אחרי שהפכו את פייסבוק מאתר המשמש לקשר בין מכרים לפלטפורמה שיווקת מטורפת, חברות מסחריות רבות ממשיכות, לצד פרסומות ובניית תדמית קונבנציונלית, לחפש את הדבר המגניב והבלתי אמצעי הבא כדי להגיע בעזרתו לקהל הלקוחות ולקובעי דעת הקהל בעשור השני של המילניום השלישי.
במקביל לפעילות ענפה ברשתות החברתיות הותיקות מרבית יצרניות הרכב גם מחזיקות חשבון אינסטגרם פעיל עם אלפי עוקבים.
בלקסוס החליטו לא להסתפק בהעלאת תמונות עמוסות בפילטרים של רכבי המותג ולאחרונה הזמינו 212 עוקבים של חשבון לקסוס באינסטגרם, יחד עם הסמארטפונים שלהם, כדי לקחת חלק בפרויקט ייחודי – הפקת סרטון וידאו ללקסוס IS החדשה בעזרת רצף של מאות תמונות אינסטגרם.
אחרי שנים בהן ה-IS, כמו רוב רכבי הדור הקודם של לקסוס, סבלה מאפרורית, הדור החדש מציג שינוי מגמה במותג היוקרה מבית טויוטה עם דגש לנוכחות בולטת וליכולות ניהוג גבוהות שאמורות לאפשר למשפחתית היוקרתית מיפן להישיר מבט אל עבר המתחרות הבולטות מגרמניה.
בישראל, בעיקר בשל המיסוי הגבוה, מכוניות כמו ה-IS החדשה (ששיווקה צפוי להתחיל בשבועות הקרובים) נחשבות לנחלתם של עשירים בלבד, אך במקומות אחרים ובמיוחד בארצות הברית ה-IS פונה לקהל יעד של צעירים בני 20-40 בני המעמד הבינוני, בדיוק כמו הפרופיל הממוצע של מכורי האינסטגרם.
זו אולי הסיבה מדוע כל כך הרבה עוקבים שמחו להקדיש מזמנם ומכישרונם לפרויקט שכלל מצד אנשי לקסוס הרבה הכנה מוקדמת ובניית רצף סצנות לצילום שבעזרת עריכה ברצף בשיטת סטופ-מושן יצרו סרטון פרסומת בן 30 שניות.
המשתתפים הורשו לערוך את התמונות כאוות נפשם בעזרת הפילטרים והטריקים המועדפים עליהם באינסטגרם, אך כדי לא לפגוע בהמשכיות של הסרטון נתבקשו לא לשחק עם חיתוך התמונה.
אמנם נראה כי היה הרבה יותר פשוט לצלם פרסומות שכזו בעזרת מצלמת וידאו, אבל אין ספק שהתוצאה הסופית מרשימה ובעלת פוטנציאל להפוך לויראלית מאחר שלכמעט כל אחד מצלמי האינסטגרם שהשתתפו בפרויקט יש אלפי עוקבים.