בשנים האחרונות קברניטי מותג היוקרה האמריקאי, קאדילק, עושים ככל שביכולתם לתכנן וליצר מכוניות שיסתכלו בלבן של הפנסים לתוצרת של מיטב יצרני הפרימיום האירופאים (ובמיוחד הגרמנים) בכל מה שנוגע לאיכויות, טכנולוגיה ובמיוחד ליכולות בכבישים מפותלים. אבל עד לפני לא יותר מדי זמן במותג היוקרה האמריקאי יצרו מכוניות שונות בתכלית עם דונמים של פח, מנועים אדירי נפח ודלי הספק ותאי נוסעים שהזכירו יותר מכל סאלון כפרי. האמריקאים היו מאוהבים בסגנון הזה, במושבים שהזכירו להם כורסאות טלוויזיה רכות, במזגן החזק ובמנוע המגרגר שהיה משייט בסיבובי עבודה נמוכים על הפרי וויי.
אבל בסופו של דבר אפילו הפטריוטים האמריקאים האדוקים ביותר התחילו לפזול לצדדים ולראות שמעבר לים מייצרים מכוניות יוקרה אחרות לגמרי ויעלות בהרבה ולאט לאט "היאכטות היבשתיות" מארץ הדוד סם החלו להעלם מהכבישים ולפנות את המקום לדור חדש של אמריקאיות שונות בתכלית ששאבו השארה מתוצרת האירופאית, היפנית ואפילו הקוריאנית.
הניסיון של תעשיית הרכב האמריקאית להתאים את עצמה לעידן החדש היה ככל הנראה מתבקש, אבל לעיתים קשה שלא להתגעגע לאותם דגמים ובמיוחד לגרסאות הקופה עצומות המימדים שכל כך התאימו לאומת "הסופר סייז מי".
עם מרכב מאורך הנמתח לאורך של כ-7 מטרים, שמונה גלגלים, היגוי של 4 גלגלים, תאורת אווירה, מצלמות במעגל סגור ובעיקר ג'קוזי מאחור ומתקן ברביקיו ענק הנשלף מתא המנוע בקדמת הרכב, הביאריץ המשודרגת מציגה את המיטב של אמריקה בשנות השבעים בהגזמה מרהיבה במיוחד.
אמנם ממש לא נראה לנו שמדובר במכונית האידיאלית לסיבוב קניות בעיר, למאוצי רמזורים או נסיעות כיף בכבישים מפותלים, אבל אין ספק שהגרסה המיוחדת הזו בהתאמה אישית מותחת בהפוך על הפוך את גבולות הקוליות לשיאים חדשים.
המכונית נבנתה בטקסס ושימשה בעיקר לתצוגה בתערוכות שונות, בסוף שנות ה-90 היא יוצאה לאוסטרליה ולפני מספר שנים היא עברה שיפוץ מקיף וכעת מוצגת למכירה באתר מכירות אינטרנטי אוסטרלי.
למרות המימדים העצומים, המנוע הנדיב, האבזור המפנק והג'קוזי והברביקיו בילד אין, על פי הערכות המחיר הסופי צפוי להיות לא גבוה במיוחד ולעמוד על בין 90 ל- 115 אלף שקלים – פחות ממכירה של משפחתית ליסינג דוגמת יונדאי אקסנט בארץ.
צפו: הקאדילק של אובמה עולה על שרטון