נכון, טיפוס לגובה 280 מטר במרומי מגדל אייפל היא חוויה מרוממת, בחינת עתיקות אלכסנדריה זו התנסות בראשיתית ושייט לגלפגוס היא חוויה מטלטלת. אבל אנחנו מדברים על בילוי מסוג אחר לגמרי: לנסוע לאיזושהי פינה בעולם ולהתמסר לאקזוטיקה מוטורית לכמה שעות, או ימים, או נצח.

טוב, בשביל נצח כזה צריך להכין הרבה מזומנים. האמת, אפילו בשביל כמה שעות כאלה צריך חשבון בנק נזיל מהממוצע. אקזוטיקה מוטורית להשכרה היא דבר יקר. היא קשה ונדירה להשגה, ולא רק שהיא עולה כמו סעודה פרטית עם וורן באפט, אלא שהמחיר שנראה לנו שאנחנו משלמים הוא רק קצה קצהו של הסכום שאנחנו עשויים לשלם על כל שינוי בתוכנית.

אין תמונה
מתי בפעם האחרונה שכרתם פרארי אנזו?


אז ברור, בדרך כלל לא נבקש כיסא תינוק באקזוטיקה הדו-מושבית הפתוחה שנזמין מחברת ההשכרה, אבל אלו שמשכירים מכונית כזו בדרך כלל לא יחזיקו כיסאות תינוק. כי בחברות השכרה מן המניין, אוויס, הרץ וחברותיהן הגדולות, אי אפשר ממש למצוא מכוניות באמת מעניינות. או כך לפחות חשבנו...

פורשה? הרץ?!
אוקיי, אז אקזוטיקה לא נמצא בחברות האלה, אבל מי שאוהב להתחבר לחברה גדולה ומוכרת לא חייב לנהוג בטויוטה קורולה. בחברות העולמיות הגדולות יש, בדרך כלל, איזושהי אחות רעה למכוניות ההשכרה המהוגנות ; בגרמניה לא מעט חברות מציעות, למשל, מכוניות כמו ב.מ.וו Z4 או מרצדס S קלאס במחירים שיכולים להתחיל אפילו ב-100-120 אירו ליממה.

תוכלו גם להיכנס לסניפי 'הרץ' ו'אוויס' בארה"ב לצאת משם ערוכים לנסיעה משפחתית, ארבע דלתות ובגאז', ספונים במושביה של פורשה פאנאמרה, לא פחות ולא יותר. מחיר הבסיס: כ-250 דולר ליום.

בסניפי הרץ שבאירופה החיוך אפילו גדל. הלקוחות יכולים להיכנס לאחת הסוכנויות ולהושיב עצמם מאחורי ההגה של לוטוס אבורה. עם מנוע מרכזי (280 כ"ס), הנעה אחורית וביצועים מעלי חיוך גדול, המכונית הזו מספקת חוויה לא ממש רחוקה מחוויית מכונית-על (כמו תמיד, אם תזדקקו לייעוץ פרטני, תוכלו להתייעץ עם העורך המנוול – שנהג גם בה). גם כאן מחיר הבסיס הוא כ-250 – רק שהפעם זה באירו.

מיותר לציין שהמחירים הללו הם הרבה לפני האותיות הקטנות, שכוללות כל מיני ביטוחים, עלויות של קילומטרים מעבר לחבילת בסיס בסיסית מאוד, התקנת מערכת GPS , אישור נהיגה לנהג נוסף, וכמובן, קודש הקודשים של תוספת העלות – ההשתתפות העצמית בשעת תאונה, חלילה.

אין תמונה
בסניפי הרץ שבאירופה החיוך אפילו גדל

להסתער על הנורבורגרינג 
תאונה איננה דבר נדיר במיוחד באתר נהיגה אקסטרימי כמו הנורבורגרינג. ובכל זאת, על שפת הנורדשלייפה, לצד היותו מועמד הרציני לתואר "מגרש הנהיגה המדהים בעולם", קמו להן חברות השכרה אמיצות שמשכירות מכוניות להרפתקנים שמעוניינים לשבור שיאי הקפה, או סתם להתנסות בחוויית נהיגה מופלאה.

