מוזיאון מכוניות רלקס אשדוד (וידאו WMV: mako)
וידאו WMV: mako

ממש בכניסה לאשדוד, במה שנראה מבחוץ כעוד מוסך סטנדרטי למדי לרכבים יפנים, מתגלה גן עדן לנוסטלגיה מוטורית ארץ ישראלית. 
בעליו של מוסך רלקס, רפי הרשקוביץ, למד הנדסת מכונות בברית המועצות, החל לעבוד במוסכים שם ובמהרה הגיע לתפקידים בכירים. בשנת 1974 בחר לעזוב הכל וממניעים אידיאולוגיים החליט לעלות לישראל, להתיישב בנגב, בדימונה, ולהקים שם מוסך.

במקביל לעבודה היומיומית החל השקוביץ לשפץ מכוניות קלאסיות ולבנות רכבי מרוץ שונים. בשלב מסוים העתיק את המוסך לאשדוד ובשנת 1998, לאחר שהבין שלעם היושב בציון חסרה תרבות מוטורית מפותחת שתדאג לשמר את ההיסטוריה המקומית על גלגלים, החליט לנקוט יוזמה ולהקים בתחומי המוסך שלו מוזיאון למכוניות.

תעשיית הרכב הישראלית
סברות במפעל בחיפה בראשית שנות השישים

במגרש שמאחורי המוסך הרשקוביץ אוסף קלאסיקות מקומיות שהוזנחו על ידי בעליהן ומכוניות ישנות נדירות. 
בכל רגע חופשי שיש לו הוא דואג לשפץ ולשחזר עוד ועוד מכוניות ישנות שהופכות תחת ידיו המיומנות מגרוטאות למכוניות שנראות טוב יותר מאשר ביום בו יוצרו. 
אחרי קרוב ל-15 שנות פעילות המוזיאון כולל כבר כמה עשרות מכוניות משופצת לחלוטין - מקלאסיקות מקומיות כמו קונטסה או פורד אסקורט שהיו כל כך נפוצות כאן אך נעלמו לגמרי מהנוף המוטורי המקומי ועד לרכבים נדירים של ממש כמו דגמי ספורט ופאר שיחידות בודדות מהן נעו על כבישי מע"צ, מסברה דו מושבית תוצרת סוסיתא דרך יגואר ועד לרולס רויס מפוארת.
במקום יש גם בית קפה קטן הספוג כולו באהבה והערצה למוטוריקה בו מארח הרשקובץ את המבקרים לקפה ושתייה קלה על חשבון הבית.

גם הכניסה למוזיאון היא ללא תשלום ואפשרית בתיאום מראש (08-8522470) בכל ימות השבוע. בהחלט שווה ביקור לכל מי שמתחבר לנוסטלגיה על גלגלים.

>> ענתיקה עם 1,500 כ"ס