סבסיטאן לואב, נהג קבוצת הראלי של סיטרואן, הבטיח בתחילת השבוע בראלי הצרפתי, 2 מרוצים לסיום העונה, תואר אליפות תשעי בסבב מרוצי הראלי העולמי - ה-WRC, זאת זמן קצר לאחר שהכריז על פרישה מהשתתפות בסבב בסוף העונה.
הישגו המדהים של לואב שזכה למעשה בתואר בכל העונות מאז 2004 וניצח בלא פחות מ-75 מרוצים מעניק לנהג הצרפתי מקום של כבוד בפנתיאון האגדות המוטוריות לצד נהגים כמו מיכאל שומאכר שניצח ב-91 מרוצי פורמולה 1 ומחזיק ב-7 תארי אליפות.
אך הדומיננטיות המוחלטת של לואב גרמה לנהגים מוכשרים רבים להידחק הצידה וכך למשל פטר סולברג, האחרון שזכה בעונת 2003 בתואר לפני לואב, מחפש כבר שנים למצוא דרך חזרה לימי הזוהר שלו.
למעשה, הפעם האחרונה שהנורווגי בן ה-38 המתחרה כבר 13 שנים בסבב ה-WRC השיג ניצחון הייתה בראלי בריטניה ב-2005.
אבל מעבר לשליטה הבלתי מעורערת של נהג קבוצת סיטרואן בסבב, סולברג סבל גם מפרישת קבוצת סובארו במסגרתה התחרה מאליפות העולם ב-2008, דבר שאילץ אותו, מאחר שלא מצא קבוצה גדולה שתהיה מעוניינת בשירותיו, להתחרות במסגרת קבוצת מרוץ פרטית בעלת תקציב מוגבל שלא באמת אפשרה לו לאיים על חבורת הצמרת.
בכל מקרה, השנה זה השתנה וסולברג הוחתם בקבוצת פורד הרשמית והציפיות להישגים משמעותיים מכיוונו עלו.
לקראת הראלי הצרפתי בסוף השבוע האחרון ואחרי הודעת הפרישה של לואב מהסבב בעונה הבאה, סולברג, שניצב במקום החמישי בדירוג הנהגים, שלושה מרוצים לסיום עונת 2012, אמנם לא נמצא בתמונת המועמדים לתואר אך בהחלט היה מצוי בעמדה בה חשוב היה לו להוכיח שעוד יש לו יכולת גבוהה במרוץ שמשך את תשומת לב התקשורת העולמית מאחר שלואב הצרפתי יכול היה להבטיח בו את תואר האליפות התשיעי שלו.
סולברג פתח מצוין ובסטייג' ה-9 ביום השני לחץ את הרכב עד מעבר לקצה. במקרים כאלה התוצאה היא לרוב צל"ש או טר"ש וכאן זכה סולברג חסר המזל בטר"ש מובחר ופוטוגני במיוחד לאחר שסיבוב שהתהדק גרם לנהג הנורווגי לרדת מהנתיב היישר לתוך כרם גפנים סמוך.
סולברג בצר במהירות שורה ארוכה של גפנים אך בחר שלא ללחוץ על הבלמים ולעצור את הרכב, כנראה מתוך תקווה לשמור על המומנטום, לא להיתקע בסבך ולהצליח לחזור למסלול.
אחרי שאיכשהו עבר בשלום שתי חלקות גפנים במהירות מטורפת מבלי לראות שום דבר מהחלון לבד מענפים ואשכולות התנגש בעוצמה בעמוד חשמל גדול וזה נפל וכמעט פגע באחד הצופים.
האירוע כפי שתועד ממספר זוויות
לואב, שהודיע כאמור על פרישה מהסבב בעונה הבאה לפני המרוץ, הבטיח לחזור להתחרות במרוץ מונטה-קרלו בתחילת העונה ולנהוג גם בעוד מספר מצומצם של מרוצים במהלך העונה, אך נראה כי לראשונה מאז 2004 מישהו אחר יזכה בתואר אלוף העולם בראלי בעונת 2013.
תקציר ראלי צרפת
>> צפו בנהגי המרוץ הבכירים בישראל באתגר הנהיגה המיוחד שלmako רכב