אין ספק שהקדט, בדורותיה השונים, הייתה אחד המכוניות המוצלחות והפופולריות ביותר שאופל יצרה מעולם. הדור השישי בשושלת שהוצג ב-1984,שנמשכה כמעט שלושה עשורים, אמנם זכה בתואר מכונית השנה באירופה והציג ביקושים לא מבוטלים, גם בשוק המקומי, אך לא ממש הצליח להוות אופוזיציה ראויה לגולף של פולקסווגן ובכדי לנסות לאתגר את המכונית מוולפסברג שהפכה למלכת הקומפקטיות היא הוחלפה בראשית שנות ה-90 על ידי האסטרה.
עוד ב-mako רכב
פול גז בניסאן GT-R עם סבתא
הכירו: הוולוו הקשישה שעושה צחוק מפרארי דנדשה
מבחן דרכים: יגואר F טייפ
בכל מקרה, לקדט הייתה גם גרסה ספורטיבית חמה בשם GSI ועם מנוע 16 שסתומים 150 כ"ס מודרני שפותח בשיתוף קזורווט הבריטית היא הייתה יותר חזקה וביצועסתית מרוב מתחרותיה באותה תקופה.
עם זאת היא לא הפכה אייקונית כמו הגולף GTI או ה-205 GTI, כפועל יוצא גם עדת המעריצים שלה קטנה יותר מזו של חסידי VAG או PSA ובהתאם לכך היא הרבה פחות פופולרית בקרב משפרי הרכב.
הרוב המכריע של משפרי הרבים משקיעים את מרב המשאבים והמאמצים כדי להקנות למכונית מראה אגרסיבי/ספורטיבי עם שלל פגושים מנופחים, ספויילרים, חישוקי ענק וצבע זרחני ובולט. אך יש גם בודדים המעדיפים דווקא לשמור את המראה החיצוני קרוב ככל הניתן למקור, ומתמקדים ב"איברים הפנימיים" שמתחת לחזות התמימה.
האופל קדט המככבת כאן היא דוגמה טובה לכך, בצבע אפור ליסינג היא נראית כבשה תמימה ורק ספויילר אחורי קטן של גרסת GSI , חישוקים מושחרים ואגזוז מעט גדול מהמקור מרמזים בקלילות שאולי היא לא כל כך "תמימה"
מתחת למכסה הסיפור שונה לחלוטין ומנוע 2.0 ליטר המקורי חוזק מאוד ובעזרת מגדש טורבו ענק המספק לחץ של 2.45 באר הוא מחלץ כעת לא פחות מ-685 כ"ס המעוברים לצמד הגלגלים הקדמיים.
נתוני ביצועים מלאים לא פורסמו, אך נתון התאוצה מ-100 ל-200 קמ"ש עומד על 4.57 שניות, רק חצי שנייה איטי ממקלארן P1 לשם ההשוואה.
בסרטון שהועלה לרשת ניתן להבין במה מדובר ובין היתר רואים בו את הסופר קדט מצליחה להראות את האגזוז שלה לפורשה 911 טורבו וגם לפרארי 458 במרוץ דראג ורק אופנוע ימאהה R1 סופר ספורט מצליח להכריע אותה (לא בהפרש ניכר) בקו ישר.
חבל רק שהסרטון לא כולל קלוז אפים על הבעות הפנים של נהגי הפרארי והפורשה לאחר שהושפלו ונשמו את אדי הפליטה של האופל הותיקה.