בשנות התשעים רז הימן היה אחד מרוכבי השטח הטובים בישראל תוך הפגנת דומיננטיות שכמעט ולא נופצה בזירת מרוצי הראלי המקומיים. גם ברחבי הגלובוס כמעט ואין מרוץ שטח בו לא השתתף כשהרשימה כוללת את הבאחה 1,000 במקסיקו (1991), ראלי הפרעונים (1993/4/6), ראלי אטלס במרוקו (1994/8), ראלי טוניס (1995), ראלי איחוד האמירויות (1997), הדקאר האפריקאי (1999) ואליפות העולם באנדורו  (2000/4).

עוד ב-mako רכב 
רן הימן והלל סגל זכו באליפות הראלי של הבלקן 
5 נהגים מובילים באתגר מסלול של mako רכב 
הסתיים מרוץ הדקאר, הישג מדהים לצוות הישראלי 

בעשר השנים האחרונות החליף הימן את הכידון בהגה של ה"צוללת הצהובה", רכב המרוץ שבנה הלל סגל, עימו עשו השניים חיל בכל מרוץ בו השתתפו כצוות "פוינטר" המפורסם: שלוש פעמים בפודיום בראלי הפרעונים (2005/6/7), פעמיים במקום ראשון מבין הקבוצות הפרטיות בראלי דרך המשי (2009-2010), התוצאה הכי טובה לישראלים עם המקום 25 במרוץ השטח הקשה בעולם, הדקאר, ב-2012, הישראלים הראשונים שניצחו מרוץ בינלאומי בראלי יוון 2013 וגם היו הראשונים להשיג תואר אליפות בספורט מוטורי בסבב הבלקן באותה שנה.

רז הימן על אופנוע (צילום: רונן טופלברג)
רז הימן חוזר לאהבה הישנה |צילום: רונן טופלברג


עם כזה רקורד, הימן הוא ככל הנראה הישראלי שצבר הכי הרבה קילומטרז' במרוצי שטח ודווקא אחרי שחגג 50 בחודש שעבר, משהו גרם לו להתגעגע לחוויית הרכיבה התחרותית בשטח, שיש המגדירים אותה רוחנית, או כפי שהימן תיאר זאת: "יש יותר חיוכים בקסדה של אופנוע שטח מאשר בקסדה של רכב מרוץ".

בחלוציות האופיינית להימן הוא לא פנה לכיוון הטבעי של מסע באירופה או ביבשת אפריקה לזכר הנוסטלגיה, גם לא לאף אחד מהמרוצים בהם כבר תקע דגל בעבר, אלא החליט להתייצב דווקא כעת בקו הזינוק של מרוץ הרצברג רודיאו באוסטריה. עבור מי שהשם הזה לא מעביר בכל חלקי גופו צמרמורת ורטט, נספר שמדובר במרוץ אופנועי השטח שנחשב לקשה בעולם, שמכסת ההרשמה אליו , העומדת על 1,500 רוכבים, נסגרת תוך 20 דקות מרגע פתיחתה ומתוכם רק 500 עוברים את מקצה הדירוג ומוזנקים למרוץ עצמו, כשאל קו הסיום מגיעים רק רוכבים בודדים. הסיבה לכך היא שלמרות שמדובר ביום מרוץ אחד (להבדיל ממרוצי מרתון בהם כיכב הימן בעבר) תוואי שטח המחצבה באייזנרז, כ-150 ק"מ דרומית לוינה הבירה, מתוכנן כך שהוא כמעט ובלתי ניתן למעבר, עם עליות דרדרת בשיפועים של כמעט 90 מעלות, מסלעות ענק, מעברי בוץ טובעני ונסיעה בתוך יערות צפופים, מה שהקנה לו את הכינוי ה"סלע האדום" בקרב רוכבי השטח המקומיים.

הימן יהיה הישראלי הראשון להתחרות במרוץ שיערך ביום ראשון הקרוב בפעם ה-20. "המטרה העיקרית שלי היא לעבור את מקצי הדירוג. החוויה שמצפה אחר כך נראית לי חוויה של פעם בחיים ואני מתכוון להוציא מעצמי את המיטב כדי לסיים הכי טוב שאני יכול. מבין מרוצי הראלי עברתי הכל, והאקסטרימיות של הרצברג מרתקת אותי".

רז הימן על אופנוע (צילום: רונן טופלברג)
משימה לא פשוטה בכלל בגיל 50 |צילום: רונן טופלברג

רז הימן ירכב במרוץ על אופנוע הסקוורנה 450FE של קבוצת היצרן הרשמית, כחלק מאירועי השקת המותג מחדש בישראל לאחר מעבר זיכיון היבוא מ"דלק מוטורס" ל"עופר אבניר". המרוץ יוקרן ביום א', ה-1.6, בשעה 12:00 בשידור ישיר באולם התצוגה החדש של הסקוורנה ברחוב בגין בתל אביב.

אנחנו בערוץ הרכב של mako נלווה מקרוב את רז הימן באחד המרוצים הקשים בחייו ונדווח לכם על ההתפתחויות.

צפו: סיפורה של המשלחת הישראלית לראלי יוון 

נותני החסות לרז הימן במרוץ הרצברג: עופר אבניר יבואנית הסקוורנה, דנביט סוכנות לביטוח, שלמה סיקסט השכרת רכב וטלפארמה.

רז הימן על אופנוע (צילום: רונן טופלברג)
צילום: רונן טופלברג