הן הגיעו בשלל גוונים ורמות ברק. חלקן ניסו לשחזר את ימי נעוריהן, אחרות לא התביישו בגיל והיו בכלל שהמקור היווה עבורן רק פלטפורמה להגשמת פנטזיות פרועות.
המפגש השנתי המרכזי של מועדון החיפושיות הישראלי היה ססגוני ביותר. לכאורה, מה כבר יכול להיות מעניין במפגש בו יש רק מכוניות מאותו הדגם? אך כאמור חיפושיות משופצות, בניגוד למכוניות אספנות אחרות בהן המטרה היא להגיע לשחזור נאמן ככל האפשר של המקור, הן בדרך כלל לא יותר מקנבס ריק אותו המשפץ לוקח לאן שהוא רוצה.
המראה התמים, העגלגל והנשי של החיפושית עוזר לרבים לשכוח שלידתה הייתה בימים החשוכים של השלטון הנאצי ובעקבות דרישה ישירה של היטלר מהמהנדס הגאון פרדיננד פורשה לתכנן מכונית מודרנית אך פשוטה שכל שכבות העם הארי יוכלו לרכוש. בחלוף כמה עשורים פשטות מכלוליה והאמינות האולטימטיבית הן שהפכו אותה למכונית שמזוהה עם משהו שונה בתכלית - צעירים יפי נפש - וכך חטא לידתה התעמעם עד מאוד.
ברחבה שלפני הסוכנות המרכזית של פולקסווגן היו חיפושיות שנראו מקוריות לחלוטין כאילו שהתגלגלו הרגע מפס היצור, אחרות קיבלו טוויסט יוקרתי עם דיפוני עור, שלל ניקלים וברק בעשר שכבות, היו כאלו שפזלו, עם מנועים משופרים מרכב מונמך וצמיגים סופר רחבים, לבת הדודה השרירנית, הצפרדע 911 לבית פורשה, שכידוע התבססה על החיפושית, אחרות הלכו על קו אסוציאטיבי לרוח הסיקסטיז שכה מזוהה עם החיפושית. בנוסף היו שם חיפושיות במחוזות פימפ מיי רייד וכאלו שהגיעו עם מרכב מוזנח, מונמך וחלוד בכוונה במראה Rat Rod שהפך לאופנתי לאחרונה. בין לבין היו גם כמה טרנספורטים במחוזות LOVE MOBILE של ילדי הפרחים.
הפופולאריות של החיפושיות במגזר רכבי האספנות נובעת מכמה סיבות. בראש וראשונה זמינות - החיפושית הייתה המכונית הנמכרת בעולם, היא הציגה מרכב חסון שהיטיב להתמודד עם צרות כמו חלודה ולכן הרבה מאוד מכוניות שרדו במצב מצוין.
בשל אותה נפיצות יש מלאי בלתי מוגבל של חלקים ובשילוב המבנה המכני הפשוט המאפשר למשפץ לעשות כמעט הכל לבד החיפושית הפכה בכל העולם, ובמיוחד בארץ, לכר מצוין בעבור המשפץ מוגבל האמצעים.