ראלי בלקן ספטמבר 2013 - יום 3 (צילום: Paolo Baraldi)
אתגר לא פשוט לאדם ולמכונה|צילום: Paolo Baraldi
באופן פרדוקסלי, דווקא לאחר החלת חוק הספורט המוטורי והסדרה לכאורה של המרוצים בארץ באופן חוקי, יש כיום הרבה פחות מרוצי ראלי על אדמת ארץ הקודש פשוט מאחר שהבירוקרטיה הדרושה מסובכת ויקרה להחריד. רוב נהגי המרוצים המקומיים פשוט ממתינים שמישהו סוף סוף יצליח לנצח את המערכת, אך יש גם מי שלא נחים ויוצאים להתחרות מעבר לים.

רז הימן והלל סגל מצוות "פוינטר", ללא כל ספק הספורטאים המוטוריים הבולטים בישראל, יזכרו את 2013 כשנה בה הם יצאו ללא פחות מ-3 מרוצים בחו"ל.
מחר, בתחילת החג המסמל את הניצחון הגדול של המכבים על היוונים, הם ימריאו יחד עם עוד שני צוותים ישראלים לבירה היוונית כדי להשתתף במרוץ 24 השעות של אתונה.

כפי שניתן להבין מהשם, מדובר במרוץ מאתגר המתקיים במשך 24 שעות רצופות, כמעט ללא הפסקות, עם נתיב הכולל כמעט אלף קילומטרים שמחולקים לשלושה קטעי דירוג מרכזיים כשהארוך בהם יתקיים בלילה.
אם לא די בכך תחזית מזג האוויר מדווחת על תנאים חורפיים בסוף השבוע עם גשם ואולי אפילו שלג במקומות מסוימים שעלולים להפוך את האדמה לחלקלקה ובצירוף העייפות והאינטנסיביות - את ההשרדות למשימה קשה במיוחד.

ראלי בלקן ספטמבר 2013 - יום 3 (צילום: Paolo Baraldi)
הימן "בברסלאו רצינו לטרוף את כולם מההתחלה. הפעם נהיה סובלניים יותר"|צילום: Paolo Baraldi

מבין חברי המשלחת הישראלית, רז והלל הם המנוסים ביותר במרוצים בינלאומיים עם רקורד מרשים (דקאר, דרך המשי, פרעונים, בלקן ועוד), אבל גם מי שהלחץ והציפיות שיופעלו עליהם יהיו הגדולים ביותר אם בעקבות התוצאות המעט מאכזבות ביחס לציפיות בראלי בלקן האחרון ואם בשל העובדה שרז והלל יהיו הראשונים לזנק הפעם למרוץ מה שבוודאי יגדיל את רמת הלחץ עם 19 המתחרים שישבו על זנבם ובמיוחד נהג המרוצים היווני סטארוב דימיטריאדיס שיזנק דקה אחריהם, איתו ניהלו קרב צמוד מרתק וספורטיבי עד לניצחון בראלי יוון האחרון.
עם זאת, יתכן שדווקא החששות הללו ערב הזינוק מהוות יתרון מסוים עבור הצוות שכנראה יצא לראלי בלקן האחרון עם ציפיות בשמיים וגם עם ביטחון עצמי קצת גבוה מדי. "בברסלאו רצינו לטרוף את כולם מההתחלה. הפעם נהיה סובלניים יותר וננסה לשאוף לאפס טעויות ולאו דווקא לנצח קטע דירוג זה או אחר", אמר רז הימן.

לרז ולהלל יצטרפו, כאמור, שני צוותים ישראלים נוספים: שי שמעוני ומיקי יוחאי מצוות "גתוס – כל גדר" ויובל שרון ונמרוד אופיר מצוות "רסטה – עופר אבניר".

שי שמעוני הוא מראשוני המתחרים במרוצי השטח המקומיים והוא מהבודדים שקצרו הצלחה גדולה גם בליגת העבירות וגם במרוצי ראלי. אל שי מצטרף מיקי יוחאי, גם הוא אחת מהדמויות המוכרות ביותר בענף – מארגן מרוצים בהווה ואחד מהנווטים המנוסים ביותר במגוון סוגי מרוצי שטח בעבר.
השניים שיתפו פעולה פעמים ספורות בעבר, אולם עם השיממון המוטורי המקומי והיעדרות הארוכה מהקוקפיט, יהיה עליהם להסיר חלודה רבה. "נצטרך למצוא מהר מאוד את השפה המתאימה לתקשורת בינינו, אבל לפחות מבחינת גישה אנחנו מסתכלים על הכל בצורה מאוד מקצועית ולא מתייחסים לטעויות של הצד השני אלא מסתכלים קדימה ומאוד סומכים האחד על השני", אמר מיקי יוחאי. שי ומיקי ינהגו במיצובישי האנטר, אך בניגוד לחזות הטנדר התמים החביב על קבלנים ובעלי מלאכה, מדובר בסייח מרוצים טהור עם מנוע V8 שברולט המפיק 460 כ"ס ואחרי יותר מחודשיים בהם זכה לטיפול יסודי ומקיף אין ספק שההאנטר יאפשר לשניים צייד מוצלח.

מרוץ 24 השעות של אתונה
יוחאי "לא מתייחסים לטעויות של הצד השני אלא מסתכלים קדימה וסומכים האחד על השני". צלם: עוזי דגני

מי שיסבלו יותר מכולם מהתחזית הצופה מזג אוויר חורפי הם יובל שרון ונמרוד אופיר בתא הפתוח של טרקטורון ה-SBS, הקאן-אם קומנדר. לכל אחד מהם בנפרד רקורד מרוצים מרשים: יובל מתחרה על טרקטורונים מגיל 15 ובין היתר ניצח את ראלי הפרעונים ב-1994 והשתתף שלוש פעמים באחד המרוצים הקשים בעולם –באחה 1000.
נמרוד אופיר התחרה במגוון מרוצי ראלי ועבירות מקומיים, וגם כנווט בראלי בלקן האחרון שהיה המרוץ הבינלאומי הראשון שלו עם גל שחם ברכב הזייבר החזק.
מרוץ 24 השעות יהיה הראשון בו ישתפו השניים פעולה, אבל יובל נשמע בטוח ביכולת המשותפת: "אני רוצה שיהיה מזג אוויר כמה שיותר רע ואכזרי, ככה זה יתן לנו יתרון הן מבחינת הכלי והן מבחינת היכולת של נמרוד ושלי להתמודד בתנאים הקשים".

מרוץ 24 השעות של אתונה
שרון "אני רוצה שיהיה מזג אוויר כמה שיותר רע ואכזרי". צלם: עדי שפרן

הזינוק למרוץ 24 השעות של אתונה יחל ביום שבת בשעה 11:00 בבוקר שעון ישראל. כמו בעבר, גם הפעם אנחנו בערוץ הרכב של mako נהיה שם ונעביר לכם עדכונים ישירים מהשטח.

>> צפו: נהגי המרוץ המובילים בישראל באתגר הנהיגה של mako