ניסיון לשבור שיא בקפיצה שהשתבש
בהתחלה הכל נראה בסדר אבל לקראת סוף הקפיצה החרטום צלל

נראה שבשנת 2014 החשיבות האדירה של אתרי השיתוף החברתיים כמו פייסבוק, אינסטגרם ו-YouTube ברורה לכולם ובין היתר, לצד סרטונים תמימים של אנשים פרטיים, הם משמשים גם כשופר לחברות ולגופים מסחריים המשקיעים משאבים גדולים וסכומי כסף אדירים כדי לגרום לנו לצפות בסרטוני הרשת שלהם, לסמן לייק ולהפיץ אותם לחברים.

מבין המגוון שניתן למצוא ברשת נראה שסרטונים בהם אדם ומכונה מנסים לקבוע שיאים חדשים זוכים לפופולריות גדולה במיוחד.

לפני כשנה היה זה סרטון של מותג הרכב מיני וחברת משקאות האנרגיה מונסטר בו נהג הראלי הצרפתי גרלאן צ'יצ'ריט ביצע לראשונה מאז ומעולם היפוך מלא עם מכונית - פליק פלאק לאחור שזכה לתהודה רבה ולמיליוני צפיות. כעת, החליטו במיני ו"מונסטר" - בעזרת צ'יצ'ריט - לנסות להדהים שוב ולשבור את שיא המרחק לקפיצה באוויר עם רכב.

עוד ב-mako רכב 
צפו: היפוך מלא לאחור באוויר עם מכונית
צפו: קן בלוק חוזר בג'ימקאנה 5 
צפו: טופ גיר מנצחים את כוח המשיכה פעמיים

שיא הקפיצה הקודם, למרחק של 101 מטרים, נרשם על ידי נהג המרוצים האמריקאי טאנר פאוסט ב-2011 במרכזו של מסלול המרוצים "אינדיאנפוליס", וצ'יצ'ריט, שברקורד שלו גם השתתפות במרוצי הדקאר המפרכים, סבר שהוא מסוגל לקפוץ באוויר עם המיני המיוחדת שלו למרחק 110 מטרים לפחות.

ניסיון לשבור שיא בקפיצה שהשתבש
אאוץ' - זה נראה כואב

לאחר שהמצע הרך של השלג התגלה כבחירה מוצלחת לביצוע ההיפוך המלא לאחור בשנה שעברה וכגולש סקי מקצועי בעברו, גם הפעם צ'יצ'ריט בחר לבצע את הקפיצה באתר סקי שבהרי האלפים.

כדי להתמודד עם המצע החלקלק, רכב המרוץ בעל החזות התמימה של מיני קאנטרימן, אך מבנה דומה יותר לזה של רכב מרוצי באחה אמריקאים, צויד בצמיגי שלג עם מסמרים ומערכת מתלים ייחודית המיועדת לספוג נחיתות קשות.

לאחר כמה ניסיונות לחימום כלים בקפיצות למרחקים קצרים, הגיע רגע האמת וצ'יצ'ריט החל להאיץ לעבר הרמפה אליה הגיע במהירות של 200 קמ"ש שאמורה הייתה על פי החישובים לאפשר לצלוח את המרחק הרב באוויר.

הזינוק מהרמפה בהחלט נראה תקין וגם מרביתו של הריחוף באוויר נראה מאוד מרשים, אבל אז, מטרים ספורים לפני הנחיתה על הרמפה המרוחקת, חרטום המכונית צלל בזווית חדה וננעץ בעוצמה בשלג.
כתוצאה מהפגיעה החזקה של המרכב במקום הגלגלים בקרקע המכונית החלה להתהפך שוב ושוב והתגלגלה מספר רב של פעמים עד שנעצרה לבסוף לאחר כמה עשרות מטרים.



למרות התמונות הקשות ועל אף שצ'יצ'ריט הובהל לבית החולים מיד לאחר שחולץ מההריסות, לאחר מספר בדיקות לא נמצאה שום פגיעה ממשית לבד מבאגו, והוחלט לשחררו לביתו.

ניסיון לשבור שיא בקפיצה שהשתבש
כלוב הבטיחות אפשר לסיים את ההתרסקות רק עם אגו פגוע

צ'יצ'ריט חייב את חייו לרמת הבטיחות הגבוהה של מכוניות המרוץ המודרניות המצוידות בכלוב התהפכות ייעודי המגן על הנוסעים גם בהתרסקויות במהירויות מטורפות.

כמי שללא ספק מבין את החשיבות של עדכון מתמיד באתרים החברתיים, צ'יצ'ריט טרח לדווח בדף הפייסבוק שלו שהוא בריא ושלם וחתם במשפט: "ההצלחה אינה סופית, הכישלון אינו קטלני, זה האומץ שממשיך לקבוע".

אנחנו כאן ב-mako רכב מאחלים לצ'יצ'ריט החלמה מהירה ומצפים לפעלול הבא, בתקווה שזה יכלול נחיתה רכה יותר.

>> מיטו ונינג'ה בקרב על שני גלגלים