הדור השני של המגאן הושק ב2003 ועשה עליה לארץ שנה מאוחר יותר ב2004. המשפחתית הקומפקטית של רנו הייתה המכונית הראשונה בקבוצתה שזכתה ב5 כוכבים במבחני הריסוק של NCAP והייתה מהמכוניות הראשונות בארץ שהציעו גרסאות המצוידות במערכת בקרת אחיזה ESP. המגאן יוצרה ב4 תצורות מרכב: האצ'בק 3 ו5 דלתות עם עיצוב אוונגרדי שכלל חלק אחורי קטום, קבריולה וסדאן 4 דלתות. בניגוד להאצ'בק הביזארי גרסת הסדאן הציגה עיצוב הרמוני המשלב בין מקוריות וקווים נעימים לעין.
הדגמים בארץ
למזלם של יבואני רנו בישראל הגרסה החשובה לישראל - הסדאן – צוידה בעיצוב שהקהל השמרני המקומי קיבל בקלות, עובדה זאת בשילוב אהבתם הידועה של הישראלים למכונית עם תחת הביאה לכך שרובן המכריע של מכוניות מדגם מגאן שמתגלגלות על כבישי ציון הן בתצורת הסדאן.
בעוד שבעולם שווקו אופציות מנועים רבות, לארץ המגאן הגיעו במבחר מצומצם למדי שכלל 2 גרסאות דיזל, 2 גרסאות בנזין וגרסת ספורט נדירה ומרשימה במיוחד.
כצפוי הדגם הפופולארי ביותר היה על פי תו התקן של מר ישראלי - 1.6 ליטר עם תיבה אוטומטית. גם דגם הדיזל החלש (80 כ"ס) נטול מגדש הטורבו בנפח 1.5 ובעל תיבת הילוכים ידנית זכה להצלחה מסוימת בציי רכב.
מנוע ה1.6 הציג הספק סביר של 110 כ"ס הבעיה שכשהוא שודך לתיבת ההילוכים האוטומטית החכמה (או כפי שכונתה ע"י משתמשים רבים שלא אהבו את אופי פעולתה המשונה – התיבה הטיפשה) הלומדת את הרגלי הנהיגה מסוג AL4 המוכרת לנו גם מדגמי פיג'ו – סיטרואן ובשילוב נתון משקל מכובד ביותר – המגאן לא נודעה כחורכת אספלט, בתיאוריה דווח על מהירות תלת ספרתית בתוך כ13.1 שניות אך במציאות, עשה רושם, שזה לקח אפילו יותר זמן, מצד שני היא הפגינה אחיזת כביש טובה ויציבות כיוונית מרשימה בשיוט נינוח ביותר במהירויות גבוהות.
נקודות זכות נוספות נרשמות ל6 כריות אוויר שהגיעו כסטנדרט בכל רמות הגימור, מערכת ESP שהייתה בחלק מהמכוניות, נוחות נסיעה גבוהה ביותר, פנים יוקרתי עם צבעים נעימים, מושב אחורי מרווח ותא מטען ענק.
איך היא כמכונית משומשת
כשקרלוס גואן, נשיא רנו-ניסאן העולמית, הכריז לפני קצת יותר משנה שהמשימה המרכזית של רנו היא הגעה למצב בו אמינות המכוניות מתוצרתה תהיה נקודת זכות ולא לרועץ הוא ידע על מה הוא מדבר. בעוד שיצרנים יפנים וקוריאנים הגיעו לרמת אמינות כמעט מוחלטת כבר לפני שני עשורים, ביבשת הישנה העניינים התקדמו בקצב הרבה יותר איטי. במקרה של רנו החברה זכתה לכבוד המפוקפק לככב כאחת מהבולטות לרעה בדוחות ובמשאלי אמינות ושביעות רצון.
גם גורמים בקרסו, יבואנית רנו בישראל, מודים כי המגאן II הייתה מכונית "מאוד רגישה ועדינה".עיקר התקלות היו קשורות בכל מיני מערכות חשמליות, מהחלונות החשמליים שנטו להיתקע ועד למערכות ניהול מנוע. גם הגיר האוטומטי התגלה כרגיש.
עצם העובדה שחלק מכובד מהמגאנים עשו את שנותיהם הראשונות כמכוניות ליסינג לא הטיבה עימם.
איך היא בשוק המשומשות
תדמית אמינות בעייתית ומכוניות רבות עם עבר בליסינג לא הופכות את המגאן II ללהיט בשוק המשומשות. המחירון מדווח על טווח מחירים של בין 38 אלף שקל (ל1.6 אוטומטית מ2004 ) ועד 96 אלף שקל (2009 1.6 אוטומטית)
בלוחות המכירות האינטרנטיים אפשר למצוא גם מגאנים בטווחי מחירים של החל מ30 אלף שקל לפני מיקוח.
מי קונה?
המגאן II מתאימה למי שצריך מכונית מרווחת ונוחה יותר מהממוצע ולא מפחד לבקר מדי פעם במוסך.
המגאן היא גם אופציה לבעלי תקציב מוגבל שחושקים במשפחתית מודרנית וידם אינה משגת מכוניות כמו מאזדה 3 שמציגות מחירון גבוה באופן משמעותי (החל 50 אלף שקל למאזדה 3 1.6 משנת 2004) ורמת סחירות גבוהה.
במידה והמגאן מתאימה לכם הקפידו לבדוק תקינות גיר אוטומטי, מערכות חשמל ושרידות תא הנוסעים. כיוון שהביקוש בשוק, גם למכוניות שמורות, לא גבוה במיוחד אל תתפשרו על פחות מאחת במצב ממש טוב וגם אז אל תרגישו לא נעים להתמקח על המחיר תוך כדי הזכרת רמת הסחירות הנמוכה ותדמית האמינות הבעייתית. זה בדיוק מה שיעשו לכם כשתרצו למכור את המגאן בעוד מספר שנים.