נגמר הדלק (צילום: ginosphotos, Istock)
עם איזו מכונית הוצאות הדלק לא יהרגו אותנו|צילום: ginosphotos, Istock

הרשתות החברתיות וציי הרכב הגדולים מאפשרים ביחד רישום מסודר ואמין למדי של צריכת הדלק הממוצעת למכוניות שנוסעות בעולם. קיבצנו ארבעה מקורות אמינים, מנסיוננו, לצריכת הדלק הממוצעת של מכוניות שנמכרות גם בישראל וגיבשנו את רשימת החובה לימים שבהם מחיר הדלק הולך ומאמיר.

לפני שנפרט מה הן המכוניות החסכוניות ביותר בישראל - אנחנו חייבים לסייג כמה נקודות: ראשית, מדובר בצריכת דלק ממוצעת לאורך הדגמים והתצורות. במקרים מסוימים אין כמעט הבדלים - כמו במכוניות היברידיות שבהן אין בדרך כלל היצע של מנועים ותיבות הילוכים - ובמקרים אחרים ישנם בהחלט הבדלים. חוק האצבע הוא שהדגם הידני יהיה חסכונית מהאוטומטי - אבל זה לא תמיד כך.

נסייג עוד שלאור מערכת המיסוי הישראלית שאינה מעדיפה את דגמי הדיזל וגם הסירה את ידיה מפיקוח על מחיר הסולר - לא כללנו דגמי דיזל ברשימה. מכוניות כאלה נקנות כיום בעיקר בידי נהגים מקצועיים ומעטות בלבד מצטרפות לשוק הפרטי. כאשר מופיעה מכונית ברשימה - הכוונה היא לדגם החדש ביותר שנמכר כיום. הסיוג האחרון הוא שהדירוג הוא לצריכת הדלק הוא על פי הממוצע - יתכן מצב שמכונית שבממוצע תהיה חסכונית מחברותיה - לא תהיה החסכונית ביותר בנהיגה עירונית וכדומה.

ובכן, אחרי כל הסיוגים, קבלו את עשר המכוניות החסכוניות ביותר בישראל:


מקום 10: סמארט פורטו
למרות שמדובר במכונית הקטנה ביותר בישראל - היא איננה החסכונית ביותר, אבל הקטנטנה מבית מרצדס בהחלט בין החסכוניות עם צריכת דלק שנעה על פי דיווחי האמת בין 14 ל-17 ק"מ לליטר.

סמארט 2011
המכונית הכי קטנה סוגרת את הרשימה


מקום 9: ניסאן אקו מיקרה
המייקרה החדשה צורכת, לפי ממוצעי המקורות, איפשהו בין 15 ל-16 ק"מ לליטר בממוצע. היא מבוססת על פלטפורמת הקטנות של קבוצת רנו-ניסאן ובפיתוח שלה הושם דגש מיוחד על טכנולוגיות לחסכון בעלויות.

ניסאן מייקרה החדשה, אקו מייקרה (צילום: אור גץ)
המייקרה החדשה פחות חזקה מקודמתה אבל הרבה יותר חסכונית|צילום: אור גץ


מקום 8: פיז'ו 107
מכונית המיקרו הזו פותחה בצוותא בין קבוצת פיז'ו-סיטרואן וטויוטה. על פי הדיווחים, צריכת הדלק שלה בין 14 ל-18 ק"מ לליטר, כדאי לזכור שהיא נמכרת עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית.

פיג'ו 07
האריה הקטן של פיג'ו לא דורש יותר מדי דלק


מקום 7: סוזוקי אלטו
מכונית המיקרו החלוצית נמצאת במקום טוב מאוד בעולם החסכון בדלק. צריכת הדלק הממוצעת שלה נעה על פי הדיווחים איפשהו בין 15.5 ל-18 ק"מ לליטר

אין תמונה
ממציאת אופנת המיני תופסת מקום טוב באמצע


מקום 6: הונדה סיוויק IMA
אחרי כל המכוניות הקטנטנות של הסעיפים הקודמים, נמצאת מכונית משפחתית לגמרי עם צריכת דלק טובה עוד יותר. הסוד, בשתי מלים: המכונית היברידית.

הונדה סיוויק (צילום: אוטו)
נראית כמו משפחתית רגילה|צילום: אוטו


מקום 5: הונדה אינסייט
האינסייט נולדה בהונדה כמכונית היברידית מהיסוד ולא כמכונית רגילה שהותקנה בה מערכת היברידית. ככזו היא מצליחה להיות חסכונית עוד יותר מהסיוויק המותאמת - אבל רק במעט.

הונדה אינסייט אדומה (צילום: גלובס)
היברידית בעיצוב ששאב הרבה השראה מהטויוטה פריוס|צילום: גלובס


מקום 4: לקסוס CT200h
הנה, מותג יוקרה הצליח להתברג קרוב לפסגת המכוניות החסכוניות ביותר. הלקסוס הזו מעט כבדה ומאובזרת מטויוטה פריוס, אבל מפעילה את אותה מערכת הנעה היברידית.

לקסוס CT200h (צילום: נעם וינד)
מי אמר שרכב יוקרה חייב להיות מזהם?|צילום: נעם וינד


מקום 3: הונדה ג'אז היברידית
ההיברידית הקטנה והזולה ביותר בישראל גם נהנית מצריכת דלק נמוכה במיוחד. בכמה מהמקורות שלנו המכונית היתה החסכונית מכולן. הנתונים הרשמיים שלה אינם מדהימים, באופן יחסי, אבל במציאות המכונית נוסעת 17, 18 ולפעמים אפילו 20 קילומטרים לכל ליטר בנזין.

הונדה ג'אז היברידית (צילום: נעם וינד)
הסופר מיני ההיברידית של הונדה זוכה למדליית הארד |צילום: נעם וינד


מקום שני: טויוטה אוריס היברידית
עוד היברידית קרובה לפסגה. הגרסה ההיברידית החדשה למשפחתית הקומפקטית, טויוטה אוריס, מצליחה בבדיקה שלנו להתברג גבוה משמעותית מהמתחרות. על פי דיווחים שונים המכונית המשפחתית הזו משיגה צריכת דלק ממוצעת של 18 ק"מ לליטר ויותר!

טויוטה אוריס HSD
היברידית משפחתית במחיר אטרקטיבי


מקום ראשון: טויוטה פריוס
האם חיפשתם לאורך הרשימה את הפריוס? אפשר להבין והיה שווה לחכות לסופה. הפריוס, ההיברידית הנמכרת ביותר בכל הזמנים, שהיא גם המכונית הנמכרת ביותר במולדתה, יפן, משיגה על פי מקורותינו את צריכת הדלק הטובה ביותר מבין כל המכוניות שנמכרות כיום בישראל. הרישומים מבהירים שקל יחסית לנהוג בפריוס ולהשיג צריכת דלק ממוצעת של 20 ק"מ לליטר ויותר.
 

פריוס היברידית (צילום: גלובס)
האייקון ההיברידי זוכה בבכורה|צילום: גלובס

>> המכוניות החזקות בישראל

הכתבה התפרסמה לראשונה ב"מוטוקאר"

לקבלת גליון של מגזין "הגה" במתנה לחצו כאן