למרות שמדובר ככל הנראה ברכב האידיאלי למשפחה שיש בו מספיק מקום לילדים, לקניות ואפילו לכלב, במשך שנים רבות אנשים ניסו להתחמק בכל דרך אפשרית מלרכוש מכוניות בתצורת סטיישן שנתפסו כסוג של עונש שיש לשלם על זה שהתאהבתם ועשיתם ילדים.
היו שהחליטו להשתדרג ולרכוש במקום סטיישן פרקטי ג'מוס שטח גדול מימדים כדי שיחשבו שהם בדרך לאיזה מסע חוצה מדבריות ולא חלילה לקחת את הילדים מהחוג ואילו אחרים העדיפו להצטופף במשפחתית כדי שחס ושלום ה"קוליות" שלהם לא תצטרך לעמוד במבחן הרחוב עם רכב "מתנחלים".

אין תמונה
מזל דלי

אבל בשנים האחרונות משהו השתנה. יתכן כי זה העיצוב של גרסאות הסטיישן שהפך דינמי ונאה מבעבר ויתכן שלאנשים לא נותרה יותר ברירה עם עלויות האחזקה הגבוהות של רכבי פנאי מחד והצורך, בעידן של עגלות ילדים בגודל סופר סייז, בנפח אחסון גדול ששום סדאן או האצ'בק לא יכולות לספק.

מרבית הרוכשים מן הסתם למדו להסתפק בסטיישן סטנדרטית ושימושית אבל מסתבר שיש מעטים שחושבים שבחירה ברכב שימושי לילדים ולמטען היא לא סיבה לוותר על תשוקת הנהיגה והרצון להשחיז פניות.

אמנם קצת קשה למצוא הצדקה הגיונית למוביל משפחתי עם ביצועים פסיכיים שיחייבו את הנוסעים - במיוחד מאחור - לעשות שימוש נרחב בשקיות הקאה אבל מסתבר שלא רק השוודי המטורף שהפך את הוולוו סטיישן הישנה שלו לטורפת פורשה ופרארי חשב על זה וגם יצרניות מכובדות ומהוגנות כמו קדילאק ומרצדס מאפשרות היום לרכוש סטיישנים עם ביצועים שלא מביישים מכונית ספורט אקזוטית.

קדילאק מציעה גרסת סטיישן ל-CTS-V שלה עם גיר ידני (אם כבר ביזאר אז עד לסוף...), מגדש על עם 557 כ"ס ומומנט של 75 קג"מ.

מרצדס מציעה גרסת סטיישן למרצדס E קלאס שעברה טיפול ב-AMG (חטיבת הביצועים של החברה) עם גיר אוטומטי ומנוע כפול מגדשים המפיק 550 כ"ס ומומנט קטלני של יותר מ-81 קג"מ.

אהה, ויש גם את עניין השימושיות, הרי בכל זאת מדובר במכונית סטיישן. הקדילאק מציעה נפח הטענה של 719 ליטרים ואילו המרצדס מציעה 820 ליטרים.

מגזין הרכב האמריקאי Motor Trend  לקח את הצמד הסופר סטיישן למבחן שאולי לא בטוח יענה לכם על השאלה עם איזו מבין השתיים יותר נוח לצאת לקמפינג אבל יראה לכם מי לוקחת במרוץ דראג לרבע מייל ובאיזה מהירות ניתן להגיע ל-250 קמ"ש.

>> מובילים משפחתיים הגיוניים יותר - סיטרואן סי 4 פיקאסו מול מאזדה 5 מול רנו גרנד סניק במבחן

אין תמונה
מזל דלי