אין תמונה
כשחושבים על זה, 65 אלף שקלים הם לא מעט כסף

בשבוע שעבר התלהבנו לשמוע שסיטרואן החלה למכור במקומותינו מכונית ב-65 אלף שקלים. במדינה שבה משפחתית בסיסית לגמרי עולה כמעט פי שניים – זו בהחלט בשורה, ושאפו לסיטרואן.

אבל בדיוק בנקודה הזו נזכרנו עד כמה עול המסים על צווארנו ועד כמה ש-65 אלף שקלים הם בעצם מחיר גבוה מאוד עבור מכונית, יחסית למדינות מערביות לא מעטות.

המרה מהירה של 65 אלף שקלים למט"ח כמו דולר, אירו או ליש"ט חושפת בפנינו את עולמן של המכוניות אשר נמכרות באמריקה, באיחוד האירופי ובבריטניה.

אם כן, בישראל 65 אלף שקלים יקנו עבורנו סיטרואן C1 חדשה, משפחתית משומשת היטב בת 3 מליסינג או אפילו סוזוקי אלטו חדשה עם עודף של חמישייה. אבל מה אפשר לעשות בארה"ב עם 18 אלף דולר? ומה אפשר לעשות בבריטניה עם 11,500 ליש"ט? ומה בגרמניה עם 13,500 אירו? שאלה טובה, אם כי מטרידה משהו. לפני שאנחנו מתחילים חשוב להבהיר: המכוניות שנמכרות ברחבי העולם אינן זהות, בהכרח, לאלו שנמכרות בישראל – מבחינת מפרטים, אביזרים ותקינה. הנה, הבהרנו.

ארה"ב: כלי רכב עד 18 אלף דולר (65,000 ש"ח)

בני מזל, השגתם קרוב ל-20 אלף דולר ואתם רוצים לרכוש מכונית? לא מעט אפשרויות עומדות בפניכם. הונדה ג'אז, למשל, מכונית שמחיריה בישראל נעים בין כ-110 לכ-140 אלף שקלים, עולה פחות מ-18 אלף דולר בארה"ב.

גם הסיוויק המשפחתית וחברותיה – מאזדה 3, יונדאי אלנטרה סטיישן (i30CW בעברית) ואפילו פולקסווגן גולף, מכוניות שמחיריהן בישראל מתחילים סביב 120 אלף שקלים – כולן מושגות בפחות מ-65 אלף, בארצות הברית של אמריקה.

הונדה היברידית (צילום: גלובס)
הונדה סיוויק - בארץ משפחתית יוקרתית בארצות הברית תהיה שלכם במחיר של מכונית מיני|צילום: גלובס

בריטניה: כלי רכב עד 11,500 ליש"ט (65,000 ש"ח)

אוקיי, אנחנו חורגים ב-60 ליש"ט, אבל ב-11,560 לירות שטרלינג אפשר לרכוש בבריטניה (אתם יושבים?) מיני חדשה. בישראל מחיריה לא מתחילים ב-65 אלף שקלים, גם לא ב-120 אלף שקלים. המיני הכי זולה שאפשר לקנות בישראל (שהיא חזקה ומאובזרת מהבריטית הבסיסית, אנחנו מודים), עולה למעלה מ-200 אלף שקלים! מי שקונה מכונית כזו בשביל השואו-אוף, יכול בבריטניה להסתפק בפחות משליש מחיר! ואנחנו רוצים להזכיר שבריטניה אינה מפורסמת במיוחד במחירים הזולים של מכוניותיה...

מלבד כל מיני מכוניות קטנות וקומפקטיות שאפשר לרכוש במסגרת ה-11,500 פאונד, אפשר לרכוש בבריטניה כמה כלי רכב נחמדים מאוד: הג'יפון המקסים, סוזוקי ג'ימני, נמצא שם וכך גם סקודה רומסטר, פיאט 500 וגרסת הקאבריו הפתוחה והאופנתית של הסמארט.

אין תמונה
ב.מ.וו מיני - הרבה סטייל במחיר נמוך

גרמניה: כלי רכב עד 13,500 אירו (65,000 ש"ח)

בגרמניה אפשר למצוא לא מעט מחירים טובים על מכוניות חדשות, כמחירי מחירון וגם במבצעי מכירות על דגמים חדשים. רק לשם המחשה, מכונית כמו פיאט פנדה חדשה, שבישראל מחירה מתחיל בכ-80 אלף שקלים, מושגת בגרמניה כבר במחיר של 32 אלף שקלים!

ואם הפנדה עולה מעט יותר מ-6,600 אירו, מה אפשר לרכוש עד 13,500 אירו? טוב ששאלתם. מצאנו בגרמניה סיאט ליאון במחיר הזה, אבל זה רק הסיפתח. הגולף המוגבהת, גולף פלוס, נמצאת בטווח המחיר (ובישראל – מכ-140 אלף שקלים) וכך גם הדובלו והקאדי המסחרית, שבישראל עולות כפליים ממחירה של ה-C1.

נוסף על כך, במחירים הנמוכים מ-13,500 אירו מצאנו ניסאן ג'וק ואפילו אאודי A1 ואלפא מיטו. האם צריך להוסיף?

אין תמונה
אמאל'ה ג'וק - קרוסאובר אופנתי במחיר מצחיק

>> לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחצו כאן

>> המכונית הזולה בישראל בקטלוג של mako רכב ויד 2