RSR Nurburg הבריטית היא אחת מהן. החברה הזו מציעה טיולים מוטוריים בסביבה על מכוניות כמו לנצ'יה דלתא אינטגרלה, אלפא ג'וליה 72' או מרצדס SL קלאסית. אבל כדי לעלות על המסלול הארוך והמפותל צריך לבחור בין מכוניות ספורטיביות, חדישות (ואמינות) יותר, שהותאמו לנהיגת מסלול – כלוב התהפכות, מתלים משופרים וציוד בטיחות. ההיצע מתחיל בדגמי רנו-ספורט, עובר בב.מ.וו M3 ופורשה 911 GT3 – ומגיע גם למכוניות מסלול עוצרות נשימה כמו לוטוס 2-11 או פרו-ספורט LMP3000 ספיידר – מכונית מסלול לכל דבר. כדי לשים יד על מכונית כזו צריך להיות לקוח חוזר, שמוכיח יכולת נהיגה מקצוענית, וגם להיות מוכן לשלם המון. כמה המון? תתקשר. מי אתה? אהה. תגיע ונדסקס את האפשרויות, אדוני.

פורשה (צילום: אוטו)
להקיף את הנורבורגרינג בפורשה 911 להשכרה|צילום: אוטו

במכוניות ה"עממיות" יותר, מהרנו ועד לפורשה, המחירים נעים בין 125 אירו לסיבוב אחד במסלול לבין כ-4,200 אירו ל-16 סיבובים. המחירים, אגב, כוללים דלק וכרטיסי כניסה למסלול – שאינם זולים בפני עצמם.

Rent4Ring היא חברת השכרה אמיצה נוספת שנוסדה למטרה דומה כשל קודמתה. גם כאן אפשר לשכור מכוניות קטנות וחמימות (הפעם – גרסאות חמות של סוזוקי סוויפט, אופל קורסה וגם סיטרואן DS3), אבל גם כאן – ישנן מכוניות מיוחדות ממש: ארטגה GT , למשל, מכונית ספורט גרמנית עם מנוע V6 מרכזי שמתחרה בפורשה קיימן, תהיה שלכם ליום חוויות תמורת כ-1,700 אירו. ומה דעתכם לקחת קייטרהאם לנורבורגרינג? ה-R300 הספורטיבית, עם 190 כ"ס על 550 קילו, יכולה גם היא ללוות אתכם על המסלול, אבל גם כאן, כמו במקרה הפרו-ספורט והלוטוס מקודם – אתם צריכים להפגין יכולות ולהיות לקוחות חוזרים, כדי לדעת כמה עולה התענוג.

400 קמ"ש תחת רגלך
הנורבורגרינג מספק חוויות מוטוריות לא נורמאליות, אבל אפשר ליהנות מחוויות מוטוריות מסעירות גם בכביש הציבורי, אם רק בוחרים במכונית הנכונה. עבור מי שיש לו המון כסף – עולם השכרת המכוניות האקזוטיות פורש זרועות נרגשות.

בסכום שנע בין 500 ל-1,000 דולר ליום, למשל, הצלחנו למצוא כמה אקזוטיות מוטוריות לא שגרתיות. העולם מלא בדגמי פרארי ואסטון מרטין במחירים האלה, אבל ב"בוורלי הילס רנט א קאר" הקליפורנית, אפשר במחיר הזה לשכור את המכונית הירוקה הכי מסקרנת בעולם – פיסקר קארמה מרהיבת העין והביצועיסטית. באותו מקום ובמחיר דומה אפשר גם להרגיש קלאסי ולשכור רפליקה של רודסטר הנחשבת על ידי רבים למכונית היפה בכל הזמנים – אובורן ספידסטר מודל 1935.

אין תמונה
בנטלי מהסרטים - להשכרה

אם יש לכם הרבה יותר כסף, תוכלו באותה סוכנות למצוא כמה חוויות מוטוריות שונות לחלוטין ; מייבאך, למשל, איננה מכונית ספורט – אבל זוהי מכונית סופר-פאר מזן נכחד ותוכלו להתבודד איתה במלהולנד דרייב תמורת כ-2,100 דולר. עבור 2,350 דולר ישמחו לפנק אתכם בלא אחרת ממכונית העל החדשה של מקלארן, MP4-12C.

2,350 דולר הם עדיין כסף קטן מבחינתכם? אז קחו את המפתח של למבורגיני אוונטדור חדשה-דנדשה. התעריף? 6,000 דולר לפני תוספות. בסוכנות גות'האם שבפלורידה, לצד סדרת פרארים, למבורגינים, מרצדס SLS ים ומזראטים, ישמחו להציע לכם גם רולס רויס דרופהד-קופה פתוחה תמורת 2,150 דולר ליום. ואילו תמורת למבורגיני מורצ'ילאגו בגרסת ה-LP640 הפתוחה תידרשו לשלם רק 1,950 דולר ליום. מציאה!

אצל 'הולדרס' שבברקשייר, בריטניה, אפשר למצוא מרצדס-מקלארן SLR ב-2,000 ליש"ט ביום, אבל גם דברים הרבה יותר מרגשים. פרארי אנזו, למשל, מוצעת שם להשכרה ליום, סופשבוע או כמה שרק תרצו. מחיר ההשכרה הבסיסי עומד על 8,000 ליש"ט ליממה מאושרת. התחלתם כבר למלא לוטו?

מכונית חשמלית
פיסקר קארמה, הירוקה המגניבה בעולם - גם היא להשכרה

אבל אצל הולדרס ישנה גם מכונית שמצדיקה פסקה נפרדת: בוגאטי ויירון, האחת והיחידה, על 1,001 סוסיה, יכולה להיות שלכם ליום שלם תמורת סכום זעום: 16,500 ליש"ט, כמחירה של רנו קליאו ספורט חדשה בממלכה. אבל זה עוד כלום – כי במחיר ההשתתפות העצמית, במקרה שתחליטו להפגיש בין הלמבורגיני או הבוגאטי לבין קיר, תוכלו לקנות אפילו בישראל עתירת המיסים מכונית חדשה. במקרה של הבוגאטי – זו יכולה להיות מכונית חדשה שמרבית הציבור יכול רק לחלום עליה. 

קלאסיקה להשכרה 
מכוניות חדשות לא עושות לכם את זה? אין בעיה. עולם של חברות השכרה ייעודיות ישמחו להשכיר לכם מכוניות קלאסיות, עתיקות, נדירות ומיוחדות. "שכור קלאסית" האוסטרלית, למשל, היא בורסה שמפגישה בין בעלי מכוניות קלאסיות שמורות ובין אנשים שמעוניינים לשכור אותן.

אין תמונה
יש לכם 16,500 ליש"ט ליום בודד של השכרה?

כדי לדעת את התעריף צריך לפנות אל בעלי המכונית ולסגור איתו את הפרטים, כמו בכל בורסה. בדיקה במאגר המידע של החברה מגלה ששווה בהחלט להיכנס שם למשאים ומתנים ; דוגמאות למכוניות שמצאנו ב"שכור קלאסית" – בנטלי מודל 51', שברולט משנות העשרים או סטנדרד מודל 27'.

"השכרת מכונית קלאסית" הוא איגוד בריטי שמשלב חברות השכרה למכוניות קלאסיות, ואפשר למצוא אצלם מכוניות מעניינות מאוד, בדרך כלל עם הקשר בריטי יותר. מצאנו שם אוסטין מודל 37' וגם מספר דגמי יגואר E טייפ משנות השישים והשבעים, סגורות ופתוחות. עוד מכונית שטוענת לתואר היפה בכל הזמנים. 

תרבות של מכוניות מיוחדות 
בלא מעט מקומות ברחבי העולם, ובעיקר במדינות מערביות שבהן יש תרבות של טיפוח מכוניות מיוחדות, אפשר למצוא מכוניות מסקרנות ביותר להשכרה. מי שהפרוטה מצויה בכיסו, בעיקר בידיעה שמחיר הקטלוג הוא רק הפתיחה לעלות המשוערת בפועל, יוכל ליהנות מחוויות מוטוריות שלא יישכחו. נו, אתם עדיין מתכוונים להגיע לאייפל בחופשה הבאה?

אפשר גם בזול
במקומות רבים בעולם ניתן לשכור מכוניות על ומכוניות אקזוטיות לזמן קצר במחיר שבהחלט ניתן לעמוד בו, גם אם לסבא שלכם לא קראו רוטשילד.
במרנלו שבאיטליה, מחוץ למפעל ולמוזיאון פרארי, תוכלו לשכור סוס צוהל לסיבוב של כעשרים דקות בכ-100 אירו.
גם ברחבי לאס וגאס שבארה"ב פזורות סוכניות להשכרת מכוניות אקזוטיות למי שהתמזל מזלו בקזינו או סתם רוצה להתגלגל באחת ברחבי עיר החטאים, ואפילו בקייפטאון שבדרום אפריקה, הידועה כלוקיישן מועדף לצילומי סרטים ופרסומות, אפשר לשכור מכונית אקזוטית לתקופה קצרה.

>> 10 מקומות בחו"ל שחולי הגה חייבים לבקר בהם

הכתבה פורסמה לראשונה במגזין "הגה"

לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן