ענתיקה עם 1,500 כוחות סוס (צילום: אוטו)
החיצוניות אמנם קלאסית למהדרין, אך בפנים יהנה הלקוח מפינוקים של המאה ה-21|צילום: אוטו

לאחר שלוש שנים, השלימה בימים אלה Delehaye USA, יצרנית רפליקות אמריקנית קטנה מניו-ג'רזי עם שם מהאגדות, את פיתוח מכונית הקופה Figura Type 57S Coupé. מדובר ברפליקה ומחווה מודרנית למכונית הקופה היוקרתית של בוגאטי משנות השלושים של המאה העשרים. מהדגם המקורי 57S יוצרו רק עשרות מכוניות, כך שהרפליקה בת-זמננו, מעלה לכביש מכונית מאד נדירה, הגם שבין הרפליקה ובין המכונית המקורית, אין כמעט קשר כלשהו, מלבד החיצוניות.

לטעמנו, היא מדהימה: קשה להסיט את המבט מהכנפיים הענקיות, הגוף החלק והזורם.

על מנת להתאימה לימינו ובמסגרת השאיפה ליצור מכונית מתקדמת ואקזוטית, משתמשת היצרנית בחומרים כמו אלומיניום מוברש או סיבי פחם. המרכב יושב על שילדה רחבה, ארוכה וחזקה יותר מזו שהייתה מקובלת במקור. "זו הרבה יותר מרפליקה!" מספרים אנשי Delehaye USA ובצדק; בחברה מתגאים, כי החיצוניות אמנם קלאסית למהדרין, אך בפנים ייהנה הלקוח מפינוקים של המאה ה-21 כדוגמת מזגן, הגה כוח, חלונות חשמל, בלמים מודרניים ושאר מערכות מפנקות בהתאם לבחירה.

ענתיקה עם 1,500 כוחות סוס (צילום: אוטו)
יצורה של ה-Bella Figura יחל בנובמבר הקרוב|צילום: אוטו

המדובר בגרסת קופה. ולמרות שתא הנוסעים אינו גדול או מרווח במיוחד, ממדיה החיצוניים מרשימים: אורכה 492 ס"מ, רוחבה 193 ס"מ, גובהה 112 ס"מ קצרצרים בלבד ובסיס הגלגלים שלה עומד על 322 ס"מ – ארוך יותר מזה של מרצדס S Class בת זמננו... משקלה של ה-57S המודרנית כ-1,300 ק"ג – כ-350 ק"ג יותר מהמשקל המקורי, שהתוסף הודות למערכות ומכלולים מודרניים. המשקל אגב נמוך יחסית – אם המכונית הייתה עשויה מתכת סטנדרטית, היא היתה צריכה לשקול הרבה יותר.

ענתיקה עם 1,500 כוחות סוס (צילום: אוטו)
רפליקה מרהיבה|צילום: אוטו

את היפהפייה הקלאסית ניתן לרכוש עם מגוון מנועים, בהתאם להעדפה ולתקציב. למשל: מנוע קדילאק 6.2 ליטר V8 מוגדש שהספקו 556 כ"ס, או המנוע היקר והגדול בהיצע, שמחייב גם התאמה מיוחדת: מנוע רולס רויס מרלין V12 תעופתי במקורו, שהספקו עצום: 1,500 כ"ס! ייצורה של ה-Bella Figura יחל בנובמבר הקרוב עם הגה בצד ימין או שמאל, בשתי תצורות עיקריות: כקיט להרכבה עצמית, או כמכונית מוגמרת. המחירים? החל מ-250 אלף דולר כולל מנוע לגרסת ה"בסיס", ועד ל-450 אלף דולר ומעלה (ללא מנוע!), לגרסת האלומיניום, המחירים מטפסים כמובן למעלה, בהתאם לגחמות הלקוח ולדרגת הפינוק שבה יחפוץ.

הידיעה פורסמה לראשונה באתר מוטוקאר של מגזין הרכב "הגה"

לקבלת גיליון במתנה של מגזין "הגה" לחצו כאן

>> בואו לראות איך הופכים פורד ישנה לבוגאטי מדהימה