לנסוע בלי מים בבגאז'
חם, לוהט, המסה טוטאלית. ואנחנו מדברים גם עליכם, נשותיכם, טפכם וכלבכם וגם על מכוניתכם. לכולם חם והקיץ הוא זמן שלא יוצאים בו לדרך בלי שיש מים בבגאז'. אילו מים? אנחנו מתכוונים בעיקר לשני סוגים – נוזל קירור למנוע ובקבוקי מים לאלו שיושבים בקבינה. אם ניתקע בצד כביש הערבה בשיא החום (וזה קורה הרבה בקיץ), לא נרצה לחכות את השעתיים וחצי לגרר בלי שיש לנו בקבוקי מים לחבר'ה.

ילד שותה מים מינרליים מבקבוק (צילום: Monika Adamczyk, Istock)
בחום של הקיץ מדובר בלא פחות מפועלה מצילת חיים לבני האדם ולפעמים גם למנוע|צילום: Monika Adamczyk, Istock

לנסוע עם לחץ אוויר לא תקין בצמיגים
הצצה בהדמיה של פעולת הצמיג על הכביש חושפת באילו עומסים הוא צריך לעמוד. הוא נושא משקל עצום במהירות גבוהה וכל הזמן מתרחב ומתכווץ בטמפרטורות גבוהות. אם יוצאים לדרך בלחץ אוויר לא תקין, השחיקה של הצמיגים גבוהה דרמטית בקיץ, רמת האחיזה נעשית בעייתית במיוחד ואם זה לא מדבר למישהו – שידע שגם צריכת הדלק גבוהה יותר כך.
מכונית חדשה או ישנה - לא חשוב. העיקר שלחץ האוויר בצמיג יהיה תקין

מחליפה צמיג (צילום: Martin Pl÷b, Istock)
אף אחד לא רוצה להתקע בצד הדרך עם פנצ'ר, אבל גם נסיעה עם צמיגים בלחץ אוויר לא נכון היא מסוכנת|צילום: Martin Pl÷b, Istock

למהר ליעד
יש שלוש סיבות עיקריות מדוע לא למהר ליעד בקיץ. קודם כל – כי אתם אנשים רגועים ותכננתם את הזמנים שלכם בחוכמה. שנית – כי כל הפקקים שיורדים מהכניסות לתל אביב עולים לאזורי התיירות ומי שלא חווה את הפקק בעשרת הקילומטרים שלפני אילת, או את כביש סובב כנרת בשיא הקיץ, לא חווה פקק מימיו. לא ממהרים? יהיה הרבה יותר קל לצלוח את הפקק. שלישית – בקיץ הילדים לא נמצאים בשיעור, אלא משחקים בחוץ ונסיעה מהירה ולחוצה, בעיקר בעיר וסביב איזורי תיירות, עלולה ליצור מפגש מאוד לא ידידותי עם ילד שקפץ לכביש אחרי הכדור שלו. לא צריך למהר. אפשר להנות גם מהדרך עצמה

תיעוד הנסיעה שהפליל את השלושה (צילום: חדשות 2)
לא צריך למהר, אפשר ליהנות גם מהדרך עצמה|צילום: חדשות 2

לצאת לטיול משפחתי בלי לתכנן פעילויות לנסיעה עם הילדים
זוכרים את פקקי סובב כנרת? אין מצב לצאת לטיול משפחתי עם בגאז' מלא וילדים צוהלים בלי לתכנן מראש פעילויות לנסיעה עצמה – חידונים? סרטים? משחקים? אובייקטים לספור בדרך? הכל הולך. רק תתכוננו. צריך להעסיק אותם שעות. בלי תכנון – הנסיעה עלולה להפוך לסיוט.
יוצאים לדרך? מצאתם פעילות לילדים? עכשיו נא להתרכז בנהיגה

טיולי משפחות: משפחה ברכב (צילום: jupiter images)
קצת מחשבה מראש תאפשר לצלוח את הסיוט בצורה מוצלחת |צילום: jupiter images

 

ללכת מהמכונית בלי להציץ אם יש שם ילד או חית מחמד
כן, זה קורה לחרדתנו כל קיץ בכמה מקומות בארץ. משפחה גדושה בילדים, ציוד והמון כאב ראש פורקת את כל המכונית חוץ מילד או, להבדיל, חית מחמד. פשוט נורא. שווה לאמץ הרגל – רגע לפני שעוזבים את המכונית מציצים פנימה, ככה, ליתר בטחון.

 

תינוק ברכב (צילום: חדשות 2)
לא שכחתם אף אחד? |צילום: חדשות 2

>> חמשת כלי הרכב שאתם חייבים הקיץ

הכתבה התפרסמה לראשונה ב"מוטוקאר"

לקבלת גליון של מגזין "הגה" במתנה לחצו כאן