קאדילק CTS-V (צילום: נעם וינד)
אל דאגה, איתן לא תגיעו ל-300 קמ"ש וגם לא ל-200 |צילום: נעם וינד
בשבוע שעבר דיווחנו לכם על המכוניות המהירות בישראל שמסוגלות אפילו לחצות את קו ה-300 קמ"ש, אלא שבמדינה בה כמות מצלמות המהירות הולכת וגדלה כפטריות אחרי הגשם והמהירות המרבית המותרת ברוב המוחלט של הכבישים עומדת על שליש ממה שאותן מכוניות מסוגלות להציג על השעון – לא בטוח שהיינו ממליצים לכם להצטייד באחד מהכלים הסופר מרשימים האלה אלא אם אתם רוצים לזכות לזמן מסך בפריים טיים של ערוץ 2, בלי שתצטרכו ללמוד לשיר ולעבור אודישנים.

לאחר ששלב ב' של פרויקט א'3  אושר ויצא לדרך בקרוב, בתוך כמה שנים כבישי ישראל יהיו מרושתים במאות מצלמות מהירות חדשות ואין מנוס אלא להתחיל להיערך למציאות החדשה ולחשוב על דרכים יצירתיות להישאר עם הרישיון ביד, כמו למשל לקנות את המכונית הכי איטית שבנמצא שתאפשר לכם להאריך את הזמן על הכביש עד לדו"ח ולשלילת הרישיון.

במיוחד למענכם קיבצנו את נבחרת האיטיות - המכוניות שמגיעות למהירות הנמוכה ביותר בכל אחד מהסגמנטים הפופולריים בישראל.

יונדאי i10
הדור השני של  מכונית המיני של יונדאי, ה-i10, נחשף לא מזמן ויגיע לארץ מהמפעל בטורקיה בתוך מספר חודשים, אבל בינתיים עדיין נמכרת כאן המכונית מהדור הראשון שמגיעה אלינו מהודו ושם מסתבר, למרות הכאוס בכבישים, לא ממש מהירים ובגרסה עם מנוע 1.1 ליטר 69 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 4 יחסים החביבה למדי על חברות ההשכרה הישראליות תוכלו אחרי הרבה מאמץ וישורת ארוכה לראות 146 קמ"ש על מד המהירות. ה-i10 גם תאפשר לכם הרבה זמן לחשוב אם אתם רוצים לעבור על החוק ואת המאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש היא תסיים רק כעבור 17.1 שניות.

>> מבחן השוואתי ענק לכל מכוניות המיני בישראל

מבחן - MII, פיקנטו, פנדה, C1, אייגו, I10, אלטו (צילום: נעם וינד)
פחות מ-150 קמ"ש ויותר מ-17 שניות למאה |צילום: נעם וינד

ניסאן מיקרה
מכונית הסופר מיני של ניסאן אמנם עברה לאחרונה מתיחת פנים שהפכה את העיצוב החיצוני לדינמי מעט יותר, אך בתחום יחידות הכוח לא נעשה כל שינוי. זו הבסיסית מצוידת במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר המפיק 80 כ"ס ובשידוך לתיבה אוטומטית רציפה המהירות המרבית עומדת על 161 קמ"ש – יותר איטי מכל מתחרותיה לקטגורית הסופר מיני אבל בהחלט די והותר כדי לקבל דו"ח מהירות גם בכביש 6 אם הרגל שלכם מספיק כבדה.

גם כאן בהחלט יהיה לכם זמן להתלבט פעמיים אם שווה להסתכן, מאחר שכדי להגיע למהירות תלת ספרתית תיאלצו להיאזר בסבלנות לא פחות מ-14.5 שניות.
 

אין תמונה
לא תעודד אתכם ללחוץ על הדוושה


רנו פלואנס
הפלואנס של רנו היא מהמכוניות הוותיקות בסגמנט הרכב המרכזי בישראל ובניגוד לרוב מתחרותיה היא קוצרת הצלחה דווקא בגרסת הדיזל שמציעה שילוב בין מנוע לגיר מצוינים ודיל אטרקטיבי מבחינת המחיר. אבל לבד מגרסת הדיזל היא מוצעת, כמובן, גם עם מנוע בנזין סטנדרטי יותר.
לאחרונה הפלואנס עברה מתיחת פנים שעיקרה, לבד מעדכונים עיצוביים, החלפת תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת בת 4 יחסי העברה, בה הייתה מצוידת גרסת 1.6 אוטומטית החשובה, בתיבת הילוכים רציפה.
הספק המנוע, לעומת זאת, לא השתנה ועדיין עומד על 115 כ"ס בלבד דבר שמאפשר לה מהירות מרבית של 175 קמ"ש בלבד - בהחלט מהירות גבוהה לכל הדעות אך פחות משל כל ליסינגמטית מודרנית.
עם זאת, יש לציין שדווקא נתון התאוצה ל-100 קמ"ש - 11.9 שניות, סביר למדי וטוב למשל מזה סובארו אימפרזה (12.6 שניות) או מזה של שברולט קרוז (13 שניות).

>>מבחן: רנו פלואנס דיזל

רנו פלואנס דיזל (צילום: נעם וינד)
המשפחתית היחידה שלא מגיעה ל-180 קמ"ש|צילום: נעם וינד

יונדאי i40
שיחקתם אותה בחיים והצלחתם להתקדם ולהגיע לעמדה בכירה בעבודה ובהתאם למעמד הגיע הזמן גם להשתדרג למכונית מנהלים מרווחת ומפנקת, שכולם בשכונה ידעו שעשיתם את זה.

אבל אבוי, מסתבר שאת מידת הרצינות והאחריות שהפגנתם בעבודה ואפשרה לכם להתקדם בסולם התפקידים תאלצו להמשיך להדגים מדי יום גם אחרי 12 שעות עבודה במשרד בדרך הביתה מאחר שמסתבר שבישראל קשה עד בלתי אפשרי למצוא משפחתית מנהלים שלא חוצה את קו ה-200 קמ"ש שיבטיח לכם אזיקים על הידיים וכותרת יפה במהדורת החדשות. רגע לפני שנואשנו הצלחנו בכל זאת למצוא גרסה של מכונית מנהלים אחת שלא תאפשר לכם להחליף קידומת.

מדובר בגרסת הדיזל של היונדאי i40 שמצוידת במנוע המפיק 136 כ"ס המאיץ את המנהלת מקוריאה ל-100 קמ"ש בתוך 12 שניות ושומר על טווח ביטחון של 10 קמ"ש ממהירות בת שלוש ספרות המתחילה בספרה 2 עם מהירות מרבית של 190 קמ"ש.

>>מבחן: יונדאי i40

יונדאי i40 (צילום: נעם וינד)
בתור מנהל אתה חייב להפגין הרבה איפוק |צילום: נעם וינד

גרייט וול סטיד
את התואר "המכונית האיטית ביותר בישראל" תופס, שלא במפתיע, רכב מסחרי. עוד יותר שלא במפתיע מדובר בטנדר מיושן המצויד במנוע בנזין מלפני שני עשורים בנפח 2.4 ליטר עם 125 כ"ס. למרות שלא מדובר ברכב שאמור להיות ארנבת רמזורים אלא בכלי עבודה יעיל וקשוח, עם מהירות מרבית של 140 קמ"ש הטנדר הסיני זוכה בתואר המכונית האיטית ביותר בישראל. אגב, נתון תאוצה רשמי מעמידה ל-100 קמ"ש לא מצאנו, כנראה שמדובר במספר שעדיף שלא יופיע על דפי הקטלוג.

>>מבחן: גרייט וול סטיד

גרייט וול סטיד (צילום: נעם וינד)
אין נתון האצה ל-100 קמ"ש|צילום: נעם וינד

>> פורמולה ישראל – הנהגים שנתפסו במהירויות הכי גבוהות