האגדה המוטורית, האיש שזכה בשבע אליפויות פורמולה 1, ניצח ב-91 מרוצים וזכה למקום על הפודיום לא פחות מ-155 פעמים הודיע הבוקר על פרישתו ממרוצי פורמולה 1 בסוף העונה.
"חשבתי על פרישה במשך זמן רב", אמר הבוקר שומאכר בפני עיתונאים שהגיעו לסקר את מקצי הדירוג לקראת מרוץ הפורמולה 1 ביפן שיתקיים ביום ראשון במסלול בסוזוקה.
"היה לי חוזה עם מרצדס לשלוש שנים, לצערי לא הצלחנו להגיע ביחד להישגים שאליהם שאפנו"
מיכאל שומאכר, הנהג שמחזיק בהישגים שאף נהג אחר בתולדות מרוצי פורמולה 1 אפילו לא התקרב אליהם, החליט בגיל 43 שהגיע הזמן להוריד את הלחץ ולפרוש מהסבב התחרותי והיוקרתי בעולם המרוצים. למעשה זוהי פרישתו השנייה של שומאכר שפרש לראשונה בסיום עונת המרוצים של 2006 לאחר שהפסיד תואר אליפות שמיני במרוץ האחרון של 2006.
לאחר הפרישה ב-2006 שומאכר המשיך לעבוד עבור קבוצת פרארי, עימה זכה במרבית הישגיו, כיועץ וכפרזנטור ובשנת 2009 לאחר שנהג הקבוצה פיליפה מאסה נפצע במקצי הדירוג לגרנד פרי ההונגרי נקרא שומאכר אל הדגל ונתבקש לאחוז שוב בהגה של מכונית הפרארי האדומה. לאחר התלבטות ומכיוון שחיידק המרוצים עדיין פיעם בגופו הסכים שומאכר להרים את הכפפה ולחזור לנהוג בעבור פרארי.
לאחר שתהליך חזרתו של שומאכר לקרקס המהיר בעולם נכנס להילוך גבוה התברר במפתיע שפגיעה בצווארו של הנהג הגרמני שקרתה בעקבות תאונה בעת רכיבת ראווה על אופנוע מרוץ ממשיכה לתת את אותותיה ובעצת רופאיו החליט לבסוף לא לקחת סיכון ולא להפעיל על הצוואר מאמץ של כוחות ג'י רבים הנדרשים בעת נהיגה במכוניות פורמולה 1.
לאחר הודעת ביטול הקאמבק רבים טענו שכל הסיפור נועד למטרות יחסי ציבור ושומי מעולם לא באמת התכוון לחזור בגיל בוגר שאולי לא יאפשר לו להפגין את היכולות אליהן הורגלו מעריציו. הפרשנים ציינו שהנהג הגרמני מעדיף שנזכור אותו כמי שמחזיק 7 תארי אליפות וניצחון בלא פחות מ-91 מרוצים.
לא הצליח לשחזר את תהילת העבר
הקבוצה, שרצתה לשחזר את תהילת קבוצת "חצי הכסף" משנות השלושים של המאה ה-20, נולדה לאחר שמרצדס, שהייתה ספקית המנועים של קבוצת בראון GP, החליטה לרכוש את הקבוצה ולהריץ "סופר קבוצה" כל גרמנית וחלומית עם הנהגים מיכאל שומאכר וניקו רוזברג.
שומאכר הנחוש הצהיר עם חזרתו: "אני לא מגיע כדי לנהוג בשביל ליהנות בצורה יצוגית, אני מתכוון לנהוג במטרה אחת - לזכות במרוצים ואפילו באליפות".
אולם מאז שחזר להתחרות שומאכר לא הצליח לשחזר ולו במעט את ימיו הגדולים ולמרות שבהחלט לא ויתר והפגין במרוצים רבים מאבקים עיקשים לא הצליח להתברג בחבורת הצמרת. היו שטענו כי המכונית של מרצדס לא תחרותית מספיק אך יש לציין כי שומאכר לא בלט גם אל מול חברו לקבוצה ניקו רוזברג שנהג על מכונית זהה.
מקורבים לשומאכר ציינו כי לאחר שהקאמבק לא החזיר את הנהג האגדי למרכז הזירה שומאכר חלם על עוד ניצחון אחד שלאחריו יוכל לפרוש בגאווה.
לצערו, לפחות בשלב זה, 6 מרוצים לסיום העונה הנוכחית, זה לא קרה ונראה כי שומי יאלץ להסתפק בביקור בעמדה השלישית בפודיום אותו רשם במרוץ בולנסיה השנה.
במרצדס החליטו המילטון במקום שומאכר
בסוף השבוע נודע כי שומאכר לא ימשיך בעונה הבאה בקבוצת מרצדס ואת מקומו יתפוס לואיס המילטון המתחרה בשנים האחרונות בעבור קבוצת מקלארן.
בעקבות מהלך זה, הערכות בקרב גורמים שונים המקורבים לעולם הפורמולה 1 באשר לעתידו של שומאכר נעו בין מעבר לקבוצה משנית כמו סאובר במקומו של סרחיו פרס שיחליף את המליטון במקלארן, עונת פרידה בפרארי, עימה זכה במרבית הישגיו, במקומו של פילפה מאסה או פרישה.
הבוקר שומאכר החליט לשים סוף לשלל הספקולציות והודיע סופית על פרישה.
"חשבתי לאחרונה הרבה האם יש לי את המוטיבציה הדרושה כדי להמשיך", הודיע הבוקר שומאכר, "והחלטתי שאני לא רוצה לעשות משהו שאני לא מחוייב אליו במאת האחוזים. אחרי שקיבלתי את ההחלטה הזו אני מרגיש משוחרר".
שומאכר גם מיהר להבהיר כי הוא לא מצטער על הקאמבק שעשה ב-2009: "גם היום אני מרגיש שאני עדיין מסוגל להתמודד עם הנהגים הטובים ביותר בסבב, וזה גורם לי לגאווה גדולה".
בכל מקרה, למרות שעל המסלול שומאכר לא הצליח בשנים האחרונות לשחזר את הישגיו הגדולים, הוא עדיין נחשב לאייקון המזוהה ביותר עם מרוצי פורמולה 1 וללא כל ספק עולם המרוצים יראה אחרת לאחר פרישתו.
>> צפו: עקיפות בלתי נשכחות על מסלולי המרוצים
>> בקטן, ספורט מוטורי חוקי עכשיו גם בישראל