זוג מתנשק מול השקיעה (צילום: Shutterstock)
אהבה היא השראה ליצירות רבות |צילום: Shutterstock

חג האהבה, ולנטיין דיי שחל היום, הוא מקור להשראה ליוצרים רבים. ישנם כאלה שמבטאים את האופי המיוחד של היום בשיר אהבה, אחרים בעוגה מתוקה במיוחד וישנם כאלה שמרגישים צורך עז לעצב משהו. בדרך כלל זה מסתכם בסידור מושקע של זר פרחים אבל לעתים זה יכול להגיע רחוק יותר, לדברים ממש גדולים ואפילו למכונית.

לראיה, לאחרונה שלושה מעצבים הציגו גרסאות משלהם למכונית המושלמת ליום האהבה.

סמארט עם נזילות שוקלד

ביפן, שם נהוג שבולנטיין דיי, החל ב14 בפברואר, הנשים מפנקות את הגברים שבחייהן במתנות שוקולדיות, הוצגה גרסה מתוקה במיוחד לסמארט של מרצדס.

גרסת השוקולד עוצבה על ידי המעצב היפני טדאקי וואקאמוטסו מהמותג Q-POT.

סמארט שוקלד
סמארט שוקולד - רוצים ביס?

המכונית, סמארט פור-טו, משלבת בין צביעה בגוון שוקולדי חום לציורים של קוביות שוקולד, כשבגלגלי המכונית הג'נטים, שאף הם בצבע שוקולד, מגיעים בתצורה המזכירה מטבע שוקולד.

השעונים בלוח המחוונים זכו אף הם למגע השוקולד והמסגרת החומה שלהם נראית כמו שוקולד שנזל.

מיני בהשראת לואי ויטון

בגרמניה, סדנת CoverEFX החליטה לקחת את המיני החזקה ביותר שבנמצא, מיני ג'ון קופר וורקס, להפוך אותה לחזקה יותר ולשדרג את 211 הסוסים שנמצאים מתחת למכסה לעדר של לא פחות מ-252 סוסים שועטים. עם זאת, מה שתופס את העין הוא לא אותו עדר סוסים מתחת למכסה המנוע, אלא המראה הייחודי שהעניקו בסדנה למכונית.

במבט ראשון, וגם שני, קשה שלא לחשוב שהמיני הזאת היא למעשה תיק של לואי ויטון על גלגלים. כל משטחי הפח במכונית צופו בחומר מיוחד עם מרקם המזכיר עור ועליהם הודפסה הטקסטורה הטיפוגרפית האופיינית לויטון. בתי הגלגלים, מסגרות הפנסים והמראות מגיעים בגוון מוזהב, ממש כמו שילובי הצבעים של בית העיצוב הצרפתי. אמנם ויטון שיתף בעבר פעולה עם מעצבים בתחומים שונים וגם כמובן, משמש מושא להעתקה בקרב יצרני חיקויים בכל רחבי העולם, אך כאן, מטעמי זכויות יוצרים, במבט מקרוב מתברר שהטקסטורה הגרפית אמנם נראית כמו שעוצבה על ידי לואי ויטון, אבל בעצם כוללת ראשי תיבות אחרים, עצמות, גולגלות, יהלומים ודגלי שחמט של מרוצים.

אין תמונה
מיני בהשראת לואי ויטון - פנלים מצופים במרקם דמוי עור

 פיאט 500 ששווה זהב

אין תמונה
המחיר כולל אייפד מצופה יהלומים

בית העיצוב האיטלקי, פניס מילאנו, לקח את גרסת האברת' של פיאט 500C והפך אותה לתכשיט יקר במיוחד.

בין היתר, המכונית נצבעה מחדש בצבע המשלב חלקיקי זהב 24 קאראט. הג'נטים, מסגרות הפנסים, המראות ומסגרת הגג הפכו לזהובים, אך כאן לא מדובר בצבע זול אלא בציפוי זהב אמיתי 24 קאראט. גם המנוע עבר שדרוג, נטול זהב אמנם, אבל כזה שהעלה את הספקו מ-140 כ"ס ל-200.

פנים הרכב הפלסטי של פיאט נשלח לפח הקרוב ובמקומו הותקנו דיפונים ורצפה מעץ טיק, מושבים שנתפרו במיוחד מעור משובח, לוח מחוונים והגה עם עיטורי זהב אמיתי וגולת הכותרת: מקום יעודי לאייפאד. לא, לא מדובר בסתם אייפד, אלא בגרסה מיוחדת מעוטרת בזהב וביהלומים, פרי יצירתו של מעצב בריטי שמגיעה כחלק ממחיר הרכב.
בוודאי אתם שואלים מהו שווי היצירה. ובכן, אתם יושבים? 666 אלף דולרים וגם לכם יכולה להיות אחת כזאת.

אין תמונה
פיאט 500 במחיר של שתי פרארי

>> מתנות בסגנון מוטורי לחג האהבה
>> טאטא נאנו הופכת לתכשיט יוקרתי