יישאר או יעזוב? מארק וובר (gettyimages) צפו בתקציר המירוץ הקודם (צילום: ספורט 5)
מארק וובר - מעניין כמה זמן לוקח לו להחליף גלגל |צילום: ספורט 5
כמה זמן לוקח לכם להחליף צמיג? 5-10 דקות במידה שאתם מיומנים? 20 דקות ויותר? או שאתם בכלל מראש לא מנסים אפילו להכנס לזה ומזמינים שרותי דרך או גרר?

בעולם המרוצים אין אפשרות להזעיק חבר טלפוני ועצירות ברחבת הטיפולים להחלפת צמיגים הן הכרחיות, ומכיוון שהן מתרחשות במהלכו של מרוץ הן צריכות להתבצע במהירות האפשרית. במהלך השנים הנושא הפך לאמנות בפני עצמה וכל קבוצת מרוצים שמכבדת את עצמה מחזיקה צוות מכונאים סופר זריזים.

כמה זמן לדעתכם לוקח לצוות מכונאים מיומן בפורמולה 1 להחליף 4 צמיגים ולשלח בחזרה את הנהג עם גומי טרי ואוחז למסלול?

תרגישו חופשי להמר. מה אני שומע? 15 שניות? 10 שניות? 8 שניות? מישהו אפילו מעז לטעון 5 שניות?

ובכן, מסתבר שהמכונאים של קבוצת רד בול יכולים לעשות את זה בהרבה פחות זמן ובמרוץ הגרנד פרי האחרון שהתקיים בשבוע שעבר במלזיה הם הצליחו לקבוע שיא עולמי חדש כאשר בהקפה ה-20 נהג הקבוצה מארק וובר נכנס לרחבת הטיפולים להחלפת גלגלים שהסתיימה בתוך 2.05 שניות.

אין תמונה
צוות המכונאים של רד-בול בהחלפת הגלגלים המהירה בהיסטוריה

כן, כן, לא מדובר בטעות הקלדה. בזמן שבוודאי היה לוקח לכם רק למצוא את מיקומו של הבורג לשחרור הגלגל, צוות המכונאים הצליח להרים את רכב המרוץ על שני ג'קים, לפרק את ארבעת הגלגלים הישנים ולהרכיב במקומם ארבעה חדשים, להדק היטב את ברגי הגלגל, לוודא שכולם סיימו את עבודתם, להוריד את הרכב מהג'קים ולסמן לנהג לצאת לדרך. כל זה, כאמור, ב-2.05 שניות – מטורף לחלוטין.

לא מדובר בהבלחה חד פעמית ונדירה ולמרות שכאמור זהו שיא עולמי, יש לציין שגם השיא הקודם שעמד על 2.31 שניות ונקבע בעונה הקודמת על ידי מכונאי קבוצת מקלארן בעת החלפת גלגלים ברכבו של ג'נסן באטן היה בהחלט מרשים מאוד ובכלל בימים אלה ביקורי בזק של בין 2.5 ל-3 שניות ברחבת הטיפולים הפכו לדבר מקובל למדי.

המיומנות והזריזות הקיצונית הזו של צוותי רחבת הטיפולים למעשה משנה את תמונות המרוץ ומעודדת את הנהגים ומנהלי הקבוצות להכנס לעצירות החלפת גלגלים תכופות מבעבר.


רוצים לראות איך נראית החלפת הגלגלים הכי מהירה בהיסטוריה? לחצו על פליי בסרטון שלפניכם ואל תמצמצו אפילו לשבריר שניה כי הכל קורה באמת כהרף עין.


תודו שגם השיא הקודם בהחלט מרשים.

>>  כל העדכונים על פורמולה 1, כאן ב-mako רכב
>> מסתבר שאפשר להחליף גלגל בלי לעצור בכלל