פורשה 356
מקומה של מכונית ספורט על הכביש ולא במחסן סגור
 ה-911, שחוגגת כעת יובל מאז ירדה לראשונה מפס הייצור, היא ככל הנראה המכונית המזוהה ביותר עם פורשה כיום, אבל בהיסטוריה של היצרן הגרמני, הדגם שהתחיל את המתכון השגוי פיסיקלית המבוסס על מנוע אחורי הוא ה-356  שיוצרה בין השנים 1948 ל- 1965, קדם ל-911 והיה למעשה הראשון לשאת את שם החברה. 

בגלל הפשטות המכנית ומנוע מקורר אוויר, ל-356 מוניטין אמינות טוב למדי. מתוך כ-76 אלף יחידות שיוצרו במהלך 17 שנים, כמחצית עדיין נוסעות ברחבי בעולם כיום.
אחת מהן, ילידת 1964 - שנת הייצור הלפני אחרונה, שייכת לגיא ניומארק מסן פדרו שבקליפורניה, אותה קיבל בירושה מאביו שקנה אותה כחדשה מהסוכנות.



לרוב מכוניות ספורט, בוודאי מכוניות ספורט קלאסיות, נשמרות בחניה מקורה, מוגנות מפגעי הסביבה ויוצאות לכביש רק לעתים נדירות, אבל לא ה-356 הזאת המשמשת כמכונית היומיומית של משפחת ניומארק כבר שני דורות.

פורשה 356
אני כל כך אוהב לנהוג בה עד שלפעמים כשאני מחנה אותה בחניה אני מתעצבן שהגעתי הביתה


להבדיל מפרארי או מלמבורגיני, פורשה הצטיינה בשילוב אידיאלי בין יכולת ספורטיבית לנוחות ולשימושיות בנהיגה יומיומית, וה-356 הספציפית כנראה מספקת את ההוכחה הניצחת  ביותר לכך עם מד ספידומטר המציג לא פחות מ-982 אלף מייל (1,571,000 ק"מ) במהלכם הפגינה אמינות ראויה לציון שכללה רק שלושה שיפוצי מנוע, גיר שהוחלף לראשונה רק לפני 128 אלף ק"מ ומראה כללי רעננן, גם כיום, כמעט יובל לאחר שירדה מפס הייצור.


העובדה שה-356 נשמרה בצורה מושלמת כל כך נזקפת גם לטיפול המסור אצל אותו מכונאי מזה 40 שנה שבכל 5,000 ק"מ עוברת החלפת שמנים מלאה. למרות מערכת היחסים הארוכה נראה שגיא מאוהב ב-356 שלו כמו בתחילת דרכם ואפילו יותר: "אני כל כך אוהב לנהוג בה עד שלפעמים כשאני מחנה אותה בחניה אני מתעצבן שהגעתי הביתה, הייתי רוצה להמשיך לנהוג...".
עם אהבה כזאת, אין ספק שמד המרחק של ה-356 המיוחדת הזאת יגיע להרבה יותר ממיליון מייל.

פורשה 356
נראה שהרומן הזה ימשך לפחות עוד מיליון מייל

>> השיאן: הכירו את האיש שנסע 4.8 מיליון קילומטרים בוולוו שלו