כפי שדיווחנו לכם לפני כשבועיים צוות "פוינטר" (רז הימן והלל סגל) בעל מסורת להשתתף במירוץ ראלי בינלאומי בכל שנה (פרעונים, ראלי דרך המשי וראלי דקאר האחרון), יצא הפעם לראלי בלקן, מירוץ בן שמונה ימים שהתחיל בטירניה ברית אלבניה, ועבר במדינות מקדוניה ובולגריה ולסיום באיגומניטסה שביוון. סה"כ 2,500 ק"מ בשמונה ימים. צוות "ארן" (רועי שפירא ואיתי מולדובסקי) החליטו להתחרות בפעם הראשונה במירוץ בינלאומי והצטרפו לצוות "פוינטר" המשופשף.
אתמול (יום ש') חזרו שני הצוותים ארצה עם שני גביעים, צוות "פויינטר" עם המקום השני בכללי וצוות "ארן" עם גביע המקום הראשון בקטגוריה (T2, ג'יפים משופרים מייצור סדרתי) ומקום שלישי מבין כל הרכבים. שמונת ימי המירוץ לא היו קלים עבור הצוותים הישראלים ולמרות שהמתחרים האחרים בעלי פחות ניסיון ורמת רכביהם נחותה מאלה של שני הצוותים הישראלי, תוואי המירוץ שכלל שבילי הרים מפותלים מלאי אבנים חדות ומעברי מים בוציים היו עיקר המכשולים בפני הישראלים שרגילים למרוצי מדבר חוליים.
תחילת המירוץ הייתה מבטיחה עבור צוות "פוינטר" שהוביל את המירוץ בימיו הראשונים אך לא מעט ברבורים בניווט וגם שקיעה בבוץ ביום הראלי השני גרמו להם לפתוח פער מהצוותים המובילים. רז והלל הצליחו לצמצם אותו במהלך הימים הבאים אולם תוואי השטח הקשה גרם לחיסול מלאי הצמיגים בקצב גבוהה בהרבה ממה שהם רגילים ומנע מהם לסגור את הפער ולהפגין את יכולתייהם האמיתיות. השניים זינקו לסטייג' האחרון שנערך ביום ה' אך מיד לאחר הזינוק שלהם ושל הצוות הבולגרי אחריו דלקו החליטו המארגנים לבטל את הקטע ולמרות שרז והלל סיימו אותו והצוות הבולגרי לא, תקנות המירוץ קבעו כי הצוות הישראלי יאלץ להסתפק במקום השני, הישג מכובד, במיוחד לאור התנאים הבלתי מוכרים.
למרות החששות והדאגות הרבות מהשתתפות במירוץ בינלאומי ראשון צוות "ארן" חווה ראלי חלומי ללא תקלות, הם נוהגים לאט ובטוח לאורך כל התחרות ומגיעים למקום הראשון בקטגורייה שלהם ומקום שלישי מבין כל המתחרים. כבוד!
למרות שהציפיות היו השנה גבוהות (ואלי כגודל הציפיות גודל האכזבה), עדיין מדובר בהישג גדול עבור המשלחת הישראלית לראלי בלקן, ופתיחה נהדרת לשנה החדשה. אנחנו מורידים את הכובע בפני רז הימן, הלל סגל, רועי שפירא ואיתי מולדובסקי שייצגו את ישראל בכבוד למרות כל המכשולים והיעדר תרבות מוטורית בארץ.
>> יש ספורט מוטורי עממי בישראל - רשמים וחוויות ממרוץ הדראג והדריפטינג