מסלול נורבורגרינג
הגיהנום הירוק - מסלול נורבורגרינג
המערכה על זמני ההקפה במסלול נורבורגרינג נמשכת, לאחר שבשנים האחרונות קביעת זמן שיא חדש בהקפת המסלול הגרמני המפורסם הפכה לסוג של תו תקן ומקדם מכירות משמעותי בעבור דגמי הספורט של יצרניות רכב, לא רק מגרמניה, להוכחת הרמה הספורטיבית הגבוהה ואיכויות הכיול של דגמי הקצה מתוצרתן.

אמנם את עיקר העניין מושכות כמובן מכוניות הספורט הסדרתיות ודגמי הסדאן הסופר ספורטיביים אבל דווקא זמני ההקפה המהירים ביותר של מכונית סדרתית המצוידת ההנעה קדמית  ללא ספק רלוונטיים להרבה יותר לקוחות המתלבטים איזו קומפקטית ספורטיבית היא המהירה ביותר.

השיא הקודם הושג ב-2008 על ידי גרסה מיוחדת של הדור הקודם של הרנו מגאן ספורט II שנקראה R26.R.
לפני מספר ימים, אחרי שנתיים וחצי שאף מכונית לא הצליחה לשבור את השיא, שעוני העצר רשמו זמן של 8 דקות 7 שניות ו-97 מאיות - שיא חדש המציג עימו שיפור של לא פחות מ-8 שניות  מזמן השיא הקודם.
וכך המגאן נאלצה לפנות את מקומה לטובת מחזיקת שיא ההנעה הקדמית החדשה – רנו מגאן.

מדובר בגרסה משופרת קלות ביותר של המגאן RS מהדור השלישי. הגרסה, שזכתה לכינוי טרופי ((TROPHY, כוללת שינויים קלים במנוע המחלצים עוד 15 כ"ס נוספים לכדי הספק של 265 כ"ס, כיולי מתלים מעט מוקשחים וצמיגי ברידג'סטון ספורטיביים בחתך 35 הנעולים על ג'נטים עצומים בגודל "19.

 

רנו מגאן קופה בנורבורגרינג

אמנם הספק של 265 כ"ס זה בהחלט לא מעט לקומפקטית ספורטיבית אך יש לציין שקיימות בשוק ספורטיביות עם הנעה קדמית חזקות יותר שלא הצליחו להשיג זמן הקפה כה מרשים.

לורן הורגון, נהג מבחן של רנו והאיש שהיה מאחורי ההגה בעת ביצוע הזמן המרשים, ציין שמה שאפשר את השגת הזמן המצוין היה בעיקר האיזון בין כל המכלולים של הרכב שאפשרו לו לנהוג מהר בכל המסלול בין 22 הקילומטרים ובמיוחד בפניות.


ככה זה נראה ממושב הנהג

בקטגורית הסדאן הספורטיביות, לאחר שנים של שליטה גרמנית, קדילאק הצליחה לקרוא תיגר עם הCTS-V- ולהיות הסדאן הסדרתית הראשונה שרשמה זמן הקפה של פחות מ-8 דקות. לאחר נסיונות רבים פורשה הצליחה בעזרת הפנמרה טורבו אס המשפחתית להחזיר את הכבוד לגרמנים ולשפר את הזמן שהשיגה הקדילאק ורשמה זמן של 7 דקות ו-56 שניות.

גם בקטגורית מכוניות הספורט רק לאחרונה הגרמנים הצליחו להחזיר לעצמם את הבכורה עם הפורשה 911 GT2 שקבעה זמן הקפה של שבע דקות ו-18 שניות זאת לאחר ששני דגמים של יצרנים עממים יחסית, ניסאן עם ה-GT-R ושברולט עם הקורבט ZR-1 הצליחו להשיג זמני הקפה שהשאירו, במשך זמן רב, דגמים של יצרניות כמו פורשה, פרארי ולמבורגיני מאחור.

>> מבחן דרכים: רנו מגאן קופה בגרסה הצנועה

 

רנו מגאן קופה בנורבורגרינג
נהג קבוצת רנו על רקע המכונית