כי קיבלנו אותה עם משרה נחשקת בהייטק, כי קנינו את מה שיש לשכנים או כי סתם בא לנו לקנות משהו סחיר.
בדקנו את נתוני המכירות מתחילת שנת 2012 ומצאנו את שבע המשפחתיות הנמכרות בישראל
מקום שביעי: פולקסווגן גולף/ג'טה - 1,521 יחידות
המשפחתית האירופית הוותיקה והמוכרת נמכרת בישראל במחירים גבוהים מהמקובל בתחום המשפחתי (למרות שבאירופה היא מיינסטרימית לגמרי), אבל למרות זאת – היקף המכירות שלה מאפשר לה לאחוז בנתח מכובד מהמכירות המשפחתיות בישראל. הגולף והג'טה מוצעות לציבור במגוון של תצורות ומנועים, בהם דיזלים וגם מנועי בנזין חזקים במיוחד, בדגמים שמחירם עמוק בעולם היוקרה.
מקום שישי: רנו פלואנס/מגאן - 1,929 יחידות
היא הפכה לסלבריטאית בכך שעל בסיסה נוצרה המכונית החשמלית של בטר פלייס, אבל המשפחתית הקומפקטית של רנו נמכרת גם עם מנועי בעירה פנימית מקובלים יותר – ומספיק כדי למכור לא מעט עותקים של המכונית הגדולה. הפלואנס מיוחדת בכך שכמעט מחצית ממכירותיה הן של דגמי הדיזל החסכוניים.
מקום חמישי: מאזדה 3 - 2,326 יחידות
קל "לרדת" על מאזדה 3, המשפחתית הוותיקה שהיתה קטר המכירות המרכזי של קבוצת דלק מוטורס מזה שנים רבות – וירדה מגדולתה. ובכל זאת, נראה שחסד נעוריה ניתן לה ולמרות שהיא כבר לא מאוד תחרותית מבחינות שונות – היא ממשיכה להימכר היטב בשוק הישראלי – הגם שכמעט 90% מהמכירות שלה הן בגרסת הסדאן הבסיסית (אקטיב), זו שמיועדת בעיקר לציי רכב. עם 2,326 מכירות מראשית השנה, מחזיקה מאזדה 3 במקום החמישי בטבלת המשפחתיות בישראל.
מקום רביעי: קיה סיד/פורטה -: 2,374 יחידות
קיה הולכת ותופסת מקום של כבוד בטבלאות המכירות בישראל. צמד המשפחתיות, סיד (5 דלתות) ופורטה (4 דלתות) עלו על כבישי ישראל מראשית השנה ב-2,374 עותקים – קצב מכירות שמדגדג את ה-10,000 בשנה וזו כבר ליגת העל. הסיד החדשה כבר נחשפה בעולם וצפויה להגיע לישראל מתישהו השנה (כנראה שלקראת סופה) ולמרות שנראה כי יבואנית קיה תפסיק להציע את המשפחתיות שלה עם 7 שנות אחריות – אנחנו צפויים להמשך העלייה בהיקפי המכירות של קיה.
מקום שלישי: טויוטה קורולה/אוריס - 3,970 יחידות
המכונית הנמכרת בעולם בעשרות השנים האחרונות אינה מחזיקה בפסגת המכירות הישראלית, אבל עם כ-4,000 מכירות מאז ראשית השנה – היא בהחלט מושכת לא מעט לקוחות גם אצלנו. המשפחתית היפנית מוצעת כאן, בין היתר, באחת התצורות המסקרנות של שוק המשפחתיות הקומפקטיות: האוריס ההיברידית נמכרת עם מערכת ההנעה ההיברידית של הפריוס הנודעת, במחיר זול משמעותית, אם כי יקר מהממוצע בתחום המשפחתי-קומפקטי. 167 היברידיות כאלה נמכרו מראשית השנה.
מקום שני: יונדאי i30 ,i35 -י5,180 יחידות
יונדאי היא חברת המכוניות הנמכרת ביותר בישראל, אולם בתחום המשפחתיות הקומפקטיות היא לא עומדת בקצב של מלכת טבלת המשפחתיות. לעובדה הזו יש שתי סיבות מרכזיות: המשפחתית בת ארבע הדלתות, i35, שנהנית מביקוש גדול בשוק הישראלי - סובלת ממחסור רציני באספקות ואחותה בת ארבע הדלתות, i30, מחכה לדור הבא שמכירותיו אמורות להתחיל בקרוב. למרות הכל, עם 5,180 מכירות, יונדאי מחזיקה במקום השני בפלח השוק החשוב בישראל.
מקום ראשון: פורד פוקוס - 7,645 יחידות
בעיתונות, אנחנו נוטים "לקבור" את דלק מוטורס כשאנחנו רואים איך מאזדה הולכת ומאבדת גובה בשוק הישראלי. אבל נראה שכעת עושה פורד פוקוס את מה שהיתה אמורה לעשות כבר לפני שנים רבות: לתפוס פיקוד בקבוצת דלק מוטורס ולהחליף את מאזדה 3 בתפקיד רבת המכר של הקבוצה. עם תדמית טובה בשוק הישראלי, מחיר טוב – לפחות יחסית לקונקורנציה (שכולה נתקלת ברצפת הזכוכית של הליסינג כשמדובר בהפחתות מחירים) ובעיקר – רמת אבזור נדיבה מאוד, כבר ברמת הגימור הבסיסית. עם 7,645 מכירות מראשית השנה – נראה שכוחה של דלק מוטורס בהחלט במותניה.
>> בחן את עצמך: איזו מכונית אתה
הכתבה התפרסמה לראשונה באתר "מוטוקאר" של מגזין הרכב הגה
לקבלת גליון של מגזין הגה במתנה לחץ כאן