מכונית משטרה חונה במקום אסור (צילום: skooper)
"האפליה הזו מקוממת מאוד". הניידת שחנתה באזור פריקה וטעינה|צילום: skooper
מה קורה כשאזרח חונה באדום לבן? הוא מקבל דו"ח מפקח הרשות המקומית בסכום של 250 שקלים. מה קורה כששוטרים מחנים ניידת באדום-לבן ככה סתם באמצע היום ללא שום סיבה נראית לעין? הפקח לא רושם דו"ח, עובר הלאה ופשוט מתעלם.

אתמול בצהרים הגיעו פקחי עיריית ירושלים לרחובות שכונת "רמת אשכול" ורשמו דו"חות לכל הנהגים שחנו באדום לבן. הפקחים הסתובבו ברחבי השכונה, אך התעלמו מניידת משטרה שחנתה סמוך למרכז קניות מקומי, לא רחוק מתחנת המשטרה, במקום שעל פי התמרור שהוצב בו, מותר רק לצרכי פריקה וטעינה של סחורות.

הניידת חנתה במקום כשעה לפחות, כשפקחי העירייה מסתובבים ברחובות השכונה, מבחינים שהיא חונה במקום אסור אך לא רושמים  לה דו"ח כפי שהחוק מחייב במקרה זה.

מדוע הפקחים התעלמו מהניידת ולא רשמו לה דו"ח? לא ברור. את בעלי המכוניות האחרים שחנו בשכונה הדבר קומם מאוד. א', שתיעד את הניידת ושלח את תמונה ל-mako באמצעות אפליקציית skooper סיפר: "זו תחושה לא נעימה שפקחי עירייה לא אוכפים את החוק באופן שווה בין שוטר לאזרח. האפליה הזו מקוממת מאוד. לא נראה לי שהשוטרים בניידת פרקו או הטעינו משהו, פשוט צפצפו על החוק בחסות פקחי העירייה והשאירו את המכונית שם לפחות 40 דקות. שוטרים הם לא מעל לחוק ואין להם יותר פריבילגיות מאזרח רגיל". 

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה, כי "פקחי החניה לא מוסמכים להגיש דו"ח חניה לרכב משטרה עם לוחית מספר אדומה. במקרים בהם חונה רכב משטרה בחניה אסור המהווה הפרעה לתנועה או למעבר הולכי רגל, מצולם הרכב ומועברת פניה לקצין אגף התנועה לבדיקה והגשת דו"ח על ידם. המקרה המדובר הועבר לאגף התנועה של משטרת ישראל לבדיקה".

ממשטרת ירושלים נמסר כי, "הנושא ייבדק ואם יתברר שהתלונה מוצדקת השוטר יטופל משמעתית".