העונה של הקרקס המהיר בעולם נפתחה בתחילת השבוע באוסטרליה. השנה רכבי הפורמולה 1 עברו שינויים משמעותיים ומתוך שאיפה להפוך את הסבב ליותר ידידותי לסביבה, לפחות למראית עין, המנועים של רכבי המרוץ הוגבלו לנפח של 1.6 ליטרים בלבד, ממש כמו של המשפחומטית שלכם.
אבל בעזרת טכנולוגיות קצה וגדישת טורבו עצבנית המנועים מפיקים כ-600 כ"ס - קצת יותר (פי 5) מאשר ביונדאי או במאזדה שלכם.
סרטון מרהיב המסביר על השינויים שנעשו במכוניות
בעבור קבוצת רד בול, ששולטת בסבב בשנים האחרונות, השינויים לא היו קלים ולבד מניסיון לייצר רכב תחרותי הקבוצה גם הייתה צריכה להתרגל לנהג חדש שהחליף את מארק וובר הוותיק שהתקשה להמשיך להתחרות בצילו של כוכב הקבוצה, סבסטיאן פטל, שזכה בשלושה תארי אליפות רצופים.
הבחירה של רד בול נפלה על דניאל ריקארדו שכמו מארק וובר (וכנראה שלא במקרה) מגיע מדאון אנדר - יבשת אוסטרליה.
ריקארדו, שהצטרף לסבב המרוצים המהיר בעולם באמצע עונת 2011 ונהג בעבור קבוצת טורו רוסו בעונות 2012 ו-2013, לא רשם עד עונה זו הישגים משמעותיים או ביקורים בפודיום אבל, משנה מקום משנה מזל, כבר במרוץ הראשון של העונה הפתיע וסיים במקום השני. בהמשך ריקארדו נפסל מסיבה טכנית הקשורה למכונית אך הנושא נמצא כרגע בבירור ובלי קשר ללא ספק מדובר בפתיחה מרשימה מאוד לנהג אלמוני יחסית ושבוודאי גם מלחיצה את פטל האלוף שכלל לא סיים את המרוץ הראשון של העונה.
בכל מקרה, כמה ימים לפני פתיחת העונה במגרש הביתי באוסטרליה, ברד בול החליטו, על מנת להרגיל את המקומיים למחליף של וובר הוותיק שהתחרה בעבור רד בול במשך 6 עונות, לארגן לנהג ה-F1 החדש שלהם מפגש מעניין עםF18 הורנט של חיל האוויר האוסטרלי על מסלול המראה ארוך כשבתוכנית, הלא מקורית יש לציין, מרוץ דראג בין מטוס הקרב למכונית המהירה.
מקורי או לא, אין ספק שכל גבר חובב מוטוריקה לא יתנגד לראות שתי יצירות מדהימות וכוחניות כאלו מתחרות בפול גז ומבערים מלאים ביניהן.