אין תמונה
מהנה לנהיגה אבל לא ממש מהירה
מאזדה MX-5 מיאטה היא ללא ספק אחת המכוניות האטרקטיביות ביותר שהנהג חובב ההגה יכול לרכוש בצד השפוי (יחסית) של סקאלת המחירים.

המיאטה אמנם לא מצוידת במנוע סופר חזק המנפיק ביצועים מרשימים במיוחד ועל אף שיש להניח שבמחיר שלה אפשר לרכוש הרבה מכוניות שייקחו אתכם הרבה יותר מהר מנקודה א  ל-ב', אך עם שילדה סופר מאוזנת הנעה אחורית, דיפרנציאל מוגבל החלקה, משקל קל והגה חד ומדויק ספק אם קיימות במחיר הזה מכוניות שישתפו אתכם בצורה כה מוחלטת במלאכת הנהיגה, יגרמו לכם תמיד לרצות לקחת את הדרך הארוכה וימרחו לכם שוב ושוב חיוך דבילי גדול על הפנים.

בעבור רבים מאוד (מעל מיליון מיאטות נמכרו מאז שהוצגה ב-1990 והדגם זוכה גם לביקושים ערים בשוק המשומשות) זה יותר ממספיק אבל מה לעשות תמיד יש גם כאלה שמחפשים קודם כל את טבלאות הנתונים, ובמקום הזה נהוג לחשוב שאין למיאטה הרבה מדי מה להציע, האמנם?

 במאזדה קנדה החליטו להוכיח שגם כאן יש לספורטיבית הקטנה של החברה יכולות לא מבוטלות והזמינו למרוץ דראג טופלס כמה דגמים פתוחים ומבוקשים המגיעים עם תג מחיר גבוה באופן משמעותי מזה של המיאטה.

על קו הזינוק התייצבו לצד הרודסטר היפנית וללא חלק עליון לוטוס אליז, פורד מוסטנג, שברולט קורבט וגם פורשה 911 ואפילו למבורגיני גייארדו.

לכאורה נראה היה שצפוי להתרחש כאן מיד "טבח המוני" ושנהג המיאטה, במיוחד עם גג מופשל, יאלץ לנשום הרבה גזי פליטה מהמכוניות הספורטיביות שצפויות למחוץ את היפנית הקטנה בדרך לרבע מייל.

אבל אז בדיוק ברגע שניתן האות לזינוק גשם סוחף התחיל לרדת ושינה מהקצה אל הקצה את כל תמונת התחרות.

מרוץ דראג מיאטה
לכאורה נראה שלמאזדה הקטנה אין סיכוי

לא, אל תטעו מאדה לא ציידה את המיאטה בהנעה כפולה המאפשרת לה "להוריד" בצורה יעילה ביותר את הסוסים לכביש גם בתנאים חלקלקים, אלא במנגנון חשמלי מהיר לסגירת הגג (בגרסת ה-RHT עם גג קשיח מתקפל) שאפשר לנהג המיאטה ללחוץ על הכפתור עם סמל הגג ולהיות מוכן לצאת לדרך בפול גז בלי חשש להירטב בתוך בסך הכל 12 שניות, הפורשה הייתה השנייה לזנק לאחר שתהליך סגירת הגג שלה נמשך 17.1 שניות, הגג של המוסטנג השלים את פעולות הסגירה בתוך 19 שנית, לקורבט זה לקח 20.2 שניות  ואילו הלמבורגיני המהירה נאלצה להמתין לא פחות מ-25.1 שניות לפני שסגירת הגג שלה הסתיימה ו-550 הסוסים האיטלקיים יכלו לתת סוף סוף את מה שיש להם.

סגירת הגג המהירה של המיאטה אפשרה לרודסטר הקטנה שמצוידת בסך הכל במנוע 2 ליטרים אטמוספרי המפיק 161 כ"ס להגיע לקו הסיום בתוך 26.7 שניות, הפורשה החזקה משמעותית אמנם הצליחה להתקרב וכמעט לסגור על המיאטה אבל במרחק קצר כל כך היא לא הצליחה להדביק פער של מעל ל-5 שניות בזינוק, במקום השלישי הגיעה הקורבט שהצליחה בדרך לעקוף את המוסטנג שזינקה קצת יותר משניה לפניה. והלמבורגיני שזינקה לא פחות מ-13.1 שניות אחרי המאזדה (ובסך הכל שנייה וחצי לפני שהמיאטה סיימה את המקצה) נאלצה להסתפק במקום החמישי.

מרוץ דראג מיאטה
אבל אז מתחיל לרדת גשם וצריך לסגור את הגג

רק רגע ומה עם הלוטוס אליז? ובכן...בניגוד לכל המתמודדות האחרות שמצוידות במנגנון גג מתקפל מתקדם, על מנת לסגור את הגג של הלוטוס על הנהג של הרודסטר הבריטית לצאת מהרכב, לפתוח את תא המטען להוציא ממנו את הגג, לחבר באופן ידני את המוטות הצדדים ולמתוח עליהם את יריעת הבד. מה שכמובן לוקח הרבה יותר זמן מ-12 ואפילו מ-25 שניות ולמעשה משאיר את נהג הלוטוס הרחק מאחור ורטוב לחלוטין.

>> הכירו את כל המכוניות הפתוחות הנמכרות בישראל