נפקטוס, כשלוש וחצי שעות נסיעה ממערב לאתונה בירת יוון, היא עיירת חוף שלווה ופסטורלית, מקום מושלם לתפוס שקט ורוגע עם כוסית אוזו.
רעם מנועי 149 מכוניות ואופנועי המירוץ הפר את השקט השורר כאן בדרך כלל והיווה את יריית הפתיחה לראלי היווני.
כפי שדיווחנו לכם בשבוע שעבר, השנה יצאה המשלחת הישראלית הגדולה ביותר למירוץ ראלי בינלאומי.
שבעת הצוותים, ארבעה אופנוענים ושלושה רכבי שטח, הגיעו ביום חמישי וסיימו את ההרשמה ואת ההכנות האחרונות לפני הזינוק אתמול (א'), אך בעיקר נהנו מהשמש שהפציעה רוב הזמן, ממאכלי הים הטריים ומהאוזו המשובח, צוברים כוחות לקראת המירוץ עצמו.
בטקס הפתיחה שנערך בנמל הקטן של העיירה, התגאה מארגן המירוץ בפני קהל הצופים והמתחרים במזג האוויר הנפלא ביוון. למרבה האירוניה ולאחר שהוזנקו המתחרים לקטע הדירוג הראשון באורך 50 ק"מ, החל לרדת גשם זלעפות שהפך את השבילים ההרריים לחלקלקים במיוחד וכשתהום עמוקה נפרסת לאורך השביל הצר, נהגו כל הצוותים הישראלים בזהירות והצליחו להגיע לסיום.
הבעיה היחידה לשלושת רכבי המירוץ הישראלים הייתה ההתמודדות עם ניקיון השמשה הקדמית, הן מאדים והן מהגשם והבוץ שהצטבר, עניין נדיר במולדת.
לצוות "פוינטר" היה יום מוצלח. למרות שרז הימן והלל סגל נאלצו לעצור כמה פעמים בגלל כאבי בטן של הלל הנווט הם הצליחו לעקוף אפילו את הצוות הבולגרי שזינק לפניהם עם ב.מ.וו X1, בוגר הדקאר האחרון, ובחישוב הזמנים הכולל הם ממוקמים שניים.
למרות הפתיחה הטובה ולמרות הניסיון הרב לא צפויים לשניים חיים קלים הפעם בעקבות כמוות גדולה של מתחרים עם רכבי מרוץ משופרים למדי, רובם מתחרים בראלי דקאר.
להראל גולסט ושי שפירא, המתחרים בקטגוריה הסטנדרטית T2, זהו מירוץ בינלאומי ראשון ולמרות היעדר הניסיון וההחלטה לנסוע בקצב איטי אך בטוח הם מובילים את הקטגוריה וממוקמים במקום השישי מבין כל הרכבים (גם T1 המשופרים).
מבין האופנועים דורון וינטר הוא הראשון מבין הישראלים, אבל לנוכך מספר הרוכבים הגדול הוא סיים במקום ה-68 כשאחריו גלעד בנאי במקום ה-77.
מחר יצאו הצוותים לשני קטעים מדודים באורך כולל של 146 ק"מ ואנחנו כמובן נמשיך לעדכן.
>> סיפורו של הספורט המוטורי הישראלי