קו הזינוק של ראלי יוון הפגיש אתמול (שלישי) ארבעה מהאבות המייסדים של הספורט המוטורי הארץ ישראלי. 15 שנה בדיוק אחרי ראלי דקאר 1999, אביב קדשאי, הלל סגל, רז היימן ונדב לוגאסי שוב משתתפים יחד במרוץ שטח בינלאומי.
היום, ולנוכח מצבו העגום של הספורט המוטורי בארץ הקודש, יותר ויותר ישראלים משתתפים במרוצים בינלאומיים ועל קו הזינוק של המרוץ שפתח את סבב הבלקן התייצבו הפעם שועלי קרבות ותיקים לצד טירונים במשלחת הישראלית הגדולה ביותר אי פעם במרוץ מעבר לים.
לרוכב ברק דודאי היו הרבה חששות ערב המרוץ, והסיבה היחידה שהסכים לצאת ליוון היא שחברו נדב לוגאסי הסכים לרכב ככל הניתן לצידו. השניים היו מאחרוני האופנועים לזנק והצליחו לטפס במעלה הדירוג, כשהם מסיימים את יום המרוץ הראשון במקום ה-24 ו-25 בהתאמה.
עוד ב-mako רכב
רן הימן והלל סגל זכו באליפות הראלי של הבלקן
מרוץ 24 השעות של אתונה - הסיפור המלא
באחה ישראל החוקי הראשון הסתיים בהצלחה
צלילי וונדרהול שגם לו זו התנסות ראשונה במרוצים מעבר לים, החליט לרכב לבד וסיים את היום במקום ה-108.
אחרי שסיים בשנה שעברה את ראלי הבלקן במקום השני והסופר מכובד אין ספק שהציפיות מדורון וינטר גבוהות, אבל הוא מצידו הקפיד להנמיך ציפיות וקבע: "אני בכל מטר חושב רק על המטר הבא של הרכיבה שלפני". הטקטיקה כנראה עבדה ואל קו הסיום של היום הראשון הגיע עשירי מתוך לא פחות מ-126 אופנועים.
על הנייר, אחרי שניצחו בראלי יוון בשנה עברה ועם תואר אלופי הבלקן, היום הראשון עם רק 60 קילומטרים מדודים בזמן לא היה אמור להיות מסובך לרז הימן והלל סגל שהוזנקו ראשונים, אבל כשבעורפיהם נושפים פלשייה הצרפתי בטויוטה היילקס בוגר דקאר, ג'רייה האיטלקי באיסוזו דימקס עם מנוע V8 אמריקאי וכמובן היריב הגדול ביותר שלהם, סטברוב דמיטריאס, אין כזה דבר לא מסובך ועל אף שכחלק מלקחי העבר החליטו השניים לפתוח את היום הראשון בזהירות ולמרות שגם כך היו מהירים ביותר, טעות ניווט קילומטרים ספורים לפני קו הסיום עיכבה אותם למשך 15 דקות וגרמה להם להפסד ההובלה, כך שהצמד נאלץ להסתפק במקום החמישי.
אביב קדשאי ויזהר ערמוני נדרשו להסיר הרבה חלודה אחרי שלא התחרו יחד יותר משלוש שנים ובשילוב תקלה במערכת התגבור ההידראולי של ההגה, שהקשתה אפילו על ידיו המסוקסות והחזקות של המושבניק המגודל מעמק יזרעאל במלאכת הנהיגה, השניים נאלצו להסתפק במקום ה-8.
ניצן שקל ודובי נוימן הגיעו למקום ה-14 וסגרו את הרשימה בקטגוריה הבכירה בעיקר באשמת המגבים ששבקו ולא אפשרו את ניקוי השמשה הקדמית במעברי הבוץ וג'ק הגבהה שכשל בעת תיקון תקר בצמיג.
גם רועי שפירא ואיתי מולדובסקי המתחרים בקטגוריית T2 לרכבים מייצור סדרתי סבלו מתקר בגלגל וג'ק לא תקין שגרם להם להתעכב במשך כ-15 דקות דרדר אותם למקום הרביעי בקטגוריה זו.
היום (ד'), יומו השני של המרוץ, מצפים למשתתפים אתגרים רבים בקטעי דירוג של לא פחות מ-460 ק"מ שבהחלט עשויים לשנות לחלוטין את תמונת הדירוג. אנחנו, כאן ב-mako, כמובן נדווח.
ביום 3.10.13 פרסמתי כתבה באתר mako המסכמת את השתתפות הצוותים הישראליים במרוץ "ראלי בלקן 2013" במסגרת הכתבה תיארתי שני אירועים אשר ביחס אליהם הועלו טענות בנוגע להתנהלותם של הנהג גל שחם והנווט נמרוד אופיר מצוות "קוקה קולה זירו" במרוץ.
בדיעבד ולאחר קבלת תגובתם ובדיקת האירועים מסתבר שצוות "קוקה קולה זירו" פעל כפי שניתן היה לצפות שינהג בנסיבות האירוע