על אף המהירויות הגבוהות, המאבקים הצמודים והכסף הגדול, מרוצי מכוניות בעידן המודרני נחשבים לספורט בטוח יחסית שכמעט לא גובה קורבנות בנפש. הודות לבניה מיוחדת של המכוניות וציוד מיגון רב לא פעם אנו חוזים בתאונות ספקטקולריות הכוללות רכבים מתרסקים ומתעופפים באוויר שבסופן הנהג קם על רגליו והולך בכוחות עצמו ממקום התאונה.
הלילה המזל לא האיר פנים לנהג המרוצים דן וולדון והוא נהרג בהתנגשות קטלנית במהלך מרוץ אינדי במסלול המרוצים של לאס וגאס. בתאונה שהתרחשה בהקפה ה-13 של המרוץ על המסלול האובלי, במהירות גבוהה ביותר, היו מעורבות לא פחות מ-15 מכוניות.
וולדון שזינק ממיקום אחורי יחסית התקדם בהקפות הראשונות והתקרב לחבורה המובילה, אורכו הקצר יחסית של המסלול העומד על פחות מ2.5 קילומטרים גרם לצפיפות רבה ובשלב מסוים אחת המכוניות שהייתה לפני רכבו של וולדון ניסתה לשנות מיקום לקראת אחד העיקולים. במהלך הניסיון לעבור לחלקו התחתון של המסלול המכונית הואטה לאחר שפגעה קלות באחת המכוניות האחרות. נהג מהיר שהגיע מאחור פגע במכונית בעוצמה ומכאן התחיל כאוס שכלל כאמור לא פחות מ-15 מכוניות. וולדון אמנם לא היה בדבוקה הראשונה אך במהירויות של מעל 300 קמ"ש הכל מתרחש בשברירי שנייה ולוולדון לא היתה אפשרות להאט או לשנות את הקו של הפניה והוא פשוט נכנס ללב התאונה.
במהירויות כאלו לא באמת ניתן להתחמק מתאונה שמתרחשת לפניך
לאחר ההתנגשות המסלול נראה כמו שדה קרב אחרי הפצצה וכלל שברי מכוניות שהתפזרו לכל עבר ולהבות.
וולדון, שמכוניתו ספגה פגיעה קשה ונחתה כשהיא הפוכה, חולץ על צוותי ההצלה ופונה בבהילות במסוק לבית חולים, שם לרופאים לא נותר אלא לקבוע את מותו.
דן וולדון בן ה-33 נחשב לאחד מנהגי האינדי הפופולריים באמריקה. במהלך השנים בהן השתתף בסבב המרוצים המהיר באמריקה הוא רשם 16 ניצחונות, אליפות אחת ושני ניצחונות, מהם אחד לפני מספר חודשים, במרוץ האינדי 500 שנחשב למרוץ היוקרתי והחשוב ביותר בארצות הברית.
התאונה כפי שתועדה מזווית עליונה
לפני המרוץ, לאחר שבמקצה האימונים נרשמו מהירויות של 360 קמ"ש, נשמעו חששות מצידם של נהגים שטענו שבתוואי הקצר של המסלול (אובלי באורך כ-2.5 ק"מ) המהירויות הגבוהות שניתן להגיע אליהן ומספר רב של משתתפים עלולים לגרום לעומס ותאונות. לצערנו, הם צדקו.