה מאוד מרשים.

ב.מ.וו M5 -2012
הכלי לביצוע המשימה ב.מ.וו M5 עם 560 כ"ס
קאלו ביצע לא פחות משמונה הקפות של המסלול בסחיפת צד מרהיבה מבלי שהחלק האחורי של המרצדס התיישר אפילו לשניה, עד שאחד הצמיגים האחוריים לא עמד יותר בעומס הרב והתפרק ולמעשה מנע קביעת שיא מרשים עוד יותר. מאז השיא נשבר עוד מספר פעמים אבל בשבוע שעבר מדריך הנהיגה יוהאן שוורץ קבע במתקן האימונים של ב.מ.וו בדרום קרוליינה שבארצות הברית שיא שנראה שיקח עוד הרבה זמן עד שמישהו ישבור אותו.

כשהוא נוהג על ב.מ.וו M5 סטנדרטית לחלוטין (עד כמה שאפשר להגדיר מכונית סאלון שמגיעה עם מנוע של 560 כ"ס סטנדרטית), הצליח שוורץ להשלים על הצד - אתם יושבים? - לא פחות מ-322 הקפות של מסלול ההחלקה המעגלי שהיקפו עומד על כ-255 מטרים. נחסוף לכם את תרגלי החשבון ונציין כי מדובר ב-82.5 קילומטרים של סחיפת זנב.

מעבר לתחושות המושונות בבטן שנסעה כל כך ארוכה על הצד יכולה לגרום ולבד מהריכוז המוחלט שהנהג צריך להיות בו, אתם בוודאי שואלים איך ואיזה צמיגים שרדו כזו החלקה. ובכן, בניגוד לשיא הפוטוגני ומעלה העשן של קאלו ב-AMG, השיא של שוורץ בבימר בוצע על מסלול שהורטב כל העת על ידי ממטרות.

יהיו מי שיטענו שבלי הדרמה של העשן והצמיגים הצורחים זה פחות מרשים ושזו לא ממש חוכמה לנהג המיומן לנסוע כך על משטח רטוב. יכול להיות, אך בכל מקרה אין ספק שהוידאו שווה צפייה.  

>> צפו בספה המהירה בעולם