שליט לוב המודח מועמר קדאפי. ארכיון (צילום: FRANCE 24)
צילום: FRANCE 24

לאחר חצי שנה של לחימה נראה כי מועמר קדאפי איבד את השליטה על ארץ המדבריות הגדולה.
יתרה מזאת, הוא נאלץ לעזוב את האוהל שנהג להתגורר בו ואפילו לעזוב את הארמון על שלל מנהרותיו הסודיות. ניתן להעריך שהמנהיג עם הכובע המשונה נמצא בימים אלה במנוסה ומכיוון שכסף הוא ממש לא הבעיה הרשו לנו להציע לו חמש אופציות למכוניות מילוט שיספקו לו הגנה מפני ירי תוך שמירה על נוחות מרבית. 

מייבאך 62 Guard - הנגמ"ש למי שאוהב שפוני 
אם מרצדס ושאר רכבי הפאר לא עושים לו את זה, אולי לרודן המעורער כדאי ללכת על קרוב המשפחה הגדול והאריסטוקרטי יותר: מייבאך. למותג האח של מרצדס, ישנו דגם הנקרא בפשטות שומר (Guard). מבוסס על המייבאך 62 ונמתח לאורך 616 ס”מ – משהו כמו מיניבוס ממוצע. השריון במכונית מובנה כבר בתהליך הייצור. למרות משקל הנגמ"ש של המכונית, הודות למנוע 12 צילינדרים מוגדש היא מסוגלת להגיע ל-250 קמ"ש ולהאיץ מאפס למאה קמ"ש בתוך 5.7 שניות. במלים אחרות, זה נגמ"ש מהיר פי שניים ומעלה מהמאזדה של השכן, עובדה שיכולה לסייע לשליטים פרנואידים במנוסה. המחיר: אופייני לראשי מדינה; החל מ- 550 אלף דולר לפני מס. מה, מישהו חשב שקדאפי יעצור במכס לשלם?

מייבאך
גרסה משוריינת לראפרים עם הרבה אויבים

אודי A8L Security - בזכות השריון של ביבי 
לא רק למרצדס, ב.מ.וו ומייבאך: גם לאודי הגרמנייה המוצקה יש משוריינת משלה, A8L Security. תשאלו את ביבי, הוא מכיר אותה מקרוב. לספינה הענקית ( 527 ס"מ אורכה) שיריון חסין כדורים, שמשקלו עצמו עומד על 750 ק"ג – גבוה ממשקלה של מכונית זעירה שלמה כדוגמת טאטא ננו! כדי לשנע את משקל המכונית כולה, בחרטום שוכן מנוע 6.3 ליטר 12 צילינדרים עוצמתי. אבל עזבו את זה ואת טונות השכלולים בפנים המכונית; גולת הכותרת לשליט הפרנואיד היא פתח מילוט ליציאת-חירום מהירה, שפשוט עוקר את הדלת בשעת הצורך. עוד בתפריט: מערכות לסינון אוויר ולכיבוי אש.

אין תמונה
מה שטוב לביבי יכול להתאים גם לקדאפי

זיל 41502 - מזכרת ממסך הברזל
משוריינים סובייטיים, זה לא רק BMP או BTR... יצרנית הרכב הרוסית זיל (ZIL) מייצרת עד היום דגמי לימוזינות, שנראים כאילו נלקחו הישר משנות השבעים של המאה הקודמת. ברזומה של היצרנית, הלימוזינה המשורינת דגם 41502, שגופה מחוזק בשיריון בתקן B7 שהגן בשעתו על ילצין וגם גורבצ'וב. אז אולי נמליץ לקדאפי לאמץ אחת כזו במנוסתו? למכונית אמנם רוב פאר והדר הכולל עור מקיר לקיר, ושולחנות עץ. אבל, הנדסת האנוש וגם הטכנולוגיה כאן לא ממש עדכניות, שלא לדבר על הביצועים: לממוטה ששוקלת 5.5 טון יכולת להגיע ל- 190 קמ”ש לכל היותר, ו- 13 שניות למאה קמ"ש, שמשמעותן יותר מדי סכנה במדבר הלובי שורץ הכנופיות. 

לימוזינה משוריינת מתוצרת רוסיה
הגנה עם אפיל מהעידן שלפני נפילת מסך הברזל

בנטלי מולזאן ArmorTech - קלאסה בינלאומית
אם ברוסיה עסקנו, נספר כי בעולם קיימות לא מעט סדנאות, שמתמחות בלהפוך את מכונית היוקרה החלומית למשוריינת. אחת מהן היא ארמורטק (ArmorTech) הרוסית, שמציעה בין שאר הדגמים את גרסתה המקורית לאצולה הבריטית: בנטלי מולזאן מוארכת ומשוריינת. ראשית נבהיר לגבי האורך: בעוד אורכה של המולזאן המקורית עומד על 557 ס"מ – לא בדיוק מכונית קטנה – הרי שארמורטק מותחים אותה בהתאם לבחירת הצרכן, לכדי 607 ס"מ או אפילו 671 ס"מ מרשימים. בהתאם לגחמות השליט ניתן להגביה גם את הגג בעשרה ס"מ, בשביל שיהיה ספייס לתרבוש המצחיק של קדאפי, למשל. היצרנית מבטיחה שהשלדה ושאר המכלולים שודרגו ושופרו בשביל להתמודד עם משקל השריון ועם שינויי המבנה שהתבצעו

בנטלי
ניחוח יוקרה אנגלי עם שריון רוסי

פרארי GTB599 Lasco - הגנה ב-300 קמ"ש (ולא בדיוק דיסקרטית)
מי אמר שמכונית משוריינת צריכה להיות במרכב סדאן / לימוזינה בלבד? שליטי העולם כידוע לכם, אוהבים להתהדר במכוניות ספורט מדליקות ומאד מהירות. מסתבר, כי גם אלה מסוגלות להיות משוריינות. יצרנית הרכבים המשוריינים האמריקנית לסקו (LASCO) מציעה פרארי 599 GTB אדומה לוהטת שנראית כמו כל פרארי אחרת, אבל משוריינת כדת וכדין. בגופה נשתלו לוחות אלומיניום החסינים בעיקר כנגד ירי מאקדח או נשק קל, וככל הנראה הם לא יעזרו כנגד פצמרי"ם או ירי ממקלעים. המחיר על התענוג: 100 אלף דולר, לא כולל מחיר המכונית עצמה. המכונית מאד מהירה, אך האדום בולט מאד למרחוק: קחו בחשבון הרבה סקרנים במדבריות של ארצות ערב

אין תמונה
מי אמר שמכונית משוריינת צריכה להראות כמו טנק?

>> המכוניות של סדאם חוסיין

>> גם אהוד ברק רוצה אודי A8

הידיעה פורסמה לראשונה באתר מוטוקאר של מגזין הרכב "הגה"

לקבלת גיליון במתנה של מגזין "הגה" לחצו כאן