ריינג' ספורט מול פורשה קאיין (צילום: נעם וינד)
היו גם מי שבחרו להצטייד במשהו מאוד יוקרתי|צילום: נעם וינד

החיטוט בכיס ובחשבון הבנק של הזולת היה מאז ומתמיד סטייה נפוצה בישראל, והמחאה החברתית והרשתות החברתיות הפכו זאת לספורט לאומי. כולם אוהבים לקרוא - ולהתרגז - מגובה המשכורות של בכירי המשק וכולם ממקדים את תשומת-הלב בקומץ טייקונים מוכרים.

אולם בעלי הממון הגדולים של ישראל נמצאים הרחק מהזירה הציבורית. כספם מגיע מחברות פרטיות ומוגנות היטב ב"חומות אש" תקשורתיות, חלקן הגדול בחו"ל, או מפורטפוליו של נכסים, שעברו דורות בירושה. הם ספונים באחוזות החבויות מאחורי חומות וגדרות חשמליות, שנבנו על-ידי קבלנים ומעצבים שהוחתמו על הסכמי סודיות. הם נמנעים מהשקעה בחברות ציבוריות בעלות פרופיל גבוה, משקיעים דרך חברות-קש או חברות משורשרות ומחזיקים יועצי תקשורת, שתפקידם לטשטש כל אזכור תקשורתי לפעילותם.

ובכל זאת, לעיתים אפשר לקבל הצצה לעולם המסתורי של המגה-עשירים ולהרגלי הצריכה יוצאי הדופן שלהם, על-ידי הדוחות השנתיים של יבוא הרכב (אישי וסדיר), שחושפים את הטרנדים החדשים ומגלים אילו אורחות נדירות, מעניינות - ולגמרי לא רלוונטיות - עלו לארץ.

כביש-שטח: מפלצות דיזל

ב.מ.וו X5M50D: רק 815 אלף שקל
הב.מ.וו X5 הרגיל הוא סמל סטטוס מוכר באלפיונים העליונים. זהו כלי גדול, חזק ומטיל מורא על סביבתו גם כשהוא מצויד במנוע 2 ליטר טורבו-דיזל קטנטן. אבל יש לקוחות מקומיים,שלא הסתפקו בהיצע המנועים הרגיל והכניסו את היד עמוק לכיס כדי לייבא את ה-X5 האימתני ביותר מייצור סדיר, שניתן לשים על הכביש.

לא פחות מ-3 לקוחות הזמינו וקיבלו ב-2013 את המפלצת ששמה X5M50D.

החלק החשוב בסימול המסובך הזה הוא האות M, שמעידה כי מדובר בגרסה שמקורה בחטיבת הספורט Power-M של ב.מ.וו. החבר'ה הטובים של החטיבה לקחו את מנוע ה-3 ליטר טורבו-דיזל ה'בסיסי' של ב.מ.וו, התקינו לו מערכת ניהול מנוע אגרסיבית, הזרקה בלחץ דמיוני כמעט וצמד מגדשי טורבו עם 3 שלבי פעולה כדי לייצר 381 כ"ס, אבל, בעיקר, מומנט של 74 קג"מ שזמין בסל"ד נמוך מאוד.

התוצאה היא ה-SUV דיזל המהיר בעולם. ביחד עם שלדה משודרגת, מושבי ספורט ותא נוסעים ייחודי, מסוגל הכלי - ששוקל כמעט 2.2 טון - להאיץ מאפס ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד, ומי שיסיר את הגבלת המהירות האלקטרונית יפליג מעבר ל-280 קמ"ש. כל זה בחצי-חינם: 815 אלף שקל בלבד.

פורשה קאיין GTS בארץ
מנוע V8 בנפח 4.2 ליטר. ההספק הוא 382 כ"ס, המומנט הוא לא פחות מ-85 קג"מ

פורשה קאיין טורבו דיזל, גרסת S
קצת קשה לתת קונטרה לדבר כזה, אבל אי אפשר להאשים את אנשי האלפיונים שלא ניסו. במסלול היבוא האישי הגיע אלינו פורשה קאיין טורבו דיזל בגרסת ה-S המחוזקת. כאן כבר מדובר במנוע V8 בנפח 4.2 ליטר. ההספק הוא 382 כ"ס, המומנט הוא לא פחות מ-85 קג"מ, אבל התאוצה מעט יותר מתונה - "רק" 5.7 שניות מאפס ל-100 קמ"ש.

ריינג'רובר משודרג
6 לקוחות הזמינו וקיבלו את הריינג'רובר החדש עם מנוע וי-8 טורבו - דיזל מפלצתי, בכ-1.3 מיליון שקל ליחידה.

ריינג' רובר מול יגואר XJ ולנד רובר דיפנדר (צילום: נעם וינד)
1.3 מיליון שקל והריינג' שלכם|צילום: נעם וינד

ספורט-קופה: 450 כ"ס וצפונה

אודי RS5
את אודי A5 קופה אפשר להזמין בישראל בשלל גרסאות, שלכולן לא חסר כוח. אפשר אפילו להזמין את גרסת ה-S5 ולקבל 333 כ"ס תאוצה מכובדת לחלוטין של 4.9 שניות מאפס ל-100 קמ"ש.

אבל שני ישראלים החליטו לשפר את הסטטוס והזמינו רשמית את ה-RS5. גרסת העל של הסדרה כבר מצוידת במנוע 8 צילינדרים בנפח 4.2 ליטר, ומשגרת לכביש באמצעות הנעה כפולה 450 כ"ס. המנוע הייחודי הזה, שלא משתמש בטורבו, מעפיל עד לקו האדום ב-8250 סל"ד - טריטוריה ששמורה לרוב לפרארי ושות' - ומאיץ את המכונית מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות.

באאודי מעריכים מאד את הלקוחות שמוכנים להוציא 815 אלף שקל על מכונית (אחרי מסים) ולפיכך מעניקים להם צ'ופר קטן: מי שיבקש (וכולם מבקשים), יקבל את הרכב עם מגביל מהירות "ליברלי", שמעלה את המהירות המרבית מ-250 ל-280 קמ"ש.

השתלמות נהיגה אודי (צילום: נעם וינד)
450 כ"ס ממנוע אטמוספרי ומאה קמ"ש בתוך 4.5 ש'|צילום: נעם וינד

ב.מ.וו M6
התשובה של האופוזיציה היא ב.מ.וו M6, שגם היא הגיעה השנה לארץ ביבוא סדיר (לצד ערימה קטנה של M5 מיבוא סדיר). גם כאן מדובר במנוע 8 צילינדרים, הפעם עם טורבו, שמייצר 560 כ"ס ומומנט של 68 קג"מ, שזמין כמעט מסיבובי סרק. המפלצת הזו מסוגלת לחרוך את האספלט הישראלי עם ביצועים כמו אפס ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. מדידות בחו"ל הראו, שללא מגביל המהירות המכונית מגיעה ל-305 קמ"ש.

מרצדס CLA45AMG
והיה גם לקוח שהזדרז להיות הראשון בארץ עם מרצדס CLA45AMG. אמנם מכונית קומפקטית וזולה הרבה יותר משתי הקודמות, אבל עם שלדה של AMG, מנוע 2 ליטר בהספק 360 כ"ס ותאוצה מאפס ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות.

מרצדס CLA
מרצדס CLA - קטנה ומוטרפת

לימוזינות: 300 קמ"ש במושב האחורי

מחזור החיים המוטורי הטיפוסי של המגה-עשירים כולל כמה שלבים: משלב ה"תראו מה אבא קנה לי" ועד שלב ה"פיצוי על משבר גיל ה-50". מעבר לכך משתרע תחום רחב, שבו לא מעט לקוחות מאבדים את הסבלנות, הזמן או המוטיבציה לנהוג, מפקידים את ההגה בידי הנהג ועובדים למושב האחורי של לימוזינת פאר. זה לא אומר שהניצוץ התחרותי דועך בהכרח, נהפוך הוא. טבלת המסירות מגלה שגם ב-2013 היו כמה וכמה לקוחות, שגילו נכונות להקצות (הרבה) יותר ממיליון שקל כדי לקבל את "הכי".

אודי A8 בגרסת ה-W12
לקוח אחד, למשל, הזמין וקיבל אאודי A8 בגרסת ה-W12. עם 500 כ"ס "בלבד" ואפס ל-100 ב-4.7 שניות, זו לא הגרסה החזקה והמהירה ביותר של ה-A8 (בתואר הזה מחזיקה האחות S8). אבל עם 12 צילינדרים בסיס גלגלים ענק, מומנט מטורף וכל פריט היי-טק שמוכר לתעשיית הרכב המודרנית (כולל מערכת אלקטרונית לבידוד רעשים בכל התא) זה הדבר הקרוב ביותר לאריסטוקרטיה מוטורית.

אודי S8 (צילום: נעם וינד)
אודי S8 - מראה סולדי וביצועים פסיכיים |צילום: נעם וינד

ב.מ.וו 760
חסידי ב.מ.וו לא ויתרו ושניים מהם הזמינו את ה-760 החדשה. הם קיבלו מנוע 12 צילינדרים בנפח 6 ליטר - אותו מנוע של שמניע את רולס-רויס - עם 544 כ"ס, 75 קג"מ ואפס ל-100 ב-4.6 שניות. התוספות בלבד - דוגמת מושבי מחלקה ראשונה חשמליים מאחור - עולות כמו ב.מ.וו סדרה 5 צנועה.

מרצדס S63AMG
וגם השנה הצטרפו לארסנל בארץ עוד כמה אקזמפלרים של ה-S63AMG. אמנם מהמודל היוצא של ה-S קלאס, אבל עדיין עם כוח אש מרשים.

AMG
לימוזינה על ספידים

מכוניות אקזוטיות: כמה שיותר, יותר טוב

רשימת המכוניות הספורטיביות-אקזוטיות שעלו השנה על כביש ישראל המשובשים ומוכי המצלמות, לא הייתה מביישת את מונטה-קרלו או את דובאי. לא רק בכמות, אלא גם בתמהיל.

אז מה הפלא שגם למבורגיני ואסטון מרטין רוצות לעשות עלייה?

פרארי: לא פחות מ-11 יחידות
דגם הקליפורניה הבסיסי של פרארי היה הפחות מבוקש ורק יחידה אחת שלו עלתה על כבישי הארץ. לעומת זאת, הקהל הנלהב הזמין לא פחות מ-4 יחידות של 458 ספיידר (אפס ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, 320 קמ"ש), 3 יחידות של ה-458 איטליה, 2 יחידות של ה-FF בעלת הזנב הפחוס ויחידה אחת של F12 ברלינטה עם 740 כ"ס, שתאיץ את הלקוח המעושר (כ-2.5 מיליון שקל) מאפס ל-100 ב-3.1 שניות וכל הדרך עד 340 קמ"ש. מה מקבלים על תמונת מצלמה ב-340 קמ"ש? צריך לבדוק.

חזית של פרארי F12 ברלינטה כחולה (צילום: נעם וינד)
740 כ"ס בפרארי F12 ברלינטה|צילום: נעם וינד

מזארטי: 23 יחידות
החברה האחות מזראטי העלתה על הכביש בשנה שעברה 12 יחידות של הגראן טוריסמו קופה, 3 יחידות של הגראן קבריו ו-8 יחידות של הקוואטרופורטה הסלונית.

פורשה: נציגות נאה לטורבו
החברים הטובים מפורשה העלו על הכביש בשנה שעברה 3 יחידות של הקאררה ו-8 יחידות של הפאנאמרה, וזאת לצד 10 מכוניות פורשה קאררה ופנאמרה שהגיעו ארצה ביבוא אישי מהשנתונים האחרונים, עם נציגות בולטת לגרסאות הטורבו.

אודי R8
אודי הוסיפה עוד R8 אחת לצי שכבר על כבישי ישראל.

מרצדס: SLS ב-2.8 מיליון
היבואן הרשמי של מרצדס העלה על הכביש עוד SLS אקזוטית אחת (כ-2.8 מיליון שקל) וגם SLK55 יורקת להבות מבית AMG. זאת לצד כמה CL63-AMG שנחתו כאן.

יגואר-XK-RS
ואילו אנשי יגואר מצאו לקוח מקומי ל-XK-RS המשודרגת עם מנוע 5 ליטר מוגדש וביצועים אימתניים.

יגואר (צילום: נעם וינד)
חתול בריטי אצילי עם 550 כ"ס|צילום: נעם וינד

 >> הכירו את המכוניות של עשירי העולם