אין תמונה
תמונת הפרופיל של הקבוצה בפייסבוק

אתמול בלילה לפי שעון ישראל ואחרי 9500 ק"מ מפרכים הסתיים המירוץ הארוך והמפרך בעולם הדקאר.

המנצחים הגדולים השנה הם נאסר אל-עטייה בפולקסווגן טוארג במכוניות ומארק קומה שרכב על אופנוע KTM באופנועים.

לפני שלוש שנים, ב2008, שעות ספורות לפני היציאה לדרך של המירוץ המפורסם בעולם, הפריז דקאר, בהודעה דרמטית, הכריזו המארגנים על ביטול המרוץ. ההכרזה, הראשונה בהיסטוריה של שלושים שנות מרוצים הפתיעה את המתחרים שעסקו בהכנות אחרונות לפני היציאה לדרך בנקודת הזינוק. הסיבה לביטול נקשרה בסדרה של איומים ביטחוניים ובראשם איומים מפורשים ומבוססים מצד ארגון אל קעידה.

לאחר ההלם מהביטול ולאור סכומי הכסף האדירים שהושקעו מצד המארגנים והמשתתפים ואבדו לבלי שוב, מארגני המרוץ הקשה והמפורסם בעולם החליטו שכל עוד המצב הביטחוני באפריקה והיכולת של המדינות המארחות להבטיח את שלום המשתתפים הם במצב רעוע שכזה לא יתקיימו עוד מרוצי דקאר באפריקה.

לאחר התייעצויות נפלה ההחלטה שלמרות שהמרוץ לא יסתיים יותר בדקאר שבסנגל, שמו המקורי של המרוץ ישמר, אך הוא יתקיים ביבשת אחרת – דרום אמריקה.

הזינוק והקטע הראשון

בתחילת 2009 נערך מרוץ הסיבולת המפורסם לראשונה לא במדבריות צפון אפריקה אלא במדבריות ארגנטינה וצ'ילה בדרום אמריקה.
לאחר שאתמול הסתיים המירוץ השלישי ניתן כבר להכריז בביטחון שניתן לציין שהשידוך עם הלוקיישן החדש הצליח אפילו מעל למצופה.

לפני שבועיים, כמה שעות אחרי שצלצלו הפעמונים לשנה החדשה יצאו הצוותים מבואנוס-איירס לדרך שהסתימה לאחר 14 ימי נהיגה ויותר מ-9500 קילומטר מאתגרים, ב15 בינואר.

לזינוק הופיעו 407 משתתפים כאשר כמו תמיד, בשל תנאיו הדורשניים של המרוץ, מספר המסיימים היה קטן בהרבה, ורק 203 מהם הצליחו לשרוד את המסע הקשה ולחזור לבואנס איירס כדי לחצות את קו הסיום.


ההתמודדות עם תנאי הדרך הקשים באחד הימים במהלך הדרך

שועלי המרוצים הישראלים הוותיקים יזהר ערמוני ואביב קדשאי עם ניסיון בשלושה מרוצי דקאר בעבר הגיעו עם ה-'desert Warrior', רכב בבניה עצמאית, אך כמו בשנה שעברה גם השנה אלת המזל לא הייתה לצידם ולמרות התחלה מבטיחה תנאי הדרך הקשים גבו מחיר והצוות נאלץ להרים ידיים שני סטייג'ים לסיום.

דקאר 2011
אבק, מים, דיונות, בוץ הכל יש במירוץ הזה

כאמור, בסיום הנהג ממוצא קאטרי, אל-עטייה, סיים את המרוץ במקום הראשון לאחר שבשנה שעברה פספס את הזכייה כשבסיומם של יותר מ-9000 ק"מ פחות משתי דקות הפרידו בינו לבין הזוכה במקום הראשון.

השנה היוצרות התחלפו ולמרות התחלה מצוינת של זוכה השנה שעברה קרלוס סיינז גם הוא מקבוצת פולקסווגן, בשבוע השני למרוץ אל-עטייה תפס את ההובלה במספר סטייג'ים שהבטיחו את זכייתו, כל עוד יצליח לסיים את הסטייג' האחרון של המרוץ בצורה חלקה.

עבור קבוצת פולקסווגן זה כבר הפך לשגרה וכמו בשנה שעברה גם השנה הקבוצה תפסה את שלושת המקומות הראשונים כשאחרי אל-עטייה במקום השני סיים ג'ינייה דה וילייה ובמקום השלישי סיינז.

מארק קומה זוכה קטגורית האופנועים חגג ניצחון שלישי אישי במרוצי הדקאר ובקטגורית המשאיות היה זה שוב גיבור דקאר הבלתי מעורר ולדימיר צ'אגין שרשם ניצחון שביעי במרוץ המפרך.

סיום המרוץ

>> נגמר בפוטו פיניש: סבסטיאן פטל זוכה, כנגד כל הסיכויים, באליפות העולם בפורמלה 1
נאסר אל-עטייה
נאסר אל-עטייה, לאחר שהפסיד בשנה שעברה בהפרש של פחות מ2 דקות הגשים השנה את החלום וניצח