אין תמונה

האם האפקט של המכונית שלכם על הסביבה מספק אתכם או שהייתם מעדיפים להתניע בגלגלים שמושכים יותר תשומת לב?

כך או כך, רובנו בסופו של דבר משלימים עם המראה של המכונית שלנו ממש כמו שהוא היה ביציאה מהמפעל.

המהדרין מוסיפים חישוקים קלים או איזה ספוילר קטן וישנם מקרים שבעלי מכוניות משקיעים ממש ואורזים את המכונית שלהם בכל הקישוטים, סמלי הטורבו והכונסים (ראו לא מעט אימפרזות משפחתיות שהתחפשו ל-STI סופר ספורטיבית) שצריך כדי שהיא תראה בדיוק כמו גרסת הקצה הספורטיבית ביותר, למרות שמתחת למכסה מסתתרת לה יחידת הנעה צנועה ללא שום יומרות ספורטיביות.

עם זאת, למרות כל השינויים בסופו של דבר סובארו נשארת סובארו, ממש כמו שפיאט עממית לא הופכת לאודי יוקרתית. האמנם? לא בטוח.

מסתבר שיש על הכדור הזה אנשים שהחליטו להגשים את החלום המוטורי שלהם בדרכים מאוד מיוחדות, ובמקום לבקר בסניף הבנק ולקחת הלוואה שתאפשר להם להחליף את הגרוטאה הישנה ולרכוש את מכונית חלומותיהם הם החליטו לקפוץ למוסך ולעשות למכונית שלהם מהפך כדי שהיא תראה דומה ככל האפשר למושא ערגתם.

אונו S3

פיאט אונו טורבו היתה אחת מהמכוניות הספורטיביות הקטנות האהובות ביותר בשנות השמונים של המאה העשרים, אבל זה היה די מזמן וכנראה שבשנות האלפיים המראה השובב של האיטלקייה לא סיפק פולני אחד שהחזיק אחת שכזאת וחלם על משהו ספורטיבי מעודכן ואופנתי יותר, בסגנון של אודי S3.

אמנם אין הרבה קווי דמיון בין הפיאט הרבועה לאודי נמוכת הצללית אבל מסתבר שאין דבר שמספיק יצירתיות, זמן פנוי, ניפוחי פלסטיק וכשרון לפיסול בחומר פחחים לא עומדים בפניו.

התוצאה, איך נאמר זאת בעדינות, מעניינת אבל גם די משונה עם פרונט שדומה לאודי S3, צדודית שלא דומה לכלום ואחוריים שלוקחים את ההשראה שלהם מהדור הראשון של האודי TT . אגב יציר הכלאיים הזה מוצע כעת למכירה און ליין ויכול להיות שלכם בתמורה לקצת יותר מאלפיים יורו בפולין.

אין תמונה

יוגו אינטגרלה

בעוד שהפיאט אונו נחשבה למכונית מוצלחת ואפילו פורצת דרך אי שם בשנות השמונים, מכונית היוגו היוגוסלבית נחשבה כבר כשהוצגה לבדיחה מוטורית עצובה שסיפקה עוד הוכחה לפרמיטיביות של מכוניות מתוצרת הגוש הסובייטי בעידן שלפני נפילת מסך הברזל, אבל למרות עיצובה ותכנונה הכושלים ישנם פטריוטים שלא מוכנים לוותר על נסיעה בפאר תוצרת יוגוסלביה.

וכך קרואטי אחד החליט לשלב בין שתי אהבות ישנות שלו מהאייטיז: המכונית הלאומית, היוגו, ואלופת העולם בראלי של אותן שנים, הלנצ'יה דלתא אינטרגלה.

הבחור השקיע לא מעט כסף ודי הרבה מאמצים והסב את היוגו שלו למכונית שדומה במיוחד ללנצ'יה שניצחה במרוץ אחר מרוץ, כולל ניפוחי הכנפיים, מכסה המנוע וכל מה שצריך כדי שבעין בלתי מזוינת ומרחוק לא ניתן יהיה להבדיל בין המקורית ליצירת המופת.

הבחור היצירתי מקרואטיה לא הסתפק בכך והחליט לשתול במקום המנוע העלוב והמיושן של היוגו גם את מנוע של הלנצ'יה אינטגרלה וכך יצר יוגו מהמהירות בהיסטוריה.

יכול להיות שבכסף אותו השקיע בהתאמת הגרסה ובהחלפת המנוע הוא יכול היה לקנות משומשת במצב טוב של הדבר האמיתי, אבל אין ספק ש"יוגו אינטגרלה" היא שילוב מיוחד שלא נתקלים בו כל יום.

אין תמונה

 

>> מהפך בסגנון הנגב: סובארו עם כוח חמור אחד