דריפט שהשתבש
לא מומלץ בכביש הציבורי

נהיגת דריפטים נחשבת בקרב לא מעט נהגי מרוצים מקצועיים כתחרות לא מאוד ספורטיבית שכן המנצח נקבע באופן סובייקטיבי על פי מדדים שאינם אמפרים. בהשוואה לענפי ספורט מוכרים, דריפטים דומים באופיים לבלט על הקרח – וכמו שהספורט הזה פופולרי ולגיטימי למרות בעיית השיפוט, כך גם תחרויות הדריפטים צברו בשנים האחרונות פופולריות רבה, בעיקר מכיוון שלהבדיל ממרוצי מסלול שרק בנקודות נדירות מכילים אקשן ודרמה או מרוצי ראלי בהם הצופים  רואים את המכוניות לשבריר שניה לפני שהן נעלמת באופק, תחרויות הדריפטים מספקות אקשן ללא הזמן בשילוב הרבה עשן צמיגים.

למרות שמהיציע זה יכול להראות פשוט, על מנת להגיע לרמת שליטה גבוהה בהחלקת המכונית מצד לצד יש להשקיע זמן רב באימונים רצוי  במגרשים פתוחים או בשדות תעופה נטושים.

אבל מסתבר שיש מי שמחליט לוותר על התנאים הבטוחים ומנסה לבצע תרגילי ראווה דווקא בכביש הציבורי , ואלה, באופן לא מפתיע, לא תמיד מסתיימים על הצד הטוב.


הסרטון הראשון מגיע אלינו (איך לא?) מרוסיה שהפכה לאחרונה למעצמה בנושא סרטוני נהיגה הזויים לחלוטין. נהג האודי S5 שבסרטון החליט להכניס את המכונית בעלת ההנעה הכפולה לדריפט על כביש חלקלק עם תערובת של שלג וקרח בתוך העיר יקטרינבורג (סברדלובסק בתקופת ברית המועצות) שבהרי אורל. למרות שבתחילה נראה כי הנהג הצליח להכניס את ה-S5 לסחיפת צד מרשימה למדי (משימה לא כל כך פשוטה במכונית עם הנעה כפולה) ההמשך קצת פחות זוהר והוא לא מצליח ליישר את המכונית ומתנגש בעוצמה, באופן אירוני למדי, בתחנת אוטובוסים– בהם הוא כנראה יאלץ לבלות הרבה בתקופה הקרובה כשרכבו יהיה אצל הפחח.


תופעת הדריפטים בכבשים המהירים בערב הסעודית הפכה למכת מדינה עד כדי כך שהרשויות החליטו לאחרונה להחמיר מאוד בענישה של הנהגים המתפרעים בכביש. הסיבה לכך ברורה לחלוטין, אבל יש מי שכנראה לא מבין את הסכנה הטמונה בדריפטים ב-160 קמ"ש בכביש הציבורי בו משתמשים עוד נהגים.

בסרטון שלפנינו נהג בטויוטה קאמרי החליט להדגים את שליטתו במכונית וגם ביקש מחבריו לתעד את ביצועיו במצלמת וידאו, אלא שרגע אחרי שהתחיל לזרוק את המכונית מצד לצד, צמד משאיות הגיע מהכיוון הנגדי. ברגע האחרון הנהג הצליח לכוון את המכונית כך שהיא תפגע במשאית עם צידה ולא תימחץ תחתיה, וכנראה שרק בגלל זה ולמרות הנזק הכבד שנגרם לרכב הנהג והנוסעים שישבו לצידו ברכב יצאו מהאירוע בשלום.

 
דגמי חטיבת M של ב.מ.וו מוכרים ומוערכים בכל העולם גם בשל היכולת המופלאה להתנהג כמעט כמו מכוניות דריפטים מקצועיות. מסתבר שגם בעיר סייגון שבויאטנם יש מי שמערכים את היכולת הזו אך בוחרים לנצל אותה במקומות שאינם מיועדים לכך, באחד הרחובות בעיר. 

נהג הב.מ.וו M6 המשופרת עם כ-700 כ"ס שבסרטון ניסה להרשים את חבריו בזינוק מהמקום תוך סחיפת זנב ועשן צמיגים, אך תוך רגע איבד את השליטה במכונית וזנבה שנזרק במהירות לצד השני התנגש במונית חונה. נהג המונית הצליח להימלט ולהינצל, אבל רוכב קטנוע שהיה צמוד לקדמת המונית נפצע קלות.


הסרטון האחרון מוכיח שממש לא דרושה מהירות גבוהה כדי שדריפט קטן יסתיים בנזק. שני צעירים לקחו את הוולוו 740 טורבו של הוריהם וניסו לתעד זריקת זנב בהשראת "טוקיו דריפט" החלק השלישי בסדרת סרטי מהיר ועצבני.

אמנם במראה ראשון, ה-740 נראית כמו מכונית סאלון כבדה ומגושמת, אבל בגרסת הטורבו עם 160 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים ובשילוב אספלט רטוב, החלקת האחוריים עלולה להגיע במהירות שתפתיע נהג לא מיומן. וזה בדיוק מה שקרה לנהג הצעיר שהתקשה ליישר את ה-740 למרות המהירות הנמוכה והסתחרר והתנגש במעקה הבטיחות.

 >> ככה עושים את זה כמו שצריך: חוויות מקורס נהיגת דריפטים בהונגריה