רז הימן והלל סגל (צילום: טל זוהר )
הישג מרשים בדקאר 2012|צילום: טל זוהר
אמנם אחרי אלפיים שנות גלות, 65 שנות תקומה ואין סוף עיכובים ומכשולים בירוקרטיים, השנה הספורט המוטורי הפך סוף סוף לחוקי בארץ ואף החל לקורם עור וגידים, אך עדיין הנושא נמצא בחיתוליו וספורטאים מוטוריים ותיקים כמו 
רז היימן והלל סגל מצוות "פוינטר" צריכים לצאת אל מעבר לים כדי לאתגר את עצמם במרוצים ברמה עולמית.

להימן וסגל זו אינה טבילת החול הראשונה במרוצים בינלאומיים וכל אחד מהם צבר קילומטאז' לא מבוטל לחוד, הימן כרוכב אופנוע וסגל כנהג במרוצים - במרוצים נחשבים מסביב לעולם כולל דקאר (הימן פעם אחת וסגל 3 פעמים) עד שחברו יחד לפני כתשע שנים והפכו לצוות המשלים אחד השני ומסוגל לנפק הופעות מכובדות במרוצים ואף נצחונות. ברקורד המרשים שלהם השתתפות בכמה מהמרוצים הקשים בעולם כולל מקום 25 כללי בראלי "דקאר" שנחשב לקשה בעולם ובמקום הראשון למתחרים להם זו הפעם הראשונה במרוץ, זכייה פעמיים במקום הראשון בקטגוריה בראלי "דרך המשי" (שיש המכנים אותו מרוץ הכנה ל"דקאר"), שלוש פעמים הם סיימו בפודיום בראלי "הפרעונים" ובשנה שעברה חזרו מראלי "בלקן" עם גביע המקום השני.

מכונית ראלי T1
רז והלל עושים מאמץ להשתתף פעם בשנה במרוץ מעבר לים

חברת הצוות השלישית בקבוצה היא "הצוללת הצהובה", רכב מרוץ בבניה עצמית שנבנה על ידי הלל במוסך הטרקטורים שלו בעפולה. אך אל תטעו לרגע, לא מדובר ב"עגלה" או ברכב סוג ב' שנבנה במוסך מדרכה ולמעשה מדובר בסוס מרוצים גזעי ומקצועי לחלוטין המבוסס על שלדת צינורות בבניה עצמית, מכלולים מכניים רבים של מיצובישי פאג'רו ומנוע דיזל בנפח 3 ליטרים מתוצרת ב.מ.וו.

ה"צוללת" הוכיחה אמינות ותחרותיות בכל המרוצים בהם השתתפה והראתה שהיא מסוגלת לספוג גם במהירות תלת ספרתית בורות וחריצים שהיו מפרקים כל רכב שטח סטנדרטי.

מכונית ראלי T1
רז היימן והלל סגל בצוללת הצהובה - שילוב מנצח שמנפיק הופעות בינלאומיות מרשימות

מאז שחברו יחדיו הימן וסגל, בעזרת נותנת החסות הראשית - חברת פוינטר, משתדלים לצאת להתחרות בכל שנה במרוץ ראלי בינלאומי והשנה נבחר ראלי יוון בעיקר בשל העלויות הלוגיסטיות הנמוכות יחסית בהשוואה למרוץ כמו הדקאר הנערך בדרום אמריקה. עם זאת גם שינוע רכבי המשתתפים והציוד ליעד קרוב יחסית הוא משימה לא זולה בכלל ובמקרה זה חברת UPS נרתמה למשימה והחליטה לדאוג לשילוח ללא תשלום. 

ראלי יוון כולל שישה ימי תחרות ומסלול מגוון באורך של 1650 ק"מ שלא יעשה חיים קלים ל-149 המתחרים שמגיעים מ-14 מדינות בעולם.

המרוץ שיוזנק ביום ראשון הבא, ה-21 באפריל, מהעיר NAFPAKTOS ממערב לאתונה יעבור באתרי היסטוריה יווניים, המוכר ביותר ביניהם הוא מקדש אולימפיה בו התחילה מסורת המשחקים האולימפיים.

באחה ישראל - צוות פוינטר (צילום: אסף קציר )
מדובר ברכב בעל יכולות גבוהות מאוד |צילום: אסף קציר

חוץ מרז והלל, השנה תרשם במרוץ נוכחות ישראלית מכובדת שתכלול את ניצן שקל, מתחרה וותיק בליגת מרוצי הבאחה המקומית שהשתתף בעבר גם בראלי "דרך המשי" ובנו עדו שינווט אותו עם רכבם החדש מבניה עצמית ואת שי שפירא והראל גלוסט שיצאו, לאחר שהפגינו בארץ ביצועים מרשימים במרוצי הבאחה המקומיים, בפעם הראשונה למרוץ ראלי בינלאומי ויתחרו עם מיצובישי פאג'רו בקטגוריית הרכבים הסטנדרטים. בנוסף להם יצאו לראלי יוון גם ארבעה אופנוענים - גלעד בנאי, דורון וינטר, ניר קלומק ויוסי לוי – כולם רוכבים על אופנועי KTM.

למעשה מדובר משלחת המשתתפים הישראלית הגדולה ביותר שיוצאת למרוץ ראלי בינלאומי.

לנוכח הנוכחות הישראלית המרשימה, הפעם כאן בערוץ הרכב של mako בחרנו שלא להסתפק בדיווח מרחוק על ביצועי הספורטאים שלנו והחלטנו ללוות את האקשן מקרוב ולהעביר לכם עדכונים חיים מהשטח.

נבחרת ישראל דקאר 2012 (צילום: טל זוהר )
הפעם אנחנו נלווה את האקשן מקרוב |צילום: טל זוהר

>> לא להאמין: מופע ראווה בפול גז של מכוניות פורמולה בירושלים