צפו בכתבה המלאה (צילום: באדיבות א.ד. מטלון)
צילום: באדיבות א.ד. מטלון

אין כמעט אף בן אדם שלא אוהב ללכת מעת לעת לקולנוע ולהתנתק לזמן קצר מהקיום היום יומי ולהתמכר לעלילה על המסך הגדול.

אבל יש גם לא מעט אנשים שמתקשים להסתפק בחוויית הצפייה בסרט זה או אחר ומרגשים צורך עז לשלב בחייהם את מה שראו על המרקע. לא אנחנו לא מדברים על אנשים שקנו פוסטר, חולצה או כל פריט ממורביליה של סרט זה או אחר, אלא לאנשים שסרטים מסוימים ממש הופכים לחלק מרכזי בחיים שלהם.

עוד ב-mako רכב 
עשרת המרדפים הבלתי נשכחים בסרטי ג'ימס בונד 
סרטים זוכי אוסקר שאנחנו אוהבים בזכות הרכבים
עשרה סרטי מכוניות שאסור להחמיץ 

עד כמה שזה נשמע מוזר, על אף שמבחינת עומק עלילתי אין בהם משהו בולט במיוחד, סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" של ג'ורג' לוקאס, הפכה לקאלט של ממש ולא מעט אנשים בוגרים בשנים מקפידים לייבא את אותה מציאות דמיונית לשגרת היום יום שלהם כאן בכדור הארץ.

על אף שנראה שחלק מהמעריצים קצת ספקניים בימים אלה בקשר לאיך בדיוק יראה העתיד של סדרת הסרטים האהובה אחרי שלוקאס מכר את חברת ההפקה שלו לדיסני בתמורה ליותר מ-4 מיליארד דולרים (!) ולנוכח שמועות על שלל סרטי ספין אוף הקשורים ל"מלחמת הכוכבים", עדיין העלילה, הדמיות וכלי הרכב המיוחדים שנראו על המסך משמשים השראה לאנשים מהסוג שמתקשה להסתפק במראה סטנדרטי של מכונית כמו שיש לכולם.

אין תמונה
ארץ ישראל יפה, ארץ ישראל פורחת. איילה והמכנסונים

משטחי הפח רחבי הידיים של מסחרית גדולה הפכו לקנווס ענקי עליו אמן "איר בראש" הפגין את כישוריו ואהבתו לסדרת הסרטים העתידנית ולדמויות שכיכבו בה מלוק סקייווקר, דרך הרובוט R2-D2 החמוד ועד דארת' ווידר הנציג המובהק ביותר של כוחות האופל.

רכבים בהשראת מלחמת הכוכבים

מיליונר דוט קום אחד רכש, אחרי האקסיט הראשון שלו, למבורגיני מרצ'ילאגו LP 640 וכיאה לגיק אמיתי הוא החליט להנציח עליה את אהבתו ארוכת השנים לסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" הוא לא הסתפק בכמה מדבקות מן המוכן והחליט להזמין לרכב ציפוי מלא בהתאמה אישית עם סמלים של מסדר הג'די, בצד הנהג סמלי הרפובליקה הגלקטית והאימפריה הגלקטית בצד השני ומלמעלה מראה עילי של יחידת R2 שמשתלבת בצורה מעניינת עם מכסה המנוע השקוף המקורי של הלמבו החושף יחידת הנעה מרכזית בתצורת וי 12.

אין תמונה
ארץ ישראל יפה, ארץ ישראל פורחת. איילה והמכנסונים
רכבים בהשראת מלחמת הכוכבים

חובבי "מלחמת הכוכבים" עם רכבים קצת פחות אקזוטיים מרשים לעצמם לעשות ברכבם השגרתי, בין אם מדובר בטנדר פיק-אפ או מכונית קופה ספורטיבית, שינויים יותר רדיקאליים כדי שאלו ידמו לכלי התחבורה שהופיעו על המרקע באחד משבעת סרטי מלחמת הכוכבים.
מבין שלל הכלים המוטוריים נראה שרפליקות בהשראת חללית ה-X ווינג שבחלקה האחורי ניתן לראות את פלג גופו של הדרואיד R2-D2 הן האהובות ביותר.

רכבים בהשראת מלחמת הכוכבים

פסטיבל "ברנינג מן" הססגוני המתקיים במדבר שומם במדינת נאבדה בסוף חודש אוגוסט בכל שנה מושך אליו עשרות אלפי אנשים המתנתקים לשבוע מהעולם החיצון ונכנסים לחוויה יוצאת דופן הכוללת הרבה אנשים לא שגרתיים, מיצגי אומנות, תחפושות, אש ותמרות עשן.
במהלך הפסטיבל התנועה ברחבי הפלאיה הענקית (החלק המרכזי של שטח האירוע) מותרת בעזרת אופניים או רכבי "ART CARS" מושקעים ומשונים.

ברנינג מן (צילום: נעם וינד)
צילום: נעם וינד

כאירוע שמושך אליו בין היתר הרבה גיקים מעמק הסיליקון שהפכו לקולים עשירים (כך למשל מידי שנה יש בפסטיבל מחנה גדול של גוגל) היה ברור שסרטי "מלחמת הכוכבים" ישמשו השראה לתחפושות, יצירות אומנות ומכוניות מסוגננות בין אם מדובר ברפליקה משכנעת למדי ל-LandSpeeder או ברכב הענק הזה שהגיע לפסטיבל בשנת 2007 ועוצב בהשראת ה-Sandcrawler.

רכבים בהשראת מלחמת הכוכבים

בניגוד לישראל בה אפילו אסור לשנות את מידת הצמיגים של הרכב, יש מקומות בעולם בהם כל רכב, משונה ככל שיהיה, העומד בתקנות זיהום האוויר וכולל כמה אביזרי בטיחות בסיסיים יכול לקבל אישור ורישוי לתנועה על הכביש. וכך לצד כל מיני מכוניות קיט, ושדרוגים הזויים ניתן למצוא גם את מי שהחליטו ללכת הכי רחוק עם הרצון שלהם להתגלגל על משהו בהשראת "מלחמת הכוכבים" כמו אותו בעל טויוטה אפרורית שהחליט לעצב את רכבו בהשראת הקסדה הלבנה האייקונית של חיילי ה-Stormtrooper.

רכבים בהשראת מלחמת הכוכבים

אבל לא רק גיקים ופריקים מקבלים השראה מוטורית מ"מלחמת הכוכבים" ולקראת הסרט השביעי בסדרה שצפוי להגיע לאקרנים בעוד כשנה וחצי ולכבוד כנס "קומיק קון" שנערך בימים אלה בסן דייגו, חברת הצעצועים 'הוט ווילס' החליטה לייצר רכב נוסע בגודל מלא בהשראת הצד האפל ולייתר דיוק הקסדה השחורה של דארת' ווידר כשמתחת למעטפת מסתתרת שברולט קורבט עוצמתית עם מנוע 6.2 ל' V8 והספק של 526 כ"ס.

אגב, נהגים חובבי מלחמת הכוכבים שלא הסבו את רכבם בהשראת הסרטים ובכל זאת רוצים לזכות לחוויה מוטורית בהשראת הסדרה יכולים להגיע לתחנת CarWash אחת בקליפורניה המציעה שירות שטיפה מיוחד של הרכב על ידי כפילה סקסית של Princess Leia.

רכבים בהשראת מלחמת הכוכבים