המרוץ הקשה בעולם, ראלי דקאר, הסתיים אמש בלימה שבפרו, שבועיים לאחר שהוזנק בבואנוס איירס שבארגנטינה.
במקום הראשון זכה סטפן פטרהאנסל מקבוצת ב.מ.וו-מיני, עם רכב ראלי המבוסס על מיני קאנטרימן. זו הזכיה העשירית של פטרהאנסל במרוץ המפרך, רביעית על ארבעה גלגלים כשבעבר ניצח 6 פעמים עם אופנוע. למקום השני הגיע חואן רומה מאותה הקבוצה ובמקום השלישי זכה הדרום אפריקאי ג'ינל דה וילירס.
בנוסף, חדשות מרגשות מהזווית הישראלית! בדקאר, שכלל קרוב ל-9000 ק"מ של שטח קשה, הצליח צוות ישראלי בחסות "פוינטר נגב" להגיע במקום ה-26 הכללי, המכובד מאוד – מבין 465 משתתפים שהוזנקו למרוץ ויתרה מזאת - רז הימן והלל סגל רשמו הישג חסר תקדים כשבעצם השיגו את המקום הראשון לקבוצות פרטיות, כאלו שלא נהנות מחסות וצוות של יצרנית רכב כלשהי.
הצמד המתחרה בקטגורית T1.2 (רכבי אב-טיפוס בבניה עצמית עם מנוע דיזל) התחרה באב-טיפוס המבוסס על שלדת צינורות וכולל אלמנטים רבים כמו מנוע ב.מ.וו ומכלולים רבים של מיצובישי פאג'רו.
להימן וסגל זו אינה טבילת החול הראשונה במרוצים בינלאומיים וכל אחד מהם צבר קילומטראז' לא מבוטל לחוד. הימן כרוכב אופנוע וסגל כנהג במרוצים - במרוצים נחשבים מסביב לעולם כולל דקאר (הימן פעם אחת וסגל 3 פעמים) עד שחברו יחד לפני כשבע שנים והפכו לצוות המשלים אחד השני ומסוגל לנפק הופעות מכובדות במרוצים ואף להשיג נצחונות.
ברקורד המרשים שלהם השתתפות בכמה מהמרוצים הקשים בעולם כמו 3 הופעות בראלי הפרעונים (פעמיים מקום שני ופעם שלישי בקטגוריה שלהם) ושני ניצחונות בראלי דרך המשי (ומקום בעשיריה הראשונה בדירוג הכללי), אך זו היתה השתתפותם הראשונה המשותפת בדקאר, שבשל אורכו וקושי תוואי מסלולו ובמיוחד לאחר שעבר לפני 3 שנים ליבשת דרום אמריקה, מצריך תקציב גבוה כדי להגיע לנקודת הזינוק.
האפשרות להשתתף באתגר המוטורי הקשה בעולם הגיעה לאחר שמשרד הספורט החליט לתמוך בצמד המוכשר ולהעניק חסות בגובה של כ-300 אלף שקלים ולמעשה, למרות הישגים שונים של ישראלים בקטגוריות מרוצים שונות, היתה זו הפעם הראשונה בה היה לישראל יצוג רשמי באירוע מוטורי בינלאומי.
ניתן לקוות שבעקבות הופעה רשמית ראשונה כל כך מכובדת המדינה תבין שיש בארץ לא מעט רוכבים ונהגים שיכולים להביא הרבה כבוד למדינה, אילו רק יזכו לתמיכה כמו זו לה זוכים ספורטאים בענפי ספורט אחרים.
בקטגוריית האופנועים זכה סיריל דפרה. זוהי לו הזכיה הרביעית בדקאר. דפרה ניהל קרב על ההובלה עם מארק קומה, גם הוא מק.ט.מ, שנאלץ להסתפק במקום השני. למקום השלישי הגיע הלדר רודריגז עם ימאהה.
>> פורמולה ישראל: באילת יסדנו את הספורט המוטורי